Mies ei suostu syömään samoja ruokia, kiukuttaa aina tehdä eri ruuat
Itse olen vegaani ja mies taas ei ole. Tästä johtuen usein kumpikin joutuu tekemään omat ruokansa. Itseäni ärsyttää eniten se, että mies voisi noin periaatteessa syödä samoja ruokia kuin minä, mutta minä en voi syödä hänen ruokiaan. Siltikään mies ei jousta juuri koskaan. Tämä saa hermon välillä todella kireälle 😠
Kommentit (43)
Kumpikin valmistaa omat ruokansa..? 🤗
Miksi koet, että sinulla on oikeus päättää miehen syömisistä, kun et itsekään jousta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi koet, että sinulla on oikeus päättää miehen syömisistä, kun et itsekään jousta.
Koska ap on provo.
No voi voi.
Anna miehen kokata omat pihvinsä.
Tai sitten joustatte vuoron perään. Et sinä siihen pihviin kuole.
Sinä voisit tehdä rohkean teon ja kokeilla miehen tekemää ruokaa.
En ehdi tänään mutta tulen käymään huomenna ja puhun järkeä miehen päähän. Koeta jaksaa siihen asti.
MIES ei jousta? Ja sinä olet keksinyt olla vegaani? En tajua, miksi mies edes on sinun kanssasi.
Tuossahan on sitten helppo tehdä se jako, että kumpikin maksaa omat ruokansa, ja myös kokkaa omat ateriansa.
Tiedän pariskuntia, jotka tekevät tämän ihan sulassa sovussa.
Oikea ongelma teillä ei ole se ruoka, vaan teillä on meneillään valtataistelu, jonka välineeksi on valikoitunut ruoka.
Naiseni vegaani, itse pescetaristi, omat ruoat teen, joskus molempien pöperöt.
En vaadi keneltäkään mitään paitsi olla oma itsensä.
Meillä tehdään omat ruoat. Ei tule riitoja ja molemmat saa syödä mitä haluaa. :) meillä tosin ei ole lapsia, joten tämä on helppo toteuttaa. Minä kasvissyöjä, mies seka.
Jokaisella on oikeus valita ruokavalionsa niin sinulla kuin miehelläsikin. Sinulla ei kuitenkaan ole velvollisuus tehdä miehelle ruokaa. Kumpikin syö mitä haluaa, mutta kokkaa itse omansa.
Mä syön gluteenitonta, joten ei ole vaihtoehtoja, mies ei voi sietää gluteenittomia ruokia kun noh, eihän ne ole niin hyviä jos on tottunut gluteenia sisältäviin ruokiin.
Jos joku ruoka ei ole automaattisesti gluteeniton mitä teen, esim keitto, niin mies hankkii ja tekee itse ruokansa. Mä en sille ala erikseen vääntää omia. No big deal.
Mieskin osa siis kokata.
Helpottaisiko hermojen kireyttä, jos teette vuoropäivinä ruokaa? Sinä vuorollasi omat vegaanisafkat ja lisäksi miehelle hänen haluamansa lihapullat.
Mies vuorollaan tekee sun safkat + omansa.
Kai teillä on jotain molemmille kelpaavaakin lautasella; perunaa, salaattia yms, joten ihan kaikkea ei tarvi erikseen kummallekin tehdä.
Jos ei kompromissia löydy niin eroon tuo johtaa.
Tehkää yhdessä salaatti ja vaikka jälkkäri, sitten erikseen omat proteiinit. Saatte kokata yhdessä eikä tarvitse tapella.
Eikö löytyisi helppoja arkiruokia, joita molemmat voi syödä. Esimerkiksi kalakeitto?
Vierailija kirjoitti:
Eikö löytyisi helppoja arkiruokia, joita molemmat voi syödä. Esimerkiksi kalakeitto?
Huoh. Vegaani ei käytä mitään eläinperäistä, kala tietääkseni on elävä eläin, vähintään joskus ollut..
Teillä on sitten ruokasota.