Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ultrassa muuttui viikot muttei koko?

Vierailija
23.02.2015 |

Eli alkuperäinen laskettuaikani oli 28.07 ja viikkoja kuuluisi olla 17+6.. Mutta ultrassa (josta on tosin aikaa, mutta anyway) huomattiin että sikiö oli "neljä päivää isompi" elikkä viikkoni olisi ultran mukaan 18+3 ja la tietysti neljä päivää ennemmin.

Mutta kysymykseni onkin se, ettei minun laskettua aikaa alettu muuttamaan jostain syystä, niin kummassa kannattaa sitten elää? Vanhemmassa vai uudemmassa tiedossa?

Suurensuuret kiitokset vastaajille!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, otsikossa iski vissiin aivokuolema, piti kirjoittaa laskettu aika, Ei koko :-D

Vierailija
2/13 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elät siinä, mikä on menkkojen mukaan laskettu. Tuo on niin pieni ero, ettei laskettua aleta muuttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa.. No rehellisesti, tämä raskaus alkoi ihan muutama pv ennen menkkoja, sillä tuhrua tuli kun "oli menkat" eli en siis tiedä kummissa viikoissa elää.. Toivottavasti kukaan ei kysy millä viikolla olen :")
-ap

Vierailija
4/13 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama. Sanottiin että 5 päivää jos on eroa laskettua aikaa muutetaan. Eli mulla la pysyi mut sanottiin että voi syntyä aiemminkin. Ja syntyihän se, 39+1.

Vierailija
5/13 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 15:15"]Mulla oli sama. Sanottiin että 5 päivää jos on eroa laskettua aikaa muutetaan. Eli mulla la pysyi mut sanottiin että voi syntyä aiemminkin. Ja syntyihän se, 39+1.
[/quote]okei! Kummissa viikoissa sitten "elit"? Niissä mitkä oli ennen ultraa vai sen jälkeen? Ja tuota en edes tajunnut neuvolassa kysyä, että mikä se raja on kun muutetaan la...
Ap

Vierailija
6/13 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaki oli np ultrassa eroa just neljä päivää ja ei sitä aikaa muuteta. Jos viis päivää niin sitten. Ja eihän tuo neljä paivää näy ku vaan siinä jos kovin yli ajalle menee. Ja ne viikot pitäs laskea sen alkuperäsen la n mukaan koska sitä ei muutettu.

Vierailija
7/13 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan.. Yyh eli huomenna sit rv 18 :D

Vierailija
8/13 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv21 vauva vastasi rv 24 kokoista. Siinä kohti ei enää laskettua tietenkään alettu muuttamaan, lapsi vain oli iso. Vanhoissa viikoissa elettiin. Jos laskettua ei vaihdeta, eläisin vanhoissa. Niin kehottaisin sinuakin :D

Vierailija
9/13 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolakorttiin on sinulle merkattu "todennäköisin laskettu aika" ja silloin siis on raskausviikkoja 40+0. Eli tuosta voit laskea nykyiset viikot. Sen mukaan mennään.

Vierailija
10/13 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä tiedä vaikka laps syntyisikin aikasemmin. Laskettu aika ei ole aina taattu.

Vierailija
11/13 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 15:10"]Elät siinä, mikä on menkkojen mukaan laskettu. Tuo on niin pieni ero, ettei laskettua aleta muuttamaan.
[/quote]
paitsi jyväskylässä, muuttavat aina ultran mukaiseksi vaikka muutos olis vain yhden päivän.

Vierailija
12/13 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sanottiin että vauva näytti olevan viitisen päivää pienempi kuin laskettu aika. Mutta laskettua aikaa ei muutettu. Elin sitten siinä uskossa että syntyy myöhässä ja syntyikin: 41+2. Rääpälehän tämä oli vielä silloinkin mutta kätilö sanoi että näki selvästi että oli yliaikainen kun sormet ja varmaat olivat niin kurtussa :D

Neljä päivää on oikeasti todella vähän, lapsi voi tulla juuri sillä hetkellä kun on päättänyt. Laskettu aika on suuntaa antava. Itse olin suht varma että meidän pikkuinen syntyisi myöhässä mutta odottelin joka hetki että syntyykö jo, viikolta 38 alkaen.

Vierailija
13/13 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elin uudessa rv menetelmässä ja lapsi syntyikin sitten rv 40+1. Eli omalla kokemuksella suosittelen, että sen lapsen koon mukaan tulevilla viikoilla elää :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme