Miten kaikki laittaa jo jouluvaloja?
Joka ikkunaan ja monenlaista. Pihoille myös. Itse tykkään laittaa vasta viikko ennen joulua. Parvekkeelle voin laittaa lyhdyn tässä vaiheessa.
Kommentit (58)
Valoa tarvitsee elämään. Ankeaa olisi jos täysi pimeys ympärillä olisi.
Koska on ensimmäinen adventti ja pimeää kuin Mörön persiissä.
Vierailija kirjoitti:
1. adventti. Siitä alkaa joulun odotus.
Joskus lapsena joulua odotti. Nyt odottaa, että joulu on ohi.
Ne on kausivalot, ei jouluvalot. Siksi.
Valoa kansalle joka pimeydessä vaeltaa
No vitttu jos tykkää tunnelmavaloista. Miten sinä saat pelkistä valoketjuista JOULUkoristeita? Vai onko kaikilla joulupukin ja Jeesuksen muotoiset valopatsaat ikkunoissa, puun oksilla ja pihoilla? Aina tätä samaa ihmettelyä.
Nyt on jo pimeää niin hyvin voi laittaa. Mulla on ollut parvekkeella viikon päivät. Niitä paperitähtiä en itse vielä laittaisi ikkunaan, jos mulla semmoinen olisi. Jotkut on laittanut niitäkin. Vastapäisessä talossa on yhdellä parvekkeella valosarja heinäkuuhun joka vuosi. Se on kyllä jo liikaa.
Ei meillä ainakaan ulkona olevat valot ole JOULUvaloja vaan koristeita. Ne laitetaan pihalle kun tulee pimeä vuodenaika.
Vierailija kirjoitti:
Koska on ensimmäinen adventti ja pimeää kuin Mörön persiissä.
Pimmeetä kun köyrinä perseessä.
Vierailija kirjoitti:
Levottoman näköistä, kun kaikkialla erilaista valoviritelmää.
Miten mainiota, että sinä olet älynnyt kysyä naapureiltasi, millaiset valot ja koristeet saat laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Levottoman näköistä, kun kaikkialla erilaista valoviritelmää.
Ainoastaan silloin kun on eri sävyisiä ja värisiä valoja. Aika harvoin niitäkään näkyy. Yleensä oikein kivoja ja kekseliäitä. Piristää iltalenkkejä.
Tänään on 1. adventti, mikä merkitsee että joulun odotus (lat. adventus) ja siihen valmistautuminen on virallisesti alkanut. Ihan oikea aika alkaa laittaa joulukoristeita ja -valoja.
Vierailija kirjoitti:
Laitan tänään. Loppiaisena pois.
Aha täällä on toinenkin traditionalisti!
Sama täällä. :) Adventista joulusesonki alkaa, ja loppiaisena se sitten loppuu nimensämukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Lampaita. Matkii jenkkejä.
No ei ihan. Tämä on vanhempaa kulttuuria. Adventista alkaa joulun odotus kaikkialla kristikunnassa. Myös Keski-Euroopassa katolisuuden sydänmailla. Katolilaisilla alkaa huomenna maanantaina yli neljän viikon paasto, joka loppuu sitten jouluyönä. He saavat herkutella seuraavan kerran vasta paavin jouluyön messun jälkeen 24.12. keskiyöllä aaton vaihtuessa 25.12. joulupäiväksi.
Miksi aina joka vuosi ihmisiä ahdistaa kun jotkut haluavat laittaa valoja pimeyden keskelle :D
Vierailija kirjoitti:
No vitttu jos tykkää tunnelmavaloista. Miten sinä saat pelkistä valoketjuista JOULUkoristeita? Vai onko kaikilla joulupukin ja Jeesuksen muotoiset valopatsaat ikkunoissa, puun oksilla ja pihoilla? Aina tätä samaa ihmettelyä.
Siivoa suus. Hienot naiset ei kiroile.
mies53v
Kausivalot kun tulee syksyn pimeät. Siinä se joulukin tulee samaan syssyyn.
Mulla on valopuu parvekkeella ja se ei ole mitenkään jouluvalo vaan kausivalo.
oon jo aikaisemminkin kysynyt, mutta mikä noissa valoissa ja tulissa viehättää naista niin kovin?
mies53v