Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten elää menneisyytensä kanssa?

Vierailija
28.11.2021 |

Miten antaa itselleen anteeksi omat huonot päätökset ja pahat teot? Miten elää itsensä kanssa, kun tietää, että maailmassa on ihminen, joka joskus välitti sinusta ja nykyään on täysin välinpitämätön. Ja osittain syy on minussa.
Välillä vihaan itseäni niin paljon.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä itseäsi eri ihmisenä, kuin ennen olit. Minua ainakin helpottaa tämä.

Vierailija
2/32 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritänkin, mutta tuntuu, että olen vain aiheuttanut niin paljon pahaa, joka sitten resonoi tähän päivään asti.

Onko menneisyytesi koskaan tullut kummittelemaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan; petit tuota ihmistä?

Vierailija
4/32 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Eron jälkeen pommitin. Ja loin valeprofiilin nettiin, jossa juttelin exän kanssa. Mies petti nykyistään sekstiviestitellen kanssani. Mies oli tavannut uuden naisen ja lakannut tapaamasta lapsiamme. Profiilin tarkoitus oli alunperin selvittää miksi ei tapaa lapsia. Sainkin selville, että syyttää minua, valehteli minusta asioita ja väitti, että minä käytökselläni estän häntä tapaamasta lapsia.

Yritin mm. Saada hänet lastenvalvojalle, mutta ei tullut paikalle. Pommitin viestein, kun yritin saada lasten asiat selvitettyä ja jonkilaisen päätöksen suhteellemme.

Nyt olen tajunnut, että päätöstä ei aina saa enkä todellakaan pommittaisi viestein enää, mutta hävettää oma toiminta eron jälkeen niin paljon.

Vierailija
5/32 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi sinä suret tuollaista asiaa, kun miehesi petti sekä sinua että uutta naistaan. En ymmärrä yhtään. Unohda koko juttu!

Vierailija
6/32 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtamalla menneen. Yksinkertaista.

Vierailija
7/32 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneisyytä ei voi muutta,jokainen voi tulevaisuutensa mutta. Asenne sen ratkaisee. Antaa itselle anteeksi ensin, kykenee antaman muille. Kenenkään ei pitäisi kytätä mitä ex -tekee .Uusi aika.Pitää osata laskea itse irti menneisyys. Jos menneisyys pyörii päässä ja ei pysty jatkaa elämäänsä?,Kannataa mennä lyhyt terapiaan,Saa työkalut elämälle.

Vierailija
8/32 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohauta olkiasi ja jatka eteenpäin. Kumpikin sekoili, se siitä...

Vierailija
9/32 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Eron jälkeen pommitin. Ja loin valeprofiilin nettiin, jossa juttelin exän kanssa. Mies petti nykyistään sekstiviestitellen kanssani. Mies oli tavannut uuden naisen ja lakannut tapaamasta lapsiamme. Profiilin tarkoitus oli alunperin selvittää miksi ei tapaa lapsia. Sainkin selville, että syyttää minua, valehteli minusta asioita ja väitti, että minä käytökselläni estän häntä tapaamasta lapsia.

Yritin mm. Saada hänet lastenvalvojalle, mutta ei tullut paikalle. Pommitin viestein, kun yritin saada lasten asiat selvitettyä ja jonkilaisen päätöksen suhteellemme.

Nyt olen tajunnut, että päätöstä ei aina saa enkä todellakaan pommittaisi viestein enää, mutta hävettää oma toiminta eron jälkeen niin paljon.

Ei tuo ole oikeasti edes paha. Exäsi vaikuttaa ei-terveeltä ihmiseltä. Ole armollinen itsellesi ihan oikeasti. Luulen että ymmärrän mikä kaikki sua tuossa harmittaa ja kun kyseessä on lastesi isä, on vaikea pyyhkiä tuo ihminen kokonaan mielestä. Tsemppiä ja koita keskittyä pitämään itsestäsi hyvää huolta, ansaitset sen ihan varmasti. Maailmassa on paljon sairaita ihmisiä jotka eivät kykene tuntemaan häpeää ollenkaan vaikka tekisivät mitä hirveyksiä, koita verrata siihen. Lepo vaan, jatka eteenpäin, tee parhaasi se riittää.

Vierailija
10/32 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole oikeasti edes paha. Exäsi vaikuttaa ei-terveeltä ihmiseltä. Ole armollinen itsellesi ihan oikeasti. Luulen että ymmärrän mikä kaikki sua tuossa harmittaa ja kun kyseessä on lastesi isä, on vaikea pyyhkiä tuo ihminen kokonaan mielestä. Tsemppiä ja koita keskittyä pitämään itsestäsi hyvää huolta, ansaitset sen ihan varmasti. Maailmassa on paljon sairaita ihmisiä jotka eivät kykene tuntemaan häpeää ollenkaan vaikka tekisivät mitä hirveyksiä, koita verrata siihen. Lepo vaan, jatka eteenpäin, tee parhaasi se riittää. <3

Oikeassa taidat kyllä olla. Mies päätyi lopulta pettämään sen aikaista tyttöystäväänsä kanssani. Minua kaduttaa, mutta kun kysyin mieheltä asiasta, niin häntä ei kuulemma kaduta, eikä kaduttanut silloinkaan. Valeprofiilissa kertoi minulle, että aina voi löytää parempaa, kun puhui sen hetkisestä tyttöystävästään.

Minä edelleen pyytelen mieheltä anteeksi, jos sanoo minun esim olevan asiaton viesteissä, vaikka asiallinen olisin (ja olen kysynyt ulkopuolisiltakin arvion viesteihini, jotta ymmärtäisin mikä on se asiaton osuus, kun en ymmärrä, mutta kenenkään mielestä viestini eivät olleet asiattomia vaan kerroin miltä minusta tuntuu hänen toimintansa johdosta) Mies sen sijaan ei pyydä anteeksi mitään.

Ehkä minun on oikeasti paljon parempi ilman miestä elämässäni. Ja haluankin pitää itsestäni huolta. Sain viimein juuri b-lausunnon ja alan etsimään terapeuttia. Sairastuin suhteen aikana vaikeaan masennukseen ja olin itsetuhoinen. Itsetuhoisuudesta olen päässyt yli, mutta jos miestä pitää livenä tavata, niin ahdistun fyysisesti ja useamman kerran on pitänyt hakea apua diapamista (lääkäri määrännyt).

Yritän työstää oman syyllisyyden yli, niin ettei se enää vaikuttaisi nii kovasti. Kiitos neuvoista!

Vierailija
11/32 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä itseäsi eri ihmisenä, kuin ennen olit. Minua ainakin helpottaa tämä.

Millaisia pahoja tekoja sinä teit?

Vierailija
12/32 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kanssa vaan joutuu elämään, koita ajatella enemmän tulevaa ja tätä hetkeä kuin menneisyyttä. Uusi alku voi olla hyvä ratkaisu, vaihda paikkakuntaa.

Vierailija
13/32 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin sanotaan, menneisyyttä ei voi muuttaa, mutta tulevaisuuteen voi vaikuttaa.

Vierailija
14/32 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kanssa vaan joutuu elämään, koita ajatella enemmän tulevaa ja tätä hetkeä kuin menneisyyttä. Uusi alku voi olla hyvä ratkaisu, vaihda paikkakuntaa.

Voi, kun voisi. Saisin töitä toisesta maasta, mutta ex-mies estää, koska lapset. Sama se, vaikka tapaa heitä vain kahtena päivänä kuussa muutamien tuntien ajan.

Haluaisin kyllä.

-eri

Vierailija
15/32 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna; en tiedä itsekkään.

Jatkuvasti mieleen tulee eletyn elämän kaikki paskat valinnat, surkeat ideat ja toteutukset. Päivittäin. Katumus huonoista päätöksistä, olisi pitänyt tehdä eri tavalla, paremmin, olisi pitänyt valita erilainen elämä, eri suhteet ja toiset opinnot. Olisi pitänyt elää enemmän eikä surkutella yksinäisyyttä. Olisi pitänyt päästää huonoista suhteista ajoissa. Olisi pitänyt olla viisaampi, kauniimpi, parempi. Olisi pitänyt huolehtia itsestä.

Kaduttaa ihan v*tusti ja usein jossittelen ja harmittelen surkeaa elämääni ja tuhlattua nuoruutta.

Vierailija
16/32 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas sen sortin WaltteriTorikka-tunnelmaa ketjussa, että huhhei. Olisiko paha joskus pysähtyä peilin eteen ja kysyä itseltään: mitä helvettiä? Mies veti vielä kyllä pisimmän korren, mutta ei ap:kaan sekstittelevine feikkiprofiileineen kauas jää...

Vierailija
17/32 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oliko mies jotenkin luonnehäiriöinen tai kontrolloiva ja menit sekaisin? Et enää tiedä mikä on kenenkin vika ja syytät itseäsi? Onko mieskin aina syyttänyt sinua kaikesta?

Jotkut herkät ihmiset ovat narsisti/luonnehäiriömagneetteja, koska ne vaistoavat heikot kohdat. 

Jos kiinnostaa, kaiva youtubesta Narsisti vs Minä ja kuuntele videoita ja mieti, osuuko kohdalle. 

Ja joo, kaikki tekevät tyhmyyksiä. Unohda ja mene eteen päin. 

Vierailija
18/32 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oliko mies jotenkin luonnehäiriöinen tai kontrolloiva ja menit sekaisin? Et enää tiedä mikä on kenenkin vika ja syytät itseäsi? Onko mieskin aina syyttänyt sinua kaikesta?

Jotkut herkät ihmiset ovat narsisti/luonnehäiriömagneetteja, koska ne vaistoavat heikot kohdat. 

Jos kiinnostaa, kaiva youtubesta Narsisti vs Minä ja kuuntele videoita ja mieti, osuuko kohdalle. 

Ja joo, kaikki tekevät tyhmyyksiä. Unohda ja mene eteen päin. 

No itse olen kyllä herkkä ja hyvin empaattinen. Aistin helposti ihmisten tunnetilat ja usein samaistun liikaakin. Minulla todella vahva hoivavietti ja olen lapsesta saakka halunnut hoitaa perhettäni eri tavoilla.

Kontrolloivasta en tiedä, mutta mies käänsi asiat usein niin, että minä olin lopulta se syyllinen/anteeksi pyytävä osapuoli. Esim. Mies haikkui, kerroin pahoittaneeni mieleni miehen ikävistä puheista, mies väitti vitsiksi ja sanoi, että en halua ymmärrä ja olen huumorintajuton ja lopulta minä pyysin häneltä anteeksi, kun hän loukkaantui minun puheistani.

Asiat myös piti usein tehdä hänen tavallaan. Lopullisena keinona hänellä oli katoaminen tai mykkäkoulu ja ne loppui vasta, kun annoin asioissa periksi.

Mutta en syytä miestä enää siitä, että jäin kun hän pyysi minua jäämään. Niin kuin mies itsekin aina sanoi: "kukaan ei pakottanut jäämään, itse päätit jäädä". Minä itse päätin jäsen luokseen jäädä ikävästä kohtelusta huolimatta. Ap

Vierailija
19/32 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On taas sen sortin WaltteriTorikka-tunnelmaa ketjussa, että huhhei. Olisiko paha joskus pysähtyä peilin eteen ja kysyä itseltään: mitä helvettiä? Mies veti vielä kyllä pisimmän korren, mutta ei ap:kaan sekstittelevine feikkiprofiileineen kauas jää...

Mitä mahtaa tarkoittaa WaltteriTorikka-tunnelma? Voiko avata?

-ohis

Vierailija
20/32 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokin menneisyydessä väärin tekemäsi asia vaivaa sinua, voit pyytää anteeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi