Äitiyslomalla oleva ramppaa jatkuvasti työpaikalla
Mitä mieltä olette tästä? Äitiyslomalla oleva työkaveri tunkee jatkuvasti mukaan firman kuukausittaisiin kahvihetkiin esittelemään vauvaansa. Kuukauttakaan ei kulu etteikö hän kävisi täällä... Työkaveri ei asu lähellekään työpaikkaa eikä hänellä ole mitään asiaa tänne suunnalle muutoin, joten vierailuilla ei ole mitään pointtia.
Hän tulee käymään ainoastaan silloin, kun työpaikalla on eniten porukkaa yhdessä (kuukausittainen kahvihetki) ja jolloin hän saa varmasti suurimman huomion. Teema on aina sama, katsokaa mun vauvaa ja kuunnelkaa miten mulla menee. Aivan sairaan ärsyttävää. Ymmärtäisin jos työyhteisö olisi pieni ja jos hän olisi ollut täällä ikuisuuden, mutta toimisto on iso ja hän raskautui melkein heti työpaikan saatuaan. Puolet ihmisistä ei tunne häntä, joten hän tekee kahvitauoista ainoastaan kiusallisia.
Osaako joku kertoa, miksi hän on näin huomionhakuinen? Johtuuko se siitä, että kotiäitinä olo on tylsää? Mä en ymmärrä...
Kommentit (47)
Saiko nainen ylennyksen, jonka sinä olisit halunnut?
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:48"]
Varmaan haluaa pitää suhteet työpaikkaan vireänä mahdollista pikaista mahdollista töihinpaluuta ajatellen, mutta vähän liiallista on että kaikkiin kahvihetkiin tulee.. mutta jos porukkaa.on paljon, varmaan muutakin jutellaan kuin vauvasta. Sano moi ja ihastelee että onpa.taas kasvanut ja siirry juttelemaan seuraavalle. Ehkä hänellä ei ole muita kontakteja ja on yksinäinen, ja kahvihetket ovat hänelle henkireikä. Mistä sitä tietää.
[/quote]
Minusta pitäisi olla kielto sille että töihin ei saa tulla. Mikä hemmetin äitiyslomalla oloa se on jos töihin voi tulla?
Tulisi sitten tekemään töitä jos siellä muutenkin jaksaa juosta
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:49"]
[/quote]
Mitä hemmettiä äitiyslomalla oleva tekee töissä? Tekisi sitten töitä jos niin mieli tekee siellä olla
Olin muutama vuosi sitten töissä kauppakeskuksessa sijaitsevassa liikkeessä, jossa myös eräs äitiyslomalla oleva, sitä ennen vajaan vuoden kyseisessä työpaikassa työskennellyt mamma kävi säännöllisesti kävi esittelemässä pienokaistaan. Ketään ei oikein kiinnostanut, ja vielä ärsyttävämpää siitä teki se kun hän käytti työpaikan pientä keittiötä ja wc:tä lapsen ruokkimiseen ja vaipanvaihtoon, rattaitaan siirreltiin liikkeen puolella pois tieltä suuntaan ja toiseen. Hänelle varmaan kauppakeskuksen wc-tiloja mukavampi vaihtoehto, muille melko raivostuttava.
Kiusasiko se nainen sinua silloin kun oli töissä?
Suomalainen on juuri tuollainen, ei jaksa sosiaalisia tilanteita jos ei ole ihan pakko.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:49"]
[/quote]
Mitä hemmettiä äitiyslomalla oleva tekee töissä? Tekisi sitten töitä jos niin mieli tekee siellä olla
[/quote]Tuolla lauseella vastaat kaikkiin kysymyksiin. Aha.
Olet siis ihastunut töissä johonkin mieheen, joka sitten kerran kuussa juttelee innoissaan sen naisen kanssa?
Joku mustasukkaisuus tai kateellisuus juttu tuossa on takana.
Sama mun työpaikalla. Just pari viikkoa sitten taas kävi ja olipa kiva kahvihuoneessa syödä lounasta kun ämmä päätti alkaa vaihtaa äpäränsä vaippaa metrin päässä musta ja kakara kilju pää punasena.
Kyllä mä ymmärrän ap:ta. Olen itse sijaisena ja se vakkari ravaa työpaikalla jatkuvasti. En tiedä, mitä hakee sillä, mutta mua ärsyttää aivan suunnattomasti. Kaipa se on sitä, että kaikki työkaverit lässyttäisi, että "voi, tuu nyt takaisin" jne. Ettei vaan pääse unohtumaan. Onhan hän peräti 8kk vapaalla ja ollut työssä lähes 6 vuotta. Ja hänellä on se vakituinen virka, josta ei pois joudu, vaikka olisin täydellisin sijainen ikinä.
Ja pahinta on, että teemme töitä lasten kanssa ja kiertelee aina kyselemässä, mitä lapsille kuuluu ja kerjäämässä, että kuinka on häntä ikävä ja minä olen se hirveä sijainen. Pysyisi pois sotkemasta mun työtä. Muutenkin sijaisena asema on huono ja tämän pitää säännöllisesti käydä sotkemassa sitä lisää. Jos haluaa työkavereita nähdä, niin tulisi joskus iltapäivällä ja menisi suoraan henkilökunnan tiloihin. Sen sijaan pelmahtaa sinne keskelle mun työtä "moikkaamaan". Kiitos, menisi pois.
Tavallaan ymmärrän ap:ta. Minulla on itsellänikin lapsia, mutta en oikein jaksa kiinnostua vieraiden lapsista. Toki ihan asiallisesti käyttäydyn ja kavereiden lapset ovat ihan kivoja. Mutta mikään vieraille vauvoille lepertely ei juurikaan innosta.
Mutta työpaikalla sitten. Ihan ok, jos joku kävisi kerran pari vauvaa näyttämässä. Mutta kyllä minuakin vähän ärsyttäsi, jos joku tulisi säännöllisesti sinne vauvan kanssa notkumaan. Ja tuollainen kuukausittainen kahvihetki on varmaan tarkoitettu siihen, että kaikki työssä olevat ehtivät kerrankin vaihtaa kuulumisia keskenään ja näin ylläpitää porukkahenkeä. Kyllähän se vähän häiritsisi jos joku tavallaan ulkopuolinen sinne aina tupsahtaisi ja vaatisi "huomion" itselleen. Eihän silloin oikein voi puhua mistään työhön liittyvistä jutuistakaan. Eiköhän tällaisten yksinäisten mammojen paikka ole ennemminkin joku mammakerho vaikka?
Ja onpa kohdalle sattunut pari oikeasti huomionhakuista mammaa. Jos ap:n työpaikan mamma sattuu olemaan tuollainen niin voi olla oikeasti aika tuskaa. Siis oikeasti on sellaisia naisia, joilla on ihan käsittämätön show koko ajan sen vauvan kanssa ja kerjätään kehuja ja ihasteluja huomioimatta mitään kohteliaisuus tms. sääntöjä.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:40"]
Mua huvittaa yks joka oli töissä vaan vuoden ja jäi äitiyslomalle. Äitiysloman aikana sai vakituisen paikan muualta ja silti käy nyt hoitovapaalla vanhalla työpaikalla "moikkaamassa" vauvan kanssa.
[/quote]Sinä nyt vaan olet sellainen suomalainen perusjuntti joka ei uskalla mennä minnekään tapaamaan ihmisiä.
[/quote]
Jos työpaikka on sellainen, ettei sinne ole kavereilla tai ex-työntekijöillä mitään asiaa, niin miksi synnyttäneellä ex-työntekijä olisi joku erityisoikeus? Kavereitahan nähdään vapaa-ajalla, miksi mennään toisten työpaikalle hakemaan huomiota?
Tai sitten haluaa esitellä lastaan.
Noloahan tuo on, jos kerran lomalla on niin ei tarvi noin usein käydä.
Itse kävin kerran äippäloman aikana työpaikalla, koska työkaverit halus nähdä vauvan. Sen jälkeen keskityin vaan "lomailuun".
Varmaan tylsää, mutta oikeesti: "Mitä se sun persettä kaivaa?"
varmaan sitä ahdistaa olla kaikki päivät kotona..
Mulla ihan samanlainen duunikaveri :D sanoi toki ihan suoraan ettei viihdy kotona ja tulikin töihin heti vanhempainvapaan loputtua
En tarkoita tätä pahalla, mutta onko syynä se, ettet itse saa lapsia.....?