Jännitän sokerirasitusta
Semmoinen olisi taas edessä. Viimeksi meinasin oksentaa. Tosi heikko olo tuli. Miten tämän voisi välttää, ei mitenkään? Oletteko ottaneet jotain evästä mukaan ja syönyt labrassa heti kun mahdollista?
Hassua että näin jännitän sitä, synnyttääkin voisin vaikka heti. Mutta tätä stressaan vähän väliä.. Ja vasta huhtikuussa aika :/
Kommentit (20)
Toi olisikin jumalallista kun pääsisi pötköttelemään... Toivottavasti siellä olisi "petejä" :)
Siellä labrassa missä mä kävin oli kyllä yksi sänky mutta joku lapsi makoili siinä. Itse sitten seiniä pitkin hoipertelin kylmänhikisenä makoilemaan vessan lattialle. Oli kyllä kamala kokemus, eikä ennalta kukaan varoittanut! ("Voi vähän huimata", joo en ole pahimmassa kännissäkään toikkaroinut sillä tavalla) nopeastihan se sitten ohi menee
Täysin OT mutta satavarmasti ei ollut laborantti joka sanoi mitä sanoi.
Aargh.. Nyt jännittää vaan entistä enemmän :( Se litkun juontikin oli niin tuskaista, näytteenottaja mies tuijotti vaan kun hikisen tuskaisesti ryystin sitä sontaa, välillä kysyi vaan että onks kaikki okei? Nojoo ei todellakaan ollut. :(
Kauhean erilailla siihen reagoidaan. Mulla oli ihan hyvä olo koko ajan ja litkukin meni alas kerralla. Toivottavasti sulla menee nyt paremmin.
Tuo sun jännitys saattaa myös lisätä sitä sun huonoa oloa. Mun aikana on ollut kolmea eri makuista sokeriliuosta, tämän hetkinen aika hyvin siedettyä. Kerro näytteenottajalle edellisestä kerrasta ja jännityksestäsi. Voi olla, että sulle löytyy paikka pötkötellä. Kulaus kerrallaan!
Sun pitää sanoa että heikottaa ja on huono olo. Ihan turhaan sä paastoat ja juot litkun jos lopulta päädyt oksentamaan. Mä oon menny makuulleen odotustilan penkeille. Labrassa on lepotilakin, mutta rasituksessa on yleensä ollut useampi raskaana oleva samaan aikaan eikä paikkoja riitä kaikille.
Mullakin tuli huono olo ja pyysin päästä makaamaan, sain sitten käytävältä sängyn ja siellä oli oikein hyvä olla.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:54"]Tuo sun jännitys saattaa myös lisätä sitä sun huonoa oloa. Mun aikana on ollut kolmea eri makuista sokeriliuosta, tämän hetkinen aika hyvin siedettyä. Kerro näytteenottajalle edellisestä kerrasta ja jännityksestäsi. Voi olla, että sulle löytyy paikka pötkötellä. Kulaus kerrallaan!
[/quote]
Oletko siis ihan hiljattain käynyt? Minkä makuista se oli? Mulla taisi olla "appelsiinin" makuista viimeksi, vuonna 2012. Musta tuntuu että kulaus kerrallaan on pahempi kuin kerralla huiviin, tuntuu muuten ettei se lopu ikinä :(
Mulla tuli huono olo ekan verenoton jälkeen(harjoittelija ottamassa verta, piikkikammo ja kyynärtaipeen puudute oli heikkenemässä), muistaakseni sain juoda vettä kun sanoin että kohta lähtee taju. Tai saa kai muutenkin siinä juoda vettä, kestäähän se useamman tunnin? Muutama vuosi kulunut niin en tarkkaan muista, taisin puolet ajasta nukkuakkin, kun testi alkoi jo aamukuudelta. Litku meni helposti alas, oon kokisaddikti niin melkeimpä tykkäsin siitä!
Viime kesänä oli vadelman makuista. Mulle löytyi sänky kun ensiavussa oli tyhjää. Oli helpompaa kun sai makoilla.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:54"]Tuo sun jännitys saattaa myös lisätä sitä sun huonoa oloa. Mun aikana on ollut kolmea eri makuista sokeriliuosta, tämän hetkinen aika hyvin siedettyä. Kerro näytteenottajalle edellisestä kerrasta ja jännityksestäsi. Voi olla, että sulle löytyy paikka pötkötellä. Kulaus kerrallaan! [/quote] Oletko siis ihan hiljattain käynyt? Minkä makuista se oli? Mulla taisi olla "appelsiinin" makuista viimeksi, vuonna 2012. Musta tuntuu että kulaus kerrallaan on pahempi kuin kerralla huiviin, tuntuu muuten ettei se lopu ikinä :(
[/quote]
Kun aloittelin alalla se oli "kokiksen" makuista. Sitten tuli sitruuna-aromilla varustettu ja nykyään on vadelman makuista, tuoksuu vadelmagrandille. Mutta tämä on meidän alueella, en tiedä onko sama liuos jokapuolella Suomea? Jos se vaan on jääkaapissa säilytettyä niin menee varmasti. Ei ehkä kannata yhdellä kertaa kitasta huiviin, ettei sen takia tule samaa tietä ulos. Ota tosiaan eväät mukaan mutta muistathan, ettet rasituksen aikan laita mitään suuhusi, edes vettä.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:05"]
Mulla tuli huono olo ekan verenoton jälkeen(harjoittelija ottamassa verta, piikkikammo ja kyynärtaipeen puudute oli heikkenemässä), muistaakseni sain juoda vettä kun sanoin että kohta lähtee taju. Tai saa kai muutenkin siinä juoda vettä, kestäähän se useamman tunnin? Muutama vuosi kulunut niin en tarkkaan muista, taisin puolet ajasta nukkuakkin, kun testi alkoi jo aamukuudelta. Litku meni helposti alas, oon kokisaddikti niin melkeimpä tykkäsin siitä!
[/quote]
Emlan eli puudutteen teho kestää ainakin kaksi tuntia sen poiston jälkeen, vaikea uskoa sen tehon hiipumiseen. Vettä ei saa juoda. Missä ihmeessä alkaa testi kuudelta? Pisteletköhän vähän nyt omiasi...
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:54"]Tuo sun jännitys saattaa myös lisätä sitä sun huonoa oloa. Mun aikana on ollut kolmea eri makuista sokeriliuosta, tämän hetkinen aika hyvin siedettyä. Kerro näytteenottajalle edellisestä kerrasta ja jännityksestäsi. Voi olla, että sulle löytyy paikka pötkötellä. Kulaus kerrallaan! [/quote] Oletko siis ihan hiljattain käynyt? Minkä makuista se oli? Mulla taisi olla "appelsiinin" makuista viimeksi, vuonna 2012. Musta tuntuu että kulaus kerrallaan on pahempi kuin kerralla huiviin, tuntuu muuten ettei se lopu ikinä :(
[/quote]
Kun aloittelin alalla se oli "kokiksen" makuista. Sitten tuli sitruuna-aromilla varustettu ja nykyään on vadelman makuista, tuoksuu vadelmagrandille. Mutta tämä on meidän alueella, en tiedä onko sama liuos jokapuolella Suomea? Jos se vaan on jääkaapissa säilytettyä niin menee varmasti. Ei ehkä kannata yhdellä kertaa kitasta huiviin, ettei sen takia tule samaa tietä ulos. Ota tosiaan eväät mukaan mutta muistathan, ettet rasituksen aikan laita mitään suuhusi, edes vettä.
[/quote]
Tuo kokis ja vadelma kuulostaa ainakin jo paljon paremmalle kun appelsiini, vai mikälie olikaan. Muistan kyllä ettei mitään saa syödä tai juoda, sehän siinä hirvittääkin.. Kun raskaana ollessa mulla tuntuu olevan aina nälkä ja heikotus jos on pitkään syömättä.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:09"]Miksi menet jos noin kauheaa?
[/quote]
No en menisi hammaslääkäriinkään jos se minun päästäni olisi kiinni. Tottakai jos se on minun ja vauvan edun mukaista niin menen sinne jos pyydetään..
Hyvin se menee, voi olla, että sulle tulee jopa parempi olo juomasta kun sen paaston päälle otat. Menet sitten heti sanomaan, jos tulee huono olo ja yrität kestää. Ei siinä oikein muukaan auta.
Mäkin sain vadelman makuista viime kesänä eikä ollut ollenlaan pahaa. Olen käynyt laktoosorasituksessa joskus, ja siihen verrattuna tuo oli suurta herkkua. Mulle ei tullut mitään oloja ja oireita.
Makealle mehulle tosiaan maistui ja vähänkin sitä vaan oli. Ei todellakaan mitään litra tolkulla.
Kerro jännityksestäsi ja edellisestä huonosta kokemuksestasi labrassa kun menet sinne. Mulle iski aivan tajuton väsymys sen tunnin aikana kun verensokeri laski nopeasti. Laborantti sitten sanoi että käytävillä olevat paarisängyt ovat ihan sitä varten että niihin voi asiakkaat käydä pötkölleen. Rasitus tuntui heti paljon vähemmän rasitukselta kun sai olla maaten ja puoliunessa :)