Ylävatsaan sattuu h*elvetisti, oksettaa, röyhtäyttää.. Mitä tää on??
Eilen yöllä heräsin kahdelta siihen, kun olin sängyssä kaksinkerroin, kun keskelle ylävatsaan, juuri tuohon kylkiluiden alle sattui niin perkeleesti. Semmoinen etova kipu, tuntui vähän myös siltä kuin olisi ilmaa kiertänyt ja uloste löysällä. Kävin vessassa, mitään ei tullut, nukahdin uudelleen. Vatsakipu ei ole vieläkään hävinnyt, vaikka sain aamulla ihan normaalisti ulostettuakin, ei mitään ongelmaa. Nyt on kauhea nälkä, mutten saa syötyä muuta kuin suolakeksejä, on niin oksettava olo. Mitä tää voi olla? Olen parikymppinen, onneksi on lomaviikko juuri menossa, töihin en tällä ololla pystyisi.. Kuumetta ei ole, vaikka aamulla heräsin hikisenä. Olenkohan vaan sairastumassa johonkin oksennustautiin vai voisiko tää olla sappivaivoja tmv..? Millä mä oikein saan tän vatsakivun pois??
Kommentit (49)
no kirjoitan nyt vähän myöhään mutta itteäniki pari kuukautta sitten oli samoja oireita sattui ihan koko ajan ylävatsaan särkyläökettä otin mut ei auttanu. no sen äherryksen jälkee nii lens oksennus ja monta kertaa... tämän jölkeen en ole tosiaan syönyt paprika sipsejä kiska no niistähän se paska olo johtui :D
Vierailija kirjoitti:
Aivan selvä närästys. Mulla ainaki oli vastaavilla oireilla, lääkäri sanoi, että just öisin voi olla pahana ja just tota pahoinvointia. Eli ota närästyslääkettä. Gaviscon hyvä.
Ei ei, ei ole riittävän tehokas.
Somac 20mg ja aluksi otat kaksi.
Noi oireet tulee, kun on riittävän paha tilanne.
Sairastanut tuota tautia jo 20 vuotta.
Sairaskohtaus tulee, kun tilanne on paha.
Mulla sattuu mahaan, kylkiluihin ja selkään.
Suosittelen nyt kaurapuuroa.
Vältä rasvaisia ja tulisia ruokia.
Naisella närästysongelmat voidaan sekoittaa sydänperäisiin ongelmiin. Oletko juonut viimeaikoina alkoholia? Useana päivänä? Sekä sydänoireet että närästysvaivat voivat johtua siitä. Toisaalta, jos vatsa on sekaisin saattaa olla kyseessä perinteinen vatsatauti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan selvä närästys. Mulla ainaki oli vastaavilla oireilla, lääkäri sanoi, että just öisin voi olla pahana ja just tota pahoinvointia. Eli ota närästyslääkettä. Gaviscon hyvä.
Ei ei, ei ole riittävän tehokas.
Somac 20mg ja aluksi otat kaksi.
Noi oireet tulee, kun on riittävän paha tilanne.
Sairastanut tuota tautia jo 20 vuotta.
Sairaskohtaus tulee, kun tilanne on paha.Mulla sattuu mahaan, kylkiluihin ja selkään.
Suosittelen nyt kaurapuuroa.
Vältä rasvaisia ja tulisia ruokia.
Mulla myös paprika on ehdoton ei.
Ehdottomasti ostat noita entisiä resepti lääkkeitä. Somac tai Losec. Niissä teho riittää.
Itselläni reseptillä Somac 40 G mutta apteetiska saa ilman reseptiä vain 20 Mg tabletteja.
Näitä lääkkeitä lääkäritkin määrää, ei noita litkuja.
Vierailija kirjoitti:
Närästystä on ollut ennenkin joskus, mutta silloin ei kyllä ole vatsaan sattunut näin kamalasti. En tiedä, joko oksennustauti alkamassa, kova närästys tai sappivaivoja.
Närästyksestä voi tulla kovatkin kivut. Itse makasin töissä sohvalla kaksinkerroin ja ajattelin että kuolen siihen paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä tulin nyt päivittämään.. Vieläkään en ole oksentanut enkä ripuloinut, mutta mahakipu vaan kasvaa kasvamistaan! Enää ei edes niinkään okseta eikä ole etova olo, mutta tuo vatsa.. Kävellä en uskalla, makuulla on välillä( esim nyt) ihan ok, ei tunnu kuin vähän, mutta sitten yhtäkkiä iskee valtava kipu... Mä en vielä uskalla soittaa tk, sillä mua nolottaa, että ehkä tää onkin sitä mahatautia, mutta jos en ala pian oksennella ja kipu vaan kasvaa, on varmaan pakko soittaa... Onko kellään ideaa nyt, mikä voisi olla?:p tuo umppari muakin alkoi pelottaa nyt, sillä kipu on laskenut tuohon keskelle vatsaa, on kuitenkin nimenomaan keskellä, eikä oikeassa sivussa...
Hae nyt se närästyslääke. Ei parane muuten. Tai mene lääkäriin.
Umpparissa ainakin minä oksensin koko ajan.
Olen se jolla reiluksi ja oireet sopii siihen.
Aiheuttaa samanlaisen kohtauksen, kun sappikivet.
Sama mullä nyt muttakun mulla on keskellä vatsaa kipu ja oksettaa.