Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten elää menneisyytensä kanssa?

Vierailija
28.11.2021 |

Miten antaa itselleen anteeksi omat huonot päätökset ja pahat teot? Miten elää itsensä kanssa, kun tietää, että maailmassa on ihminen, joka joskus välitti sinusta ja nykyään on täysin välinpitämätön. Ja osittain syy on minussa.
Välillä vihaan itseäni niin paljon.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, oliko mies jotenkin luonnehäiriöinen tai kontrolloiva ja menit sekaisin? Et enää tiedä mikä on kenenkin vika ja syytät itseäsi? Onko mieskin aina syyttänyt sinua kaikesta?

Jotkut herkät ihmiset ovat narsisti/luonnehäiriömagneetteja, koska ne vaistoavat heikot kohdat. 

Jos kiinnostaa, kaiva youtubesta Narsisti vs Minä ja kuuntele videoita ja mieti, osuuko kohdalle. 

Ja joo, kaikki tekevät tyhmyyksiä. Unohda ja mene eteen päin. 

No itse olen kyllä herkkä ja hyvin empaattinen. Aistin helposti ihmisten tunnetilat ja usein samaistun liikaakin. Minulla todella vahva hoivavietti ja olen lapsesta saakka halunnut hoitaa perhettäni eri tavoilla.

Kontrolloivasta en tiedä, mutta mies käänsi asiat usein niin, että minä olin lopulta se syyllinen/anteeksi pyytävä osapuoli. Esim. Mies haikkui, kerroin pahoittaneeni mieleni miehen ikävistä puheista, mies väitti vitsiksi ja sanoi, että en halua ymmärrä ja olen huumorintajuton ja lopulta minä pyysin häneltä anteeksi, kun hän loukkaantui minun puheistani.

Asiat myös piti usein tehdä hänen tavallaan. Lopullisena keinona hänellä oli katoaminen tai mykkäkoulu ja ne loppui vasta, kun annoin asioissa periksi.

Mutta en syytä miestä enää siitä, että jäin kun hän pyysi minua jäämään. Niin kuin mies itsekin aina sanoi: "kukaan ei pakottanut jäämään, itse päätit jäädä". Minä itse päätin jäsen luokseen jäädä ikävästä kohtelusta huolimatta. Ap

Katso se Narsisti vs Minä -kanava. 

Taidat olla sairastunut läheisriippuvaisuuteen tai johonkin vastaavaan. Unohda se mies. Se ei ole kohdellut sinua hyvin ja sekosit päästäsi. Nyt keskity lapsesi ja itsesi hyvinvointiin. 

Vierailija
22/32 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jokin menneisyydessä väärin tekemäsi asia vaivaa sinua, voit pyytää anteeksi.

Anteeksi olen pyytänyt kaikkia ns. Pahoja tekojani. Osaan mies sanoi, ettei ajattele asiaa enää, mutta niin ne vaan tuotiin erossa esille. Ja mies sitten syyttää elämänsä pilaamisesta, vaikka anteeksi pyydän.

Mutta miten sitten pyydät anteeksi, jos toinen kokee minun pilanneen hänen elämänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap tajusi ja alkaa sisäistää, että ihan turhaan kantaa huolta ja pahaa mieltä tuollaisesta miehestä ja kaikesta mitä hän itse siinä tuoksinassa teki. 

Vierailija
24/32 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ap tajusi ja alkaa sisäistää, että ihan turhaan kantaa huolta ja pahaa mieltä tuollaisesta miehestä ja kaikesta mitä hän itse siinä tuoksinassa teki. 

Eikö omista teoista muka pitäisikin tuntea syyllisyyttä?

Vierailija
25/32 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin joskus pommitin miestä eron jälkeen. Pyysin häntä monesti myös estämään minut mm. Whatsappissa, kun itse en vaan saanut häntä jätettyä rauhaan, vaikka kuinka yritin, mutta ei se ex ikinä blokannut. Valitti, että pommitan ja että ole ärsyttävä. Joskus sammutti puhelimen, jos olin yrittänyt soittaa, mutta ei koskaan blokannut vaikka oikeasti anelin häntä.

Nyt jälkeenpäin kyllä hävettää *itusti. Kuinka sitä pystyykään itsensä nolaamaan. Ja vielä ihan aikuinen työssäkäyvä ihminen :/

Vierailija
26/32 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala murehtia tulevaa.

Vierailija
27/32 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala murehtia tulevaa.

Ei kannata murehtia. Päivä kerrallaan

Vierailija
28/32 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Laita YouTubeen hakusanaksi Honey Badger. Joo se on eläin. Niin ihminenkin tavallaan. Honey Badger ei välitä myrkkykäärmeistä, leijonista tai mehiläisistä. Ole sellainen ihmisenä. Älä välitä vaikka sinua puukotettaisiin selkään tahi mitä vaan. Sinä haluat selviytyä ja paskat muista.

Vierailija
29/32 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se tarvitsi sen, että lapsi sairastui vakavasti. Mielenrauha tuli siinä vaiheessa, kun tajusin että minun on oltava vahva, koska toisesta vanhemmasta ei siihen ole ja se olen minä johon lapsen täytyy saada turvata. Se vaati sen, että unohti menneen, tai oikeastaan oppi elämään sen kanssa. Se vaati sen, että kun yöllä heräsi ja möröt pyrki kimppuun, sanoi niille että nyt minä nukun koska minun pitää olla levännyt pystyäkseni kantamaan lastani.

Vierailija
30/32 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten esim. Ex narkkarit ja alkoholistit oppii elämään niiden virheiden kanssa joita teki kama- ja alkoholopäissään?

Vierailija
31/32 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneisyytäsi et voi muttaa. Tulevaisuutesi kuitenkin. Anna ensin itsellesi anteeksi.Sitten pystyt antamaan muille. Kun joku ihmisuhde kariutuu,Sitä on mahdotonta saada ehjäksi. Mieti vähän rikot maljakon,liimat sen ,lopuksi se alkaa uudelen vuotaa.Niin käy särkyneillekin ihmisuhteille,joita yritetään uudellen paikata,hajoaa saman mihin hajoisi eka kertakin. Joten unohda hänet. Jatka elämä keksi joku harastus, mistä tykäätkin? Muista joku on jossain uusi ihminen,ylättäen osuu kohdallesi ja hänen kanssa jatkat elämää.

Vierailija
32/32 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on, kun muutakaan ei voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme