Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ihmeestä vetäsen meille uuden liukuoven makuuhuoneeseen?

Vierailija
24.02.2015 |

Mä en löydä netistä mitään paikkaa mistä saisi 155 cm leveää liukuovea ja se pitäisi nyt vaihtaa kun muutetaan, koska ovessa on reikä. Isännöitsijä väitti, että tulisi halvemmaksi ostaa ja asentaa ovi itse, kun muuten se on 100e vuokravakuudesta (ei onneksi sen enempää). Tietysti haluttaisiin päästä muutosta nyt kaikkein halvimmalla...

Tietääkö joku??

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:43"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:32"]

Mies laittoi viestiä isännöitsijälle ja sopi että ottaa sen satasen pois niin päästään helpommalla.

ap

[/quote]

Muistakaa myös pyytää kuitti nähtäväksi oven korjaamisesta. Nimittäin ainoastaan toteutuneita kuluja saa veloittaa vuokralaiselta. Jos eivät aio korjata reikää tai korjaus on maksanut satasta vähemmän, ei ole myöskään laillista ottaa teiltä siitä rahaa.

Hankin itse juuri liukuovikaapiston ja uutta ovea ei tuolla satasella kyllä saa, varsinkaan mittatilauksena.

[/quote]

Siis täh?
Ap:n perhe on vuokralaisaikanaan rikkonut oven ja siitä ei saisi periä satasta?

[/quote]

Siitä saa periä sen mitä korjaus maksaa... eikä oiken sitäkään jos ovi on uudelleen maalattuna vanhaa ehompi, niin omistajan kuuluu maksaa arvon korotusen osuus.

Ei vakuutta voi pitää rangaistusena, vaan pelkästään aiheutetun vahingon korvaamiseen.

[/quote]

No mutta jos sen oviaukon jättäisi ovettomaksi, eikö silloin muka saisi periä mitään, vaikka vahinko on aiheutettu ja olemassa?

Vierailija
2/47 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:47"]

Katso vaikka tästä apua. Pääset tosin varmaan helpommalla kuin tässä.

[/quote]

Näyttää niin helpolta, mutta ei varmasti onnistu meiltä... Eihän mulla ole edes poraa :(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:43"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:32"]

Mies laittoi viestiä isännöitsijälle ja sopi että ottaa sen satasen pois niin päästään helpommalla.

ap

[/quote]

Muistakaa myös pyytää kuitti nähtäväksi oven korjaamisesta. Nimittäin ainoastaan toteutuneita kuluja saa veloittaa vuokralaiselta. Jos eivät aio korjata reikää tai korjaus on maksanut satasta vähemmän, ei ole myöskään laillista ottaa teiltä siitä rahaa.

Hankin itse juuri liukuovikaapiston ja uutta ovea ei tuolla satasella kyllä saa, varsinkaan mittatilauksena.

[/quote]

Siis täh?
Ap:n perhe on vuokralaisaikanaan rikkonut oven ja siitä ei saisi periä satasta?

[/quote]

Siitä saa periä sen mitä korjaus maksaa... eikä oiken sitäkään jos ovi on uudelleen maalattuna vanhaa ehompi, niin omistajan kuuluu maksaa arvon korotusen osuus.

Ei vakuutta voi pitää rangaistusena, vaan pelkästään aiheutetun vahingon korvaamiseen.

[/quote]Myös asunnon arvon lasku on vahinkoa. Ja jos esimerkiksi sisäovi on rikki, asunnon arvo on alempi kuin jos kaikki olisi ehjää. Omistaja saa siis periä oven arvoa tai korjaamista vastaavan maksun vaikka ei korjaisikaan ovea.

Vierailija
4/47 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:52"]

Mä en löydä netistä mitään paikkaa mistä saisi 155 cm leveää liukuovea ja se pitäisi nyt vaihtaa kun muutetaan, koska ovessa on reikä. Isännöitsijä väitti, että tulisi halvemmaksi ostaa ja asentaa ovi itse, kun muuten se on 100e vuokravakuudesta (ei onneksi sen enempää). Tietysti haluttaisiin päästä muutosta nyt kaikkein halvimmalla...

Tietääkö joku??

[/quote]

mä en kyllä usko, että saisit alle sadan euron tuommoista liukuovea. Uuden oven hankkiminen ei voi tulla halvemmaksi kuin vuokravakuuden maksu 100 €.  Eli jos homma tosiaan  on satasella kuitattu niin mä kyllä maksaisin sen suosiolla vs. rupeisin etsimään ovea jostain. Jeld- Wenillä halvin perusliukuovi on 80 euroa 725 mm:n levyisenä. http://www.jeld-wen.fi/ovet/sisaovet/sisaovivalikoima/tuotesivu/?productId=3480

Vierailija
5/47 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 19:28"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:52"]

Tietääkö joku??

[/quote]

mä en kyllä usko, että saisit alle sadan euron tuommoista liukuovea. Uuden oven hankkiminen ei voi tulla halvemmaksi kuin vuokravakuuden maksu 100 €.  Eli jos homma tosiaan  on satasella kuitattu niin mä kyllä maksaisin sen suosiolla vs. rupeisin etsimään ovea jostain. Jeld- Wenillä halvin perusliukuovi on 80 euroa 725 mm:n levyisenä. http://www.jeld-wen.fi/ovet/sisaovet/sisaovivalikoima/tuotesivu/?productId=3480

[/quote]

Joo kyllä se on ennemmin joko se 100e tai paikkaus.

ap

Vierailija
6/47 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen reikä ovessa on? Meille kävi onnettomuus uutta kalustetta sisään kantaessa ja saatiin vessan oveen aikaiseksi reikä. Nyt muuton lähestyessä pakkeloimme reiän umpeen ja maalasimme oven kauttaaltaan. Reikä on tiessään ja kustannukset muutama kymppi jos sitäkään.

Vierailija
7/47 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poista koko ovi, ja maailma pelastuu! Sano, ettei siinä aikuisten oikeasti ole ovea koskaan ollutkaan!

Vierailija
8/47 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki liukkaria, ei tarvitse enää ääneen valittaa siellä sängyssä. Säästät ovikustannuksissa.

Vierailija
9/47 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Voisiko siihen vaihtaa vain sen keskustan. Siis jättää kehys ja laittaa uusi peili tai levy. Jos joudut teettämään kokonaan uuden, niin se tulee kalliiksi.

Vierailija
10/47 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida saada satasella ovea mistään, eikä mahdu henkilöauton kyytiin (onko tutuilla pakua vai maksatko kuljetuksestakin). Isännöitisjä vain halusi päästä helpommalla.

Vierailija
11/47 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin pykäistä, sillä nuo hommat on hanskassa!

Vierailija
12/47 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko siihen päälle liimata sellaista ohutta levyä jonka toinen puoli on valkoinen? Sillä on tietty nimikin mutta ei nyt tule mieleen. Sitä myydään levyinä puutavaraliikkeissä eikä ole kallista. 

Vierailija
13/47 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä noin leveää liukuovea mistään satasella saa... maksakaa se satanen!

Vierailija
14/47 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:03"]

[/quote]

Tietäisitpä, kuinka paljon olisi tarvetta tekijöille, edullisille ja osaajille. Jos kaikki Suomen osaajat laittaisivat ilmoituksen jonnekin, tekevät ns. yhden keikan vuodessa, ei tarvi verottajalle ilmoittaa mitään. Menee kaveripalveluksena ja siitä sit lykätään muuten vaan vähän fyffeä taskuun. Missä te kaikki osaajat olette??

Vierailija
15/47 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:12"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:03"]

[/quote]

Tietäisitpä, kuinka paljon olisi tarvetta tekijöille, edullisille ja osaajille. Jos kaikki Suomen osaajat laittaisivat ilmoituksen jonnekin, tekevät ns. yhden keikan vuodessa, ei tarvi verottajalle ilmoittaa mitään. Menee kaveripalveluksena ja siitä sit lykätään muuten vaan vähän fyffeä taskuun. Missä te kaikki osaajat olette??

[/quote]

Täällä on mies, joka osaa muutakin kuin suuta soittaa:) Voin lukaista ja kommentoida vaikka väikkäriäsi tai tekaista okt:n, ihan miten rouva vaan haluaa;)

Vierailija
16/47 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:55"]

Millainen reikä ovessa on? Meille kävi onnettomuus uutta kalustetta sisään kantaessa ja saatiin vessan oveen aikaiseksi reikä. Nyt muuton lähestyessä pakkeloimme reiän umpeen ja maalasimme oven kauttaaltaan. Reikä on tiessään ja kustannukset muutama kymppi jos sitäkään.

[/quote]

Reikä näyttää tältä (otin siis kuvan netistä):

https://static.ylilauta.org/files/il/orig/ltt7yq9l/image.jpg

Ja on aika saman kokoinenkin. Luuletko että saa paikattua ja maalattua huomaamattomaksi? Olisi nimittäin mahtavaa!

ap

Vierailija
17/47 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItä jos tuon paklaisi, hioisi koko oven ja maalaisi?

Vierailija
18/47 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on helppo korjata: rakennetta päälle, paklit, hionta, maalaus, hionta ja maalaus. Se on parempi kuin uusi!

Vierailija
19/47 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:55"]

[/quote]

Reikä näyttää tältä (otin siis kuvan netistä):

https://static.ylilauta.org/files/il/orig/ltt7yq9l/image.jpg

Ja on aika saman kokoinenkin. Luuletko että saa paikattua ja maalattua huomaamattomaksi? Olisi nimittäin mahtavaa!

ap
[/quote]

Juu kyllä saa, tollainen meilläkin oli. Tosiaan ihan vaan pakkelilla reikä umpeen, mieluummin hiukan koholle kuin kuopalle, sitten hio tasaiseksi ja maalaa halvalla valkosella maalilla. Koko ovi pitää maalata tietenkin. Ihan on uudenveroinen sen jälkeen! En tiedä tarkalleen mitä materiaalit maksaa kun isäni haki pakkelin ja maalia oli valmiina, mutta varmasti pääsette halvemmalla kuin 100€!

Vierailija
20/47 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhän tuossa maksaa, muut tarvikkeet on joka kodissa, yleensä ainakin, ellei ole joku tumpelo sitten, joka ei osaa kuin peukaloaan imeskellä;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi