Onko oikein, että ruokana on pelkkiä sosekeittoja?
Olen siis 16-vuotias tyttö. Viime päivinä meillä on ollut kotona vain sosekeittoja: parsakaalikeittoa, kurpitsakeittoa ja jotain ihme sellerikeittoa. Ruuan kanssa ruisleipää, eli proteiinista ei ole tietoakaan. Mitä mieltä olette? Edes koulussa emme ole saaneet ruokaa, koska hiihtoloma alkoi.
Kommentit (27)
Sosekeitot ovat edullisia ja helppoja. Onko teillä rahassa tiukkaa? Olet jo sen ikäinen että voit varmaan auttaa ruuan laitossa, vai mitä? Käyt ostoksilla ja yllätät koko perheen!
A. Sano asiasta siellä kotona? B. Mikä estää tekemästä itse ruokaa?
Sosekeittoon kannattaa soseuttaa mukaan myös linssejä tai mungpapuja. Lautasella voi lisätä lusikallisen rahkaa. Kun vielä syö keiton kanssa juustoleivän ja valitsee ruokajuomaksi maidon tai piimän, niin se alkaa olla jo proteiinin puolesta valmis ateria.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 11:47"]
Olen siis 16-vuotias tyttö. Viime päivinä meillä on ollut kotona vain sosekeittoja: parsakaalikeittoa, kurpitsakeittoa ja jotain ihme sellerikeittoa. Ruuan kanssa ruisleipää, eli proteiinista ei ole tietoakaan. Mitä mieltä olette? Edes koulussa emme ole saaneet ruokaa, koska hiihtoloma alkoi.
[/quote]
olisiko perusbiologiantunti poikaa...kasviksissa on kyllä proteiiniä ja muitakin ravintoaineita, joita elimistö tarvitsee.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 11:48"]
Ei ole ok, sopivat ehkä lounaaksi mutta ei ole tarpeeksi ravinteita kasvaville nuorille. LS-ilmo.
[/quote]
Mitä tuosta nyt sitten puuttuu?! :D
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 11:51"]A. Sano asiasta siellä kotona? B. Mikä estää tekemästä itse ruokaa?
[/quote]
Olen sanonutkin. Tekisin mielelläni itsekin ruokaa, mutta äitini ei oikeastaan anna tehdä mitään ruokaa. Hän on nimittäin sellainen "terveysintoilija". Mitä tahansa ruokaa tekemällä tekee aina vähintään yhden asian väärin. Rahasta on tiukkaa, sillä äitini ostaa kuukaudessa useilla satasilla (olen nähnyt hänen tiliotteensa) kaikenlaisia lisäravinteita, ja kunnon ruokaan ei tahdo riittää rahaa. T. AP
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 12:00"]
Ei ole ok, sopivat ehkä lounaaksi mutta ei ole tarpeeksi ravinteita kasvaville nuorille. LS-ilmo.
[/quote]
[/quote]
Rasva
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 12:04"]
[/quote]
[/quote]
Rasva
[/quote]
Ja sinä tiedät mistä, että ap ruuanlaittaja ei siihen keittoon ole rasvaa lisännyt?!
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 12:04"]
[/quote]
[/quote]
Rasva
[/quote]
ap. syö leivän ilman rasvaako, eikä äiskä tai iskä ole keittoon esim öljyä lisännyt.
Äitisi laihduttaa, joten tee itse ruokasi. Älä anna mitenkään häiritä sen, vaikka tekisitkin jotain äitisi mielestä väärin.
No mikä on ongelma? Keittoon voi laittaa vaikka kookoskermaa tms. hyvää proteiinin lähdettä, heitä keiton sekaan lautaselle pari ruokalusikallista raejuustoa, pinaattikeittoon tms. voi pilkkoa kananmunan tai 2. Eikai 16-vuotias ole oikeasti noin avuton?
Sosekeitothan on tosi jees, mutta jos haluaa kasvispuolella olla, niin kyllähän niitä papuja, linssejä, pähkinöitä ja soijatuotteita (naisen) olisi hyvä käyttää. Leipä vittuun, tilalle kaurahiutaleita. Pureskeltavaksi hedelmiä ja raakoja vihanneksia, kuten parsakaalta ja porkkanaa.
Itse tykkään laittaa raejuustoa sosekeittoihin. Tulee sitä proteiiniakin sitten :)
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 12:09"]Äitisi laihduttaa, joten tee itse ruokasi. Älä anna mitenkään häiritä sen, vaikka tekisitkin jotain äitisi mielestä väärin.
[/quote]
No, näin täytyy alkaa tehdä. Sitten vain toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos kaikki valitukset.
Ehkä sinä nyt kuitenkin selviät vähän vähemmällä proteiinilla yhden viikon. Ajattele niitä lapsukaisia jotka elävät pelkällä riisillä vuosikaudet. Vai että ihan lastensuojelua pitäisi apuun huutaa, ei herranen aika sentään...
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 12:19"]
Sosekeitothan on tosi jees, mutta jos haluaa kasvispuolella olla, niin kyllähän niitä papuja, linssejä, pähkinöitä ja soijatuotteita (naisen) olisi hyvä käyttää. Leipä vittuun, tilalle kaurahiutaleita. Pureskeltavaksi hedelmiä ja raakoja vihanneksia, kuten parsakaalta ja porkkanaa.
[/quote]
Leivän ravintoaineet imeytyy sen v***n kautta melko heikosti...
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 12:51"]
[/quote]
[/quote]
Yhtä heikosti kun suunkin kautta nautittuna. Leipä on ihan oikeasti ravinnollisesti ihan turhaa. Leivän syönti on vaan opittu tapa, joka ei tyydytä mitään muuta tarpeita kun syömisen pelkästä syömisen ilosta.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 12:51"]
[/quote]
[/quote]
Mitkä leivän ravintoaineet???
Kauraryynejä ja sosekeittoa! Right, varmaan maistuu.