Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kaikki laittaa jo jouluvaloja?

Vierailija
28.11.2021 |

Joka ikkunaan ja monenlaista. Pihoille myös. Itse tykkään laittaa vasta viikko ennen joulua. Parvekkeelle voin laittaa lyhdyn tässä vaiheessa.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun viettohan alkoi tänään (ensimmäinen adventti), sitäpaitsi mitä järkeä niitä koristeita on yhtä päivää varten laittaa, puhumattakaan että niitä joulun jälkeen sitten pidetään kaksi viikkoa, kuten tapana monesti on. Ärsytti aina lapsuudenkodissa tuo touhu.

Vierailija
42/58 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on kausivalot, ei jouluvalot. Siksi.

Meillä tänään sytytettiin kyllä jouluvalot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään alkoi hanukka, juutalaisten valon juhla.

Vierailija
44/58 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lampaita. Matkii jenkkejä.

No ei ihan. Tämä on vanhempaa kulttuuria. Adventista alkaa joulun odotus kaikkialla kristikunnassa. Myös Keski-Euroopassa katolisuuden sydänmailla. Katolilaisilla alkaa huomenna maanantaina yli neljän viikon paasto, joka loppuu sitten jouluyönä. He saavat herkutella seuraavan kerran vasta paavin jouluyön messun jälkeen 24.12. keskiyöllä aaton vaihtuessa 25.12. joulupäiväksi.

Tekee hyvää niille etelän viinisiepoille olla kuukausi ilman viiniä. Fiksu kulttuuri.

Vierailija
45/58 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa on lajitelma ehkä kymmentä erilaista viritelmää. Hyvä että parvekkeelle mahtuvat. Onneksi ovat saman värisiä, eivätkä vilku. Omalle partsille en laita kuin muutaman kynttilälyhdyn. Naapurin valoista riittää minullekin.

Vierailija
46/58 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ihmeen jouluvalot? Ei meidän parvekkeella ainakaan ole mitään esim. kuusen muotoisia valoja tai tonttuvaloja tai muutakaan jouluisaa. Ihan tavalliset simppelit valkoiset koristevalot. Mulla on erilaisia koristeavaloja ja sitten mulla on yksi punainen valonauha sekä yksi tonttuhattupäinen eläinhahmo, nämä ovat ehkä jouluvaloja värinsä/teemansa puolesta. Vihreät lehtiköynnösvalot ovat minusta jopa keväiset! Siniset valot vähän diskoisat. Tavalliset valkoiset valot vaan koristevaloja esim. kirjahyllyssä. Ei mitään tekemistä joulun kanssa.

Onko kynttilätkin muuten jonkun mielestä jouluvaloja? Vai saanko niitä tunnelmoida pitkin syksyä silloin kun tilanne siltä tuntuu? Entäs kattovalot, onko niissä sallittua olla valon määrän ja värin sävyn säätöä ilman että se leimataan jouluvaloksi :D En ymmärrä tätä että pelkkä hehkulamppu katossa on sallittu paitsi jouluna jolloin voi sytyttää yhden kynttilän ja laittaa jonkinlaisen lediketjun parvekkeelle itseään piristämään ja ne on sitten JOULUvaloja heti :) Ihmisillä on nykyään hurjasti vaihtoehtoja valaisuun ja koristeluun, siis todella hienoa ja voisi olla enemmän. Meilläkin on tosi pimeää niin kyllä tänne sisälle haluaa muutakin kuin joko on/off kattolampun. 

Vierailija
47/58 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan ole enää jouluvalo nimikkeellä vaan kausivalot.

Vierailija
48/58 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa hölmöä räplätä valot paikoilleen jouluviikolla ja uuden vuoden jälkeen ottaa pois! Viikko sitten laitoin ja tod näk ovat koko tammikuun, jos ei pidempääkänkin.

Vierailija
49/58 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on jouluvalot. 

Vierailija
50/58 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää hanukkaa!

Vierailija
51/58 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne ihan jouluvalot on ja eilen oli 1. Adventti, joten ihan kohdallaan on.

Mä pistin jo tähdenkin kun se on niin kaunis. Ihana valkoinen paperitähti.

Vierailija
52/58 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut moista silloin kun mä olin lapsi tai nuori, mut ihan kivojahan noi on.

Vierailija
53/58 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värikkäät on ihania! Niitä näkee harvemmin.

Vierailija
54/58 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kausivalot välkkyy meillä marraskuusta helmikuuhun, eli niin kauan kuin on pimeää. Siksi.

Vierailija
55/58 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan kuusenkin jo itsenäisyyspäivänä. Haluan nauttia siitä kauan.

Vierailija
56/58 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska täällä EI NÄE MITÄÄN

Vierailija
57/58 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska on pimeää. Meillä ollut elokuusta asti.

Meillä samoin.

Vierailija
58/58 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan tänään. Loppiaisena pois.

Riippuu varmaan valoista, mutta itse pidän koko tätä pimeää aikaa ennen kevään valoa pimeimpänä ja silloin nimenomaan valot ilahduttavat ja luovat tunnelmaa. Tuntuisi oikeastaan ahdistavalta ottaa juuri nyt pois kaikki kauniit ja yksinkertaiset ulkovalot.