Makea vai suolainen/laiha vai lihava?
Suositko suolaista vai makeaa? Entä millainen on painosi?
Mulla on teoria siitä, että ylipainoisia viehättää enemmän suplainen/rasvainen kuin makea tai sitten molemmat ja hoikat taas ovat enemmän sokeriherkkujen perään. Näin ainakin lähipiirissäni, mutta nyt haluaisin tehdä isompaa kartoitusta.
Eli kumpaa suosit ja onko ylikiloja?
Kommentit (79)
Suolaista (ja rasvaista) ja ylikiloja kyllä on...
Onko tästä pääteltävissä, että sokerilla on vaikutusta laihuuteen?? *availee suklaalevyn foliota auki*
Suolainen, 165/52, en pidä makeasta.
Kiinnostavaa! Kieltämättä olen itsekin kuullut lähipiirin ylipainoisten toteavan, että ei se makea niinkään vaan suolaiset herkut... Varmasti toki ylipainoisia löytyy kummankin suosijoista.
Mulla taas ylipainoiset tuttavat ovat ihan addikteja sokerille ja ahmivat varsinkin suklaata hirveitä määriä - mutta varmasti se suolainenkin uppoaa.
Suolainen, bmi varmaan jossain 24 tienoilla
Suklaa, pullat ja leivokset on mun juttu. Bmi 21.
Makean perään olen, ja olen myös hoikka.
Tykkään suolaisesta ja rasvaisesta, makeaa en syö ollenkaan. Olen hoikka 165 cm/50 kg.
Mä olen tehnyt saman havainnon. Vaikka uskon, että sokeri on pahempaa myrkkyä kuin rasva ja että vaaleat viljat tekevät enemmän tuhoja elilmistöön kuin kohtuullisen runsas lihansyönti, niin olen huomannut että hoikat ovat usein karkinsyöjiä ja lihavammat taas jättävät makeat sivuun mutta runsaat ruoka-annokset maistuu.
Mä pystyn vetämään kumpaakin isoja määriä, mutta jos siis pitää valita suolaisen tai makean herkun välillä kun vain toisen saa ottaa, otan makean (ellei ole kova nälkä). Eilen vetäisin yksinäni 200g Fazerin sinisen levyn, siis ihan vain välipaloina normaalien aterioiden välissä :D Olen tosi hoikka.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 17:58"]
Mä olen tehnyt saman havainnon. Vaikka uskon, että sokeri on pahempaa myrkkyä kuin rasva ja että vaaleat viljat tekevät enemmän tuhoja elilmistöön kuin kohtuullisen runsas lihansyönti, niin olen huomannut että hoikat ovat usein karkinsyöjiä ja lihavammat taas jättävät makeat sivuun mutta runsaat ruoka-annokset maistuu.
[/quote]
Se varmaan johtuu siitä, että makeaa ei voi syödä määrällisesti ihan niin paljoa? Jossain tulee raja vastaan. Olen itsekin kunnon sokerihiiri mutta määräänsä enempää en minäkään pysty karkkia syömään.
Suolainen, 165/52. Juhlissakin söisin vain voileipäkakkuja yms. ja voisin jättää makeat väliin kokonaan.
Makea todellakin, mitat 170cm/85kg. Voisin elää suklaalla :D
Makea. Voin vetäistä leffan aikana 400g irtokarkkeja eikä tunnu missään. Syön ihan normaaleja aterioita enkä ole koskaan ollut laihdutuskuurilla. 169cm/53kg, ikä 35.
Suolainen, normaali/hoikka