Miksi kukaan laittaa rahaa kiinni omistusasuntoihin Helsingin ulkopuolella?
Hirveää tuhlausta, omiaan ei saa edes pois saati voittoa. Huonoa sijoitustoimintaa.
Kommentit (45)
Mennyt kehitys ei ole tae tulevaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Koska ei halua asua Helsingissä.
Niin, että polttelet setelisi takassa vain koska et halua asua Helsingissä?
Luuletko, että täällä Hattulassa on paljonkin vuokratarjontaa jykevistä hirsitaloista isolla puutarhatontilla?
Miksi kukaan ostaa asuntoa Helsingistä tai edes pk-seudulta missä valkopako on suurta ja jengi väkivalta lisääntyy? Nytkin jengit pakottivat väkivallalla suomalaistytön sanomaan n-sanan ja alkoivat syyttelemään oikeudessa.
Oletko koskaan käynyt Helsingin ulkopuolella? Kyllä kannattaisi, voisit vähän yllättyä.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että täällä Hattulassa on paljonkin vuokratarjontaa jykevistä hirsitaloista isolla puutarhatontilla?
Millaista voittoa ajattelet saavasi sijoituksellesi? Oman perheasuntoni hinta on noussut jo 100 000 ostosta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan ostaa asuntoa Helsingistä tai edes pk-seudulta missä valkopako on suurta ja jengi väkivalta lisääntyy? Nytkin jengit pakottivat väkivallalla suomalaistytön sanomaan n-sanan ja alkoivat syyttelemään oikeudessa.
Jap, ainoa syy miksei pk-seudun väkiluku laske, on että sinne tuodaan ulkomailta porukkaa korvaamaan ne pakenevat suomalaiset.
Vaikka siksi että haluaa asua omassa asunnossa.
Joillekin se asunto ei ole sijoitustoimintaa, vaan koti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista voittoa ajattelet saavasi sijoituksellesi? Oman perheasuntoni hinta on noussut jo 100 000 ostosta.
En ole hän, jota kommentoit, mutta huomautan, että kun itse olen ostanut asunnon en ensimmäisenä ole miettimässä kuinka suuren tai pienen voiton saan jos tai kun myyn sen. En pysty ostamaan asuntoa käteisellä ja joudun ottamaan lainaa. Ja enemmän olen kiinnostunut siitä, että pystyn maksamaan lainan takaisin.
Minulla on velaton sijoitusasunto Oulussa. Viidessä vuodessa se on tuottanut vuokratuloja nettona noin 15.000 € (bruttona 33.000 €) ja arvo on noussut noin 10.000 €. Sijoituksistani tämä sijoitusasunto on ollut kannattavin.
Asunto on vain pieni osa varallisuuttani. Ei olisi maailmanloppu vaikka sen arvo painuisi nollaan. Ei kannata kenenkään laittaa kaikkia rahoja kiinni yhteen kohteeseen esim asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin se asunto ei ole sijoitustoimintaa, vaan koti.
Ja jos vaikka minä haluan asua omassa kodissani seuraavat 7 vuotta se on niin pitkä aika, että saa olla aika velho, jos pystyy näkemään sen millaisessa maailmantilassa 7 vuoden päästä elämme. Taloudesta ja sijoituskohteita tiedetään yleisesti, että mikä menee ylös on aina tullut myös alas. Mikään sijoituskohde ei ole vain vuosivuodelta kasvattanut arvoaan.
Samanlaisessa vuokralla olo maksaisi saman verran ellei jopa enemmän kuin mitä maksan lyhennyksiä ja korkoja asuntolainasta.
Elämää on muuallakin kuin Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Taloudesta ja sijoituskohteita tiedetään yleisesti, että mikä menee ylös on aina tullut myös alas. Mikään sijoituskohde ei ole vain vuosivuodelta kasvattanut arvoaan.
Pörssiosakkeet ovat nousseet keskimäärin 6-7% vuodessa viimeisen sadan vuoden aikana.
Minulle tämä on koti, ei sijoituskohde. Parissa vuodessa maksettu pois ja sitten on halpaa asumista. Voi säästyvät rahat sijoittaa muualle. Jos asun tässä vanhuuteen asti, on siinä vaiheessa ihan sama saako myynnistä voittoa. Todennäköisesti kyllä saa vähän.
Kehyskunnissa saa kevyesti omansa pois, paineet tänne muuttamiselle pk seudulta on tosi suuret.
Ensimmäisestä talostamme lähes tuplasimme rakennushinnan, toisestakin (iso ja kallis kivitalo) saimme vielä 50 000€ voittoa. Nykyisestä on tehty ostotarjous mikä on 70 000€ enemmän kuin rakennuskulut vaikka kyseessä on pieni talo vuokratontilla.
En valita, enkä myy:)
Siksi, että jossain pitää omalla kustannuksellaan elää ikävuodet 18-80....100. Halvimmalla sen hoitaa hankkimalla omat seinät. Ja kun se koti on pääkaupunkiseutua halvempi, hetken pääsä voi ostaa kakkosasunnon toisenlaisista olosuhteista (kaupunki-maaseutu, rannikko-tunturi, suomi-maailma)... Tai alkaa sijoittajaksi ja ostaa vuokraluukkuja pks.
Koska ei halua asua Helsingissä.