Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te kotiäidit pärjäätte rahallisesti?

Vierailija
24.02.2015 |

Minulla ahistaa meidän perheen rahatilanne, 1 lapsi talossa. Itse olen kotiäitinä koska alle vuoden ikäistä en halua hoitoon laittaa. Mies on huonopalkkaisessa töissä. Eletään suoraan kädestä suuhun. Vuokra on kova ja laskuja tulee koko ajan.

Onko teillä muilla näin tiukkaa elämä? Inhottaa kun itelle ei voi ostaa edes uusia vaatteita. Köyhyys on kamalaa...

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:22"]Sinulla ei siis ole työpaikkaa, johon palata vai miksi isä ei voi jäädä kotiin?
[/quote]

Itsellä ei ole tosiaan työpaikkaa. Jatkuvia sijaisuuksia ollut ennen lasta. Enää ei niitäkään. Ap

Vierailija
2/31 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:46"]Mä olen kotihoidontuella, mies työttömänä ja rahaa jää säästöön 200€/kk. 
[/quote]

Saanko kysyä kuinka paljon on menoja? onko kuin suuri vuokra esim tai lainoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa säästää ennakkoon. Jo pienillä säästöillä saa ns. "ylimääräistä itselle", ei tarvitse olla mitään isoja säästöjä.

Jos laskee niin että toisen palkalla maksaa pakolliset menot ja niillä säästöillä sitten "ylimääräiset", niin esim. parilla tonnilla saa jo maksettua esim. kampaajan kerran pari vuoteen, ostettua vähän vaatetta (esim. uuden takin/housut, pari paitaa, farkut) ja lisäksi voi käydä esim. leffassa ja syömässä puolison kanssa jne. (ja oletuksena nyt ettei osta super kalliita vaatteita ja mene kalleimpaan raflaan syömään jne.).

Tuon pari tonnia säästää laittamalla vuoden ajan n. 167€/kk säästöön vuoden ajan. Jos alkaa säästää vasta kun on raskaana niin silloin pari tonnia saa kasaan säästämällä n. 222€/kk, nuo eivät ole mahdottomia summia työssäkäyvälle.

Vierailija
4/31 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin. Miehen rahoilla.

Vierailija
5/31 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan valtion tuilla elävä ei ole "kotirouva" tai "kotiäiti" vaan muiden rahoilla elävä TYÖTÖN.

Vierailija
6/31 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika aikaa kutakin, et tule katumaan että olit lapsen kanssa kotona, mutta jonkun ajan kuluttua ehkä työpaikan hakuun?

Vierailija
7/31 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan käsittämätöntä...lapsi siis hoitoon ja äiti töihin, siitä ne vasta syytökset syntyy. Äitiys on järjetön laji koska mihinkään asiaan ei saa taustatukea ei kotona oloon eikä työssäkäyntiin vaan aina valitset yhteiskunnan mielestä väärin ja olet loinen ja vain makaat kotona tai sitten teet väärin kun viet pienen hoitoon. Eikä lapsia sitten saisi hoidattaa kenelläkään muulla ja silti pitäisi pystyä käymään palkkatyössä paljon pienemmällä palkalla kun mies vastaavassa hommassa. Yhteiskunta on naista ja äitiä kohtaan järjettömän julma.

Vierailija
8/31 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

25:lle

Me olemme kaksi ns. tavallista duunaria, ja me olemme saaneet nuo molemmat näin:

-Asumme suht edullisessa kerrostaloasunnossa omakotitalon sijaan, ja muutenkin meillä on aika pienet pakolliset menot, ei ole isoa autolainaa tai vastaavia.

-Säästimme toisen palkan käytännössä kokonaan siitä lähtien kun aloimme lasta suunnilla ja hän oli tuloillaan, rahaa kertyi yli 20´000 euroa säästöön.

Noilla keinoin kaksi lasta voidaan hoitaa 3-vuoden ikään saakka kotona, sitten  palaan töihin. Emme edes koe että tämä aika olisi erityistä pihistelyä, sillä kun olen kotona on enemmän aikaa kiertää esim. kirppareita ja leipoa ja muuta vastaavaa, kun palaan töihin, tulemme varmasti ostamaan enemmän kaupoista ja valmiina, esim. leivät.

Vierailija
9/31 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pärjätään ok, mutta miehellä on ihan hyvä palkka.

Vierailija
10/31 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:53"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:46"]Mä olen kotihoidontuella, mies työttömänä ja rahaa jää säästöön 200€/kk.  [/quote] Saanko kysyä kuinka paljon on menoja? onko kuin suuri vuokra esim tai lainoja?

[/quote]

vuokra 830. opintolaina, vakuutukset, sähkölasku ja hesari ovat ainoita laskuja, eivätkä nekään tule joka kuukausi. Kasvissyöjinä ei mene ruokaan paljoa, vaikka syödään kyllä hyvin.

Vierailija
11/31 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään huonosti. Päätin sitten irtisanoutua ja nyt odotan karenssin loppuvan, että pääsis kiinni työttömyyskassan rahoihin. Tää on vain väliaikainen ratkaisu, siksi kehtaan tehdä näin. Syksyllä on uudet kuviot tiedossa ja lapsikin jo sen ikäinen että viitsin laittaa hoitoon.

Vierailija
12/31 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 19:14"]

25:lle

Me olemme kaksi ns. tavallista duunaria, ja me olemme saaneet nuo molemmat näin:

-Asumme suht edullisessa kerrostaloasunnossa omakotitalon sijaan, ja muutenkin meillä on aika pienet pakolliset menot, ei ole isoa autolainaa tai vastaavia.

-Säästimme toisen palkan käytännössä kokonaan siitä lähtien kun aloimme lasta suunnilla ja hän oli tuloillaan, rahaa kertyi yli 20´000 euroa säästöön.

Noilla keinoin kaksi lasta voidaan hoitaa 3-vuoden ikään saakka kotona, sitten  palaan töihin. Emme edes koe että tämä aika olisi erityistä pihistelyä, sillä kun olen kotona on enemmän aikaa kiertää esim. kirppareita ja leipoa ja muuta vastaavaa, kun palaan töihin, tulemme varmasti ostamaan enemmän kaupoista ja valmiina, esim. leivät.

[/quote]

Kunpa useammat olisivatkin noin fiksuja, niin monelta tuskalta säästyttäisiin..

Vierailija
13/31 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään kun mieskin on työtön. Koko ajan eletään velaksi. Hirvittää jos mies ei pian saa töitä nii joudutaan mustalle listalle :/ vauva syntyi tammikuussa ja nyt helmikuun vuokra maksamatta ja tiedossa jo että ens kuun vuokranmaksukin tekee tiukkaa. Mä saan äitoyspäivärahaa989, lapsilisä on 95.75, as.tuki 63€. Mies saa reilu 500€ ja mitään sen rahoista ei tule perheelle kun sillä on niin paljon omia laskujaan. :( Vuokra kaksiosta pulitamme 830€

Vierailija
14/31 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin pärjään. Miehellä normaali palkka ja itse ansiosidonnaisella kotona. Ollaan aika säästeliäitä ja pystytään matkustelemaan ja tekemään ylimääräisiä lyhennyksiä asuntolainaan.

Vierailija
15/31 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lisätuloja;) Tiedät kyllä;)

Vierailija
16/31 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 17:54"]Hanki lisätuloja;) Tiedät kyllä;)
[/quote]

En tiedä mitä tarkoitat. Juuri pistin asumistukihakemuksen kelalle..ap

Vierailija
17/31 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästin äitiyslomaa varten etukäteen. Ilman noita säästöjä olisi kyllä tiukkaa!

Vierailija
18/31 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 17:54"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 17:54"]Hanki lisätuloja;) Tiedät kyllä;) [/quote] En tiedä mitä tarkoitat. Juuri pistin asumistukihakemuksen kelalle..ap

[/quote]

Hieno homma, taas yksi tuksu tuettavien seuraan! Etkö keksis mitään palkkatyötä itsellesi??

Vierailija
19/31 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 17:54"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 17:54"]Hanki lisätuloja;) Tiedät kyllä;) [/quote] En tiedä mitä tarkoitat. Juuri pistin asumistukihakemuksen kelalle..ap

[/quote]

Hieno homma, taas yksi tuksu tuettavien seuraan! Etkö keksis mitään palkkatyötä itsellesi??

[/quote]

Niinpä, netitse voi tehdä vaikka mitä, jos vaan viitsii ja jaksaa!

Vierailija
20/31 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ilmoittaa itsensä työttömäksi ettei tartte elää sillä kytysellä kotihoidon tuella...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme