Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olinpas ylpeä kolmivuotiaastani, joka puolusti itseään tomerasti.

Vierailija
12.09.2006 |

Olimme eilen asukaspuistossa ja lapseni pyöräilivät siellä. Paikalla oli myös 7-8 vuotiaita ip-kerholaisia, joista yksi yritti napata kolmivuotiaalta pienikokoiselta pojaltani pyörän itselleen, selittäen samalla jotain, että oot liian pieni ja mulla on sellainen leikki kesken johon tarvitsen just tuota pyörää.

Olin jo menossa väliin, mutta jäin kuuntelemaan ylpeänä ja ilahtuneena, kun lapseni katsoi isoa poikaa suoraan silmiin ja sanoi napakasti: ei saa ottaa mun kädestä, tää on mulla nyt ja sun pitää odottaa vuoroasi, mulla on leikki kesken ja osaan kyllä ajaa tällä pyörällä! Iso poika yritti vielä riuhtaista pyörää pojaltani pois, mutta poika huusi kovaan ääneen EI! ja tähän havahtui kerho-ohjaajakin, joka tuli sanomaan isolle pojalle, että älä kiusaa pienempää, etsi toinen leikki.

Poikani ajoi sitten mun luokse ja kertoi tyytyväisenä, että iso poika oli yrittänyt ottaa pyörän häneltä mutta hänpäs ei antanut kun oli hänelle ajaminen kesken. Kehuin poikaani vuolaasti ja sanoin, että ihan oikein puolustit itseäsi!

Ja siitä olen erityisen iloinen, että puolusti itseään sanoin, eikä ruvennut tönimään tms. On kuitenkin aika pieni vielä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahakalla oli sama syykin, ip-kerholaiset halusivat sen puiston hienoimman pyörän jne. Tyttö sai asiansa sanottua, pojat (vähän pahiksinakin tunnetut) perääntyivät ja tulivat kohta _minulta_ kysymään, saako kohta lainata tuota pyörää. En halunnut puuttua, joten sanoin pojille, että porukalla sovitte miten jatkatte. Jonkun ajan päästä pojat menivät ehdottamaan tytölle, että he voisivat polkea ja tyttö saa olla kyydissä. Tyttö suostui ehdotukseen, ja siitähän syntyikin sitten _oikein kunnon leikki_!

Oli muuten aika kiva kuunnella vierestä sitä komentelun määrää, kun 3-v pisti poikia järjestykseen:)

Vierailija
2/3 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella topakka täti :) Pitää myös kurissa paljon isompiaan tarvittaessa. 1,5v käskytti myös tuttavaperheen itseään paljon isompaa hiukan pelottavan näköistä, mutta oikeasti todella säyseää koiraa. Ikävä kyllä meidän tyttö myös ainakin meitä vanhempiaan tönii/lyö/potkaisee, jos ei saa tahtoaan läpi. Tätä on yritetty kitkeä pois ja eiköhän tuloksetkin näy pian. Toisia lapsia ei ole onneksi lyönyt/potkinut koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4 vuotias olisi kyllä pinkaissut pakoon, mutta 2 vuotias olisi pitänyt puolensa. Niin voi tuo järjestys sisarussarjassakin vaikuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan