Makea vai suolainen/laiha vai lihava?
Suositko suolaista vai makeaa? Entä millainen on painosi?
Mulla on teoria siitä, että ylipainoisia viehättää enemmän suplainen/rasvainen kuin makea tai sitten molemmat ja hoikat taas ovat enemmän sokeriherkkujen perään. Näin ainakin lähipiirissäni, mutta nyt haluaisin tehdä isompaa kartoitusta.
Eli kumpaa suosit ja onko ylikiloja?
Kommentit (79)
Kyllä ne makeat jälkiruoat, pullat, donitsit ja kakut tuntuu ylipainoisille maistuvan, ja siis suurina määrinä.
Hoikka, makea yököttää. Suolainen menee aina, hyvä ruoka ja sipsit - mutta määrät nyt eivät ihan mahdottomia ole.
Suola ja rasvat. Juustot <3 <3 ! BMI 30
Sokerit on parhautta! Suolaisesta en välitä, rasvainen on ällöä.
98 kg
Makea, olen hoikka. 170cm/51kg. Juuri tänään söin kaksi Arnoldsin donitsia, iltapalan ajattelin kruunata jäätelöllä. :D Olen tehnyt saman havainnon kuin AP. Olisiko niin, että monet ylipainoiset huijaavat itseään sillä, että eivät herkuttele kun eivät syö makeaa? Että suolainen ei ole "herkuttelua" samassa mielessä, ainakaan yhtä paha juttu, ja siksi sitten kuin huomaamattaan pistelevät poskeensa viisi leipäviipaletta täytteineen jne.
Suolainen ehdottomasti! Makeat herkut ei maistu, satunnaisesti tulee hetkellinen irtokarkkihimo. Suolaiset piirakat, hyvä ruoka yms, nam! Pituus ja paino 162/51.
Makea, lähinnä suklaa. Sipsejä/karkkeja en osta oikeastaan ikinä. BMI 20 eli ihan normaalipainoinen :)
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:13"]
Makea, olen hoikka. 170cm/51kg. Juuri tänään söin kaksi Arnoldsin donitsia, iltapalan ajattelin kruunata jäätelöllä. :D Olen tehnyt saman havainnon kuin AP. Olisiko niin, että monet ylipainoiset huijaavat itseään sillä, että eivät herkuttele kun eivät syö makeaa? Että suolainen ei ole "herkuttelua" samassa mielessä, ainakaan yhtä paha juttu, ja siksi sitten kuin huomaamattaan pistelevät poskeensa viisi leipäviipaletta täytteineen jne.
[/quote]
Mä kans luulen, että makealla herkuttelevat tiedostavat herkuttelunsa paremmin, potevat ehkä morkkistakin sokerista ja sitten eivät syö niin paljoa/kompensoivat muuten terveellisemmällä ruokavaliolla. Suolaisesta pitävä taas helposti voi ajatella ettei oikeasti ole syönyt koko päivänä muuta kuin "oikeaa ruokaa" eikä siksi vika ole ruokavaliossa - mutta sinne saattaa juurikin kuulua rasvaa, juustoja, liikaa leipää, lihaa jne. jotka ovat aivan yhtä lihottavia varsinkin isoina määrinä.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:11"]Suola ja rasvat. Juustot <3 <3 ! BMI 30
[/quote]
Ja makeasta en pidä ollenkaan. Eilen heitin avaamattomat After Eightit ja Jaffakeksit menemään, kun parasta ennen -päiväys oli tammikuussa. Sokeroituja jugurtteja olen syönyt viimeksi 15v sitten
Tykkään kyllä molemmista ja vkloppuisin helposti saan kunnon kierteen kun syön ensin sipsejä, sitten jäätelöä, sitten juustoja ja vähän lisää sipsejä, sitten karkkia... eli suolaisen ja makean noidankehä :D aineenvaihduntaa ja geenejä lienee kiittäminen kun painoa on silti vain 53kg/168cm
Makea. En syö mitään piilosokeria - en juo limsaa, jogurtit on aina maustamattomia, en käytä valmiskastikkeita tai marinadeja tms. Syön sokerini sokerina eli karkkina ja pullana :D niin ja hoikka olen, jopa liiankin 49kg/169cm. Sipsitkin maistuu jos tarjolla on mutta ei tule koskaan kotiin ostettua.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 17:58"]
Mä olen tehnyt saman havainnon. Vaikka uskon, että sokeri on pahempaa myrkkyä kuin rasva ja että vaaleat viljat tekevät enemmän tuhoja elilmistöön kuin kohtuullisen runsas lihansyönti, niin olen huomannut että hoikat ovat usein karkinsyöjiä ja lihavammat taas jättävät makeat sivuun mutta runsaat ruoka-annokset maistuu.
[/quote]
Juurikin niin, ja sitten vetävät tupla-annoksen ruokaa sillä verukkeella että jättää jälkiruoan väliin... Annoskoko se yleisin syy ihmisten lihomiseen on.
Makea vie, hoikka/normaalipainoinen olen.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 17:30"]
Suositko suolaista vai makeaa? Entä millainen on painosi?
Mulla on teoria siitä, että ylipainoisia viehättää enemmän suplainen/rasvainen kuin makea tai sitten molemmat ja hoikat taas ovat enemmän sokeriherkkujen perään. Näin ainakin lähipiirissäni, mutta nyt haluaisin tehdä isompaa kartoitusta.
Eli kumpaa suosit ja onko ylikiloja?
[/quote]
Melkoisesti imelän perään ja en ole ylipainoinen. Tosin jos syön aivan tolkuttomasti herkkuja, silloin paino hieman nousee ja hipoo ylipainon rajoja. Silloin tosin jo muutenkin tahtoo öklöttää se imelyys.
Voit valita minut otantaasi, tukisin teoriaasi :-)
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 17:58"]
Mä olen tehnyt saman havainnon. Vaikka uskon, että sokeri on pahempaa myrkkyä kuin rasva ja että vaaleat viljat tekevät enemmän tuhoja elilmistöön kuin kohtuullisen runsas lihansyönti, niin olen huomannut että hoikat ovat usein karkinsyöjiä ja lihavammat taas jättävät makeat sivuun mutta runsaat ruoka-annokset maistuu.
[/quote]
Juurikin niin, ja sitten vetävät tupla-annoksen ruokaa sillä verukkeella että jättää jälkiruoan väliin... Annoskoko se yleisin syy ihmisten lihomiseen on.
[/quote]
Komppi tälle.
Ehdottomasti suolainen ja bmi 30 (on ollut pahimmillaan 39).
Saatat muuten olla oikeassa!
Uih, ehdottomasti suolainen ja rasvainen!!! En keksi mitään makeaa, mikä olisi jees, teininä tosin puputin molempia :)
T. normaalikokoinen, joka joutuu vahtimaan syömisiään, ja juomisiaan
Suolainen ehdottomasti! Sairaalloinen ylipaino. En välitä makeasta vaikkei päällepäin uskoisi. Keksipaketti saa olla kaapissa aivan rauhassa.