Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon juotte vettä päivässä?

Vierailija
23.02.2015 |

Mä juon 1,5-3,0 litraa. Aikaisemmin join tosi vähän. Nyt kun on pari kk juonut enemmän niin huomaa kyllä ihossa, jätin värivoiteen pois, iho on terveemmän värinen ja näpyt vähentyneet jee jee!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti 2-3, nyt imettäessä 3-4 litraa. En vaan pärjää vähemmällä. Uskon että tässä on syy rypyttömyydelle ja siihen, että palauduin raskaudesta täysin ennallleni nopeasti. 

Vierailija
22/31 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo lainkaan vettä. Juon aamulla kupin teetä, ruuan kanssa lasin maitoa ja välillä illalla lasin viiniä/ yrttiteetä.

Ei janota tuon enempää, vaikka työ onkin perin fyysistä. Kesähelteillä toki jossain valuhommissa tulee juotua jopa pari litraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari lasillista päivässä. Olen normaalipainoinen ja terve 44v.

Vierailija
24/31 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:38"]

Miten saatte juotua jonku 3 litraa? Juoksetteko maratooneja vai mitä te teette? Minulla keho voi huonosti ja oksettaa, jos koitan väkisin juoda tuota terveysmäärää päivän aikana. Kesä toki eri asia, kun hikoilen todella paljon.

[/quote]

Hyvin. Työpäivää alkaa useamman saunan pesulla. Ei tarvitse väkisin juoda työpäivinä. Vapaapäivinä vedenkulutus vähäisempää.

Vierailija
25/31 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus hurahdin tuohon vedenjuomiseen ja maha oli ihan pallona turvoksissa koko ajan. Nykyään juon jos janottaa. Helteellä juon enemmän.

Vierailija
26/31 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon 8-10 litraa. Huima määrä, mutta ilmeisesti kroppa tykkää. Paino tippunut paljon, iho hyvässä kunnossa jne. On otettu just sokerit, kilpparit, hemoglobiini (158) jne. Paljon liikuntaa, saunaa, uintia ja vettä:) + suolaa, magnesiumia jne. Loistava fiilis!

Vierailija
27/31 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:44"]

Varmaan oma paino ja  koko vaikuttaa siihen, paljonko kannattaa sitä vettä juoda.

[/quote]

No minä olen 20kg ylipainoinen, joten luulisi, että kroppani tarvitsisi jopa enemmän vettä elimistön puhdistukseen. Silti voin huonosti, jos yritän päästä näihin superterveellisen ihmisen suosituksiin. En liiku mitenkään paljon, mutta hyötyliikuntaa sitäkin enemmän mm. pari kilometriä yhden suunnan työmatka kävellen.

T. Se joka ihmettelee, että miten ihmiset onnistuvat juomaan 3l vettä yhden päivän aikana.

Vierailija
28/31 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon juotte kerralla, jotka juotte kolmekin litraa päivässä? Vettähän imeytyy elimistöön n. 2dl kerralla, eli sen suuremmat kerta-annokset ovat aikalailla yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
29/31 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:38"]

Miten saatte juotua jonku 3 litraa? Juoksetteko maratooneja vai mitä te teette? Minulla keho voi huonosti ja oksettaa, jos koitan väkisin juoda tuota terveysmäärää päivän aikana. Kesä toki eri asia, kun hikoilen todella paljon.

[/quote]

Aamulla heti herättyä juon tuopillisen (4dl), tuntuu että saan aineenvaihdunnan yön jäljiltä käyntiin sillä ja kroppa+mieli herää. Olen muutenkin tosi kuiva aina yön jäljiltä. Jos herään yöllä vessaan tai muusta syystä, niin saatan hörppäistä vähän vettäkin samalla -yöhörppiessä ei ole ihan niin nuutunut ja kuiva olo sitten aamulla herätessä.

Pidän aina mukana vesipulloa (tai itse asassa 7dl shakeria), sen avulla on aika helppo seurata päivittäisen juomisen määrää. Töissä pidän huolen, että juon vähintään 1 pullon ennen puolta päivää ja sitten vielä väh. 1 pullon ennen työpäivän loppumista (teen 8h työpäivää, ihan toimistotyössä tietokoneella).

Ja illalla yleensä hörpin sitten vielä vajaan pullollisen. Liikkuessa toki sitten enemmän.

Jos jostain syystä joudun juomaan tuosta kovasti enemmän, niin lisään pulloon hieman vuorisuolaa ja hikiliikuntaan otan myös suolattua vettä.

Kahvia juodessa pitää erityisesti muistaa ihan väkisin juoda tuo vesimäärä. Kahvi on nesteenpoistaja ja kuivattaa kehoa, mutta ainakin itsellä myös poistaa janontunteen kokonaan moneksi tunniksi. Niinä päivinä, kun olen juonut kahvia aamulla, saatan havahtua joskus kolmelta päivällä siihen, että väsyttää ja on nuutunut olo ja päätäkin meinaa särkeä -ja tajuan, etten ole juonut ollenkaan vettä koko päivänä! Kahvittomina päivinä näin ei käy koskaan.

Pidän yleensä vesipullon koko ajan pöydällä näkyvillä ja käden ulottuvilla (myös kotona), niin siitä tulee helposti ja usein hörpittyä vähän.

Muistattehan myös, että jos tulee janontunne niin se yleensä tarkoittaa sitä, että keho on jo alinesteytetty! Eli kehon nesteet tulisi pitää ihan koko ajan tasapainossa niin, ettei janontunnetta edes synny. Usein myös ihmisen mieli, varsinkin jos on tottunut juomaan liian vähän vettä, ei myöskään tunnista janontunnetta vaan se ilmeneekin näläntunteena! Tai ei varsinaisesti näläntunteena, vaan sellaisena "epämääräisenä mielihaluna" -tiedättekö kun tekee mieli syödä jotain mutta ei oikein sitten kuitenkaan tiedä, että mitä. Niin noissa tilanteissa kannattaa aina ensin kokeilla juoda lasillinen vettä. Vähäiseen nestemäärään tottunut keho tosiaan saattaa olla "hämmennyksissä" ja tunnistaa tarvitsevansa jotain, mutta ei osaa kertoa, että se jotain on vettä. Ja sitten tulee se määrittelemätön mielihalu. 

Vierailija
30/31 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

30, mulla sama tyyli, aamun aikana 7,5 dl pullo, töissä ennen lounasta yksi 5dl pullollinen vettä, toinen samanlainen iltapäivän aikana. Kotona illalla vielä 7,5 dl. Siinä tulee helposti 2,5litraa vettä. Kyllä ajatus pysyy kirkkaampana iltapäivästäkin, ei nuupahda, kun juo vettä tarpeeksi. Eikä iske makeanhimokaan töiden jälkeen. Kraanavesi on musta parempaa kuin kaupan pullovesi, ainakin täällä kotiseudulla.

Vierailija
31/31 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:06"]

Noin 2 litraa, josta 0,3l on sitruunavettä aamusin :)

[/quote]

Miksi sitruunavettä?
[/quote]

Saa aineenvaihduntaan buustia, maistuu hyvältä, sisältää vitamiineja.. Jne :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi