Cpap-laitteen käyttäjät!
Kuivuuko teillä suu öisin laitteen käytön takia? Jos siis nenämaski käytössä? Itsellä on parin viimeisen viikon aikana ollut sellaista, että olen herännyt siihen kun suu on niin kuiva että tekee ihan kipeää. Mielestäni en hengitä suun kautta ja nenämaski on toiminut hyvin tähän saakka nämä pari vuotta. Myöskin aamulla kone näyttää, että ei vuotoja yön aikana. Jos nukkuisin suu auki, niin eikö silloin vuotojakin olisi? Mulla on kostutin käytössä, mutta ei näköjään ole apua.
Onko muilla samaa vaivaa? Mikä auttaa? Jotain kostutusgeeliä yöksi suuhun? :(
Kommentit (6)
Mikä suodatin? Ai se laitteessa oleva pieni "lappu"?
Vierailija kirjoitti:
Mikä suodatin? Ai se laitteessa oleva pieni "lappu"?
Joo just se. Kannattaa vaihtaa näin talviaikaan kun on kuiva ja pölisevä ilma aika tiuhaan. Tuntuu vaikuttavan siihen aamuiseen suun ja nenän kuivuuteen.
Asetuksista kostutinta kovemmalle! Talvella kylmä ja kuiva ilma aiheuttaa tuota aina
Mulla on sama joinakin öinä. Henkitorvi? menee tukkoon ja laite puhaltaa nenän kautta ilmaa suuhun ja se kuivaa, ilmaa menee mahaankin. Tosi inhottava herätä.
Kyllähän niitä suodatinlappuja vaihtaisi, kun niitä saisi riittävästi. Vuodeksi antoivat ensin vain 3kpl. Kovan anelun jälkeen sain 5kpl ja neuvon, että sen voi vain näpäyttää puhtaaksi.
Ilmankostutin huoneeseen, ja vaihda se suodatin riittävän usein.