Mita mieltä nimestä Meea?
Itse pidän tosi paljon. Olen aina pitänyt myös Neea -nimestä mutta Neejoja on niin paljon, että haluan erikoisemman mutta kuitenkin neutraalin nimen. Kumpi on vielä parempi Mea vai Meea? Molemmissa tapauksissa kuitenkin lausutaan kahdella eellä. Isoveljen nimi Miklos, ja se sopii mielestäni hänen kanssaan. Veljenkin kohdalla haluttiin Niklaksesta erikoinen mutta neutraali nimi.
Kommentit (17)
Mieluummin se Neea, jos noista on ihan pakko valita.
Ruma nimi. Nimetkää jumalauta ne lapsenne ihmisten nimillä eikä tuollaisilla ällötyksillä.
Mea. Nuo kahden een suomennokset on vähän pöhköjä.
Sopii minäminä-sukupolven edustajalle.
Meea on ihan kiva, tiedän yhden yhdellä eellä (tosin se on muunnos hänen kiinalaisesta nimestään, jotta olisi helpompi käyttää).
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:19"]Miklos??!!
[/quote]
Miklos on yleinen nimi itä-euroopassa. Musta ihan kiva!
Kahdella eellä ehdottomasti, kun kerran Suomessa ollaan ja lausutaan kahdella eellä.
Tosi kaunis nimi, ei yhtään sen erikoisempi kuin Neeat, Miiat, Piiat, Tiiat ja Kiiat.
No on se paljon erikoisempi, kun joku Piia tai Kiia!
Mun mielestä kaunis nimi, mutta oon kuullut että se ois joku taivutusmuoto espanjan pissaamista tarkoittavasta sanasta.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:33"]
Mun mielestä kaunis nimi, mutta oon kuullut että se ois joku taivutusmuoto espanjan pissaamista tarkoittavasta sanasta.
[/quote]
Espanjalaisista pissoista en tiedä mitään, mutta "mea" on latinaksi "minun" (feminiinimuoto).
Sikäli vähän hassu nimi tietysti. "Minun".
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:33"]
[/quote]
Tarkistin tuon vielä itse, ja kyllä, mear on perusmuoto eli mea on sit kai 3. persoona.
Meea (sori vaan) ei mun mielestä kuulosta nimeltä. Se ääntyy kuin "mee vaan". Miten ois joku ulkomainen versio , olisko ruotsinkielessä jotain M-alkuista kivaa nimeä?
Aivan ihana nimi ja ehdottamasti kahdella eellä. Sopivat sisaruksien nimet hyvin yhteen toistensa kanssa. Tunnen yhden itselleni hyvinkin läheisen "pienen" tytön, joka myös nimeltänsä Meea. Paljon parempi kuin esim ehdottamasi Neea.
Pläääh.