Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitoalan ammattiliittojen logiikka

Vierailija
28.11.2021 |

Oli tässä viikonlopun edellä lehdissä juttua, että hoitoalan liitoilla on vaikeuksia ymmärtää, miksi työnantajan pitäisi voida lopettaa palkanmaksu sellaisilta työntekijöiltä, jotka kieltäytyvät koronarokotteelta ilman lääketieteellistä syytä ja joita työnantajalla ei ole mahdollisuutta sijoittaa sellaisiin tehtäviin, joissa nämä rokotuksesta kieltäytyvät eivät ole tekemisissä hoidettavien kanssa.

No, emmehän voi tässä vaiheessa toki tietää, kuinka moni sosiaali- ja terveydenhuollon työntekijä on jättänyt rokottautumatta muista kuin lääketieteellisistä syistä. Mutta mitenkähän nämä liitot perustevat kantaansa siihen, ettei palkanmaksua saisi keskeyttää, jos ilman todellista perustetta jättää rokotteen ottamatta... Ai niin he perustelevat asian sillä, että kyse on toimeentulosta.

No, no, no! Tiedänpä halvatun hyvin miten nämä kyseistein liittojen edustamat työntekijät ihmisiä kohtelevat, eipä tule heillekään mieleen, kun ihmisiä epäasiallisesti kohtelevat, että kyse olis toimeentulosta: Mites, kun joku haluaa ajaa ihmisen pois töistä asiattomilla syillä, ihan siis sitä varten kun se ajaja kokee sen ajettavan jotenkin uhkaavaksi kilpailijaksi kiristyvässä työnpaikan henkilöstöpolitiikassa - ei me mitään sijaisia tarvita, just, ja kuitenkin sijaiseksi otettiin - mitäs tänne tulit, mä olin täällä ens, ja pidän kyllä huolen että sinä et tänne pitkäksi aikaa jää... Ja työnantaja ei ole ollenkaan kiinnostunut työpaikan tapahtumista.... Että sellaista pelleilyä, ja nyt siis nämä itse ovat "kyse on toimeentulosta" ja ovat itse vaarantamassa, niin kuin niin monesti ennenkin vaikkei rokotuksesta ole kyse, muiden ihmisten terveyden ja toimeentulona, pääasia että itse pääsee nauttimaan milloin mistäkin! Erityisesti epäasiallisesta huumorista.....

No, siis miten niin ei saa palkanmaksua keskeyttää tai lopettaa, jos ei noudata niitä määräyksiä joita työnantaja asettaa, ja etenkin se, että haluaa vaarantaa toisten terveyden.....

Hahahajaaaaa, kyllä nää hoitajat osaa!

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi