Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti työkyvyttömyyseläkettä?

Vierailija
23.02.2015 |

Mitenköhän pääsisin kaikista sutjakoimmin työkyvyttömyyseläkkeelle? Minulla on epäilty kaksisuuntaista mielialahäiriötä, diagnosoitu ptsd ja minulla on paljon muistihäiriöitä, jotka vaikeuttavat jokapäiväistä elämää. En ole töissä, keskeytyneitä opintoja on hajanaisesti sieltä sun täältä ja ikää 23v. Haluaisin että edes yksi stressitekijä, eli toimeentulon epävarmuus, olisi poissa päiväpäiväjärjestyksestä, niin voisin ehkä saada omien voimavarojeni puitteissa jotain aikaankin. Miten etenen että pääsisin eläkkeelle?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä nuoret ovat tätä sukupolvea joka ei ole oppinut kantamaan mitään vastuuta yhtään mistään.  Joka kompastumisesta haetaan diagnoosi joka oikeuttaa tuohon ja tähän tukeen. Ei jumaliste ole oikein. Meilläkin suvussa jos jonkinlaista mt ongelmaa mutta lääkkeet napaan ja töihin. Ilman tukia ja eläkettä on pärjätty.

Vierailija
42/42 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi sinun pitää osallistua kuntoukseen, esim. työharjoittelu ja opiskelu, jos nämä eivät onnistu niin pääset eläkkeelle. On olemassa kelan maksamana kuntoutuskursseja ja myös kuntoutustutkimuksia, jossa selvitellään työtykyäsi. Vaatii paljon omaa aktiivisuutta ja eläkelausuntoa pitää monesti itse pyytää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme