Ystävät, jotka hylkäävät kun alkavat seurustella/saavat lapsia
Tämä tuntuu olevan hyvin yleistä.. Onko sulle käynyt näin tai oletko itse hylännyt ystäväsi? Tunsin ystäväni 15 vuoden ajan ja minun seurani kelpasi silloin, kun hän oli sinkku ja työtön. Nyt sitten töissäolevana, kihloissa ja lapsen saaneena hänellä ilmeisesti on parempaa seuraa ja yhteydenpito minuun lakannut kokonaan. Vähän menee usko ihmisiin ja ystävyyteen (ainakin ajattelen sen olevan harvinaista) Itse odotan ystävyydeltä vastavuoroisuutta niin pettymys on suuri, kun toinen lakkaa pitämästä yhteyttä.
Kommentit (24)
Ei . Mutta usein yhteiset puheenaiheet ja tekemiset loppuu kun toinen puhuu lapsista .....
Kenelläkään ei ole lupa eikä oikeutta varastaa mitään keneltäkään mistään riippumatta uskonnosta se on kaikille yhtä laitonta .
Lapset vie ajan kokonaan kirjoitti:
Ei . Mutta usein yhteiset puheenaiheet ja tekemiset loppuu kun toinen puhuu lapsista .....
Juuri näin! On tärkeää muistaa puhua asioista itsensä kautta, jotta yhteydet pysyy yllä. Toki lapsi tai puoliso on tärkeä, mutta ystävyys on oletettavasti syntynyt kahden aikuisen välille ja sitä yhteyttä on tärkeä pitää yllä. Perheellisen tarinat perheessä olevan roolin kautta (puoliso, vanhempi) eivät välttämättä tue ystävyyssuhdetta, koska näillä rooleilla on melko vähän tekemistä ystävyyden kanssa.
Joo kyllä minä itsekin tunnistan vastavuoroisen ystävyyssuhteen. Ollaan yhden ystävän kanssa asuttu eri paikkakunnilla ja välillä yhteydenpito ollut vähäistä. Silti ystävä ehdottaa vastavuoroisesti tapaamisia ja jutut jatkuu aina siitä mihin jääty. Erona tuohon toiseen ystävään on nimenomaan se, että hän ei ole ollut valmis vastavuoroisesti ylläpitämään ystävyyttä ja vaihtoi heti kun oli muuta seuraa. En vaan itse ymmärrä tätä, että kun elämä muuttuu niin ollaan valmiita vaan ignooraamaan aiempi ystävä ilman syytä. Ap