Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ihan naurettavaa, lapsi kipeä ja saikkua hakemaan

Vierailija
23.02.2015 |

Pakko purkautua, vituttaa tämä turha byrokratia. Minulla on lapsi 39.5 asteen kuumeessa ja koska tänään olisi ollut työpäivä lähden nyt hänen kanssaan terveysasemalle bussilla hakemaan hoitajatodistusta työnantajalle. Juu, buranaa ja panadolia lapselle naamaan ja sinne jonottamaan. Kenen etu tämä taas on? Ei ainakaan lapsen. Sääliksi käy raukkaa. Ironisinta tietty on, että jos olisin itse töissä voisin kirjoitella niitä hoitajatodistuksia muille. Että näin.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 09:32"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 09:24"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 09:22"]

Ja siis olen vain tämän yhden päivän pois! Huomenna isä on kotona. Kyllä suututtaa... Ap

[/quote]

Varmaan suututtaa, mutta kun on pelisäännöt luotu, niitä pitää noudattaa, vaikka suututtaisikin.

[/quote]

Eli työnantajaa pitää totella vaikka hän olisi kuinka idiootti ja keksi kuinka idioottja sääntöjä.

[/quote]

Miksi ei vain noudatettaisi lakia. Sen mukaan kun ei ole pakko maksaa palkkaa lapsen takia kotona olevalle saikuttajalle.

Vierailija
22/55 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firmassa omasta sairaudesta saa olla pois ilman todistusta 3 päivää, lapsen ollessa sairas halutaan ekasta päivästä asti todistus. Houkuttelee valehtelemaan, että on itse kipeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri oli Iltiksessä juttua, että jos työntekijä saa olla omalla ilmoituksellaan pois, niin todnäk tulee aikaisemmin töihin. Jos tarvitaan todistus heti ekasta päivästä, niin on selvää että ollaan pois niin kauan kun saikkua kirjoitetaan. Ei liittynyt nyt tähän sairaan lapsen hoitamiseen varsinaisesti, tuli vaan mieleen...

Vierailija
24/55 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on kuntatyönantajasta joten pikkupomot ei voi oikein päättää... Toivottavasti saan nyt sitten edes palkan! Ap

Vierailija
25/55 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä riittää oma ilmoitus kolmesta päivästä,oman tai lapsen sairastumisen vuoksi.Näistä pidetään kirjaa,jos yksittäisellä työntekijällä alkaa tulla paljon sairauspoissaoloja joutuu "puhutteluun"

Vierailija
26/55 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin sai olla 3vrk omalla ilmoituksella sairaslomalla ilman palkkaa, sitä eivät vaivaantuneet ilmoittamaan. Saahan sitä omaan piikkiin olla vaikka työtönnä. Tehkööt itse, kun ovat niin mahtavia.

Vierailija
27/55 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 jatkaa,kun on ollu yli vuoden töissä saa kaikista sairas päivistä palkan,sitä ennen on päivän karenssi.

Vierailija
28/55 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 09:47"]

Meilläkin sai olla 3vrk omalla ilmoituksella sairaslomalla ilman palkkaa, sitä eivät vaivaantuneet ilmoittamaan. Saahan sitä omaan piikkiin olla vaikka työtönnä. Tehkööt itse, kun ovat niin mahtavia.

[/quote]Täs on se huonopuoli et sit työntekijät on sairaana töissä sairastuttamassa muita,harvalla on varaa olla palkattomalla monta päivää.

Vierailija
29/55 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi myös tk:ssä pitäisi ainakin olla mahdollisuus "sairaalahuoneeseen" jos lapsi on todella huonossa kunnossa ettei tarvitse istua aulassa ja odottaa tuntikausia. Ainahan voi kysyä...

Meillä tyttö 2v. oli 40 asteen kuumeessa ja kuume ei laskenut niin tyttö sai odottaa lääkäriä erillisessä huoneessa sängyssä ja lääkäri tuli sinne tutkimaan tytön. Tosin meillä oli jo taustalla paha kuumekouristus joten senkin takia varmaan saatiin oma rauha ettei kuume enää nouse ja aivot käristy.

Vierailija
30/55 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 09:32"]Kyllä sinne terveysasemallekin voi tuossa tapauksessa varata ajan, niin ei tarvitse siellä ihan kohtuuttomia odotella. 
[/quote]

No meillä odotellaan silti. Ensin soitetaan sinne ja ne soittavat takaisin 20min-120min kuluessa, riippuu jonosta. Sitten jos soittavat vasta sen parin tunnin päästä, on ehkä aikoja vielä jos hyvä tuuri käy. Lapsen kohdalla yleensä vaikka ei olisi, niin järjestetään. Eli sitten se sanoo, että soittaa taas takaisin kohta. Menee tunti ja sieltä todetaan:"Joo tuu puolen tunnin päästä." Jaa, että miten? Ensin puen tuon lapsen ja itseni. Sitten kävellään bussipysäkille 20 minuuttia ja odotetaan bussia ja sillä sitten toiset 20 minuuttia ajellaan ja sitten taas vähän kävellään. Ei mitenkään mahdollista siis. "Ahaa, no soitan kohta taas uudelleen." Lopputulos on, että lääkäriin päästään vasta joskus 14:00 ja koko aamu on mennyt puheluiden odotteluun ja valmiustilassa oloon. Sitten sinne terveysasemalle. Hoitaja kutsuu huoneeseen ja tekee arvion ja sitten taas odotellaan, että päästään itse sinne lääkärille. Joka muuten meni juuri ennen meidän vuoroa niiden muiden kanssa juoruamaan viereiseen koppiin. Kopissa on lasi ikkunat joten näen siis kun se siellä vaan naureskelee ja pölöttää. Lapsi huutanut koko tämän ajan pää punaisena tuskaista oloaan. Sitten sinne lääkärille ja se kirjoittaa sen paperin. Sen lisäksi, että oltiin koko aamu ja aamupäivä valmius tilassa. Seikkailtiin niillä busseilla yhteensä 1h 40min ja odotettiin lääkärille pääsyä 30 minuuttia joista 10 minuuttia se kälätti siellä työkavereiden kanssa ja ei sillä ei ollut taukoa. Sillä kun päästiin huoneeseen se toteaa, että olisipa tullut katsottua kuka tulee seuraavaksi kun onkin pikku potilas kyseessä. Niinpä. Noin 16:15 olemme sitten kotona vihdoin. Näin viime viikolla....

Vierailija
31/55 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tosi paljon influenssaa ym niin tarveyskeskukset on ihan täynnä/ruuhkaa. Mun mielestä on ihan resurssien haaskausta, että sinne pitää mennä yhden paperin takia. Puhumattakaan siitä lapsesta, jota pitää roudata ja odotuttaa :(.

Vierailija
32/55 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei ne kertoneet sitä, että lääkärintodistus pitää olla, vaikka oletkin omalla ilmoituksella... Pakkolomalle mitään lomautustodistuksia, tehkööt ahkerammin, ettei tartte toistakertaa lomauttaa. 2kk lomautusta tarkoittaa irtisanomista, jossain, meillä 9-10kk lomautusta tarkoitti, että olet itse eronnut=3kk karenssia.

Vierailija
33/55 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi alle kouluikäinen saikkutodistuksen saa neuvolasta puhelimitse soittoaikana.

Vierailija
34/55 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 09:51"]26 jatkaa,kun on ollu yli vuoden töissä saa kaikista sairas päivistä palkan,sitä ennen on päivän karenssi.
[/quote]

paitsi rakennusalan tes:n mukaan eka sairaspäivä on aina palkaton, siksi mä jään kotiin, jos lapset on sairaina.

Vierailija
35/55 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 09:37"]

Kyllä on käsittämätöntä, ettei työnantaja voi joustaa yhtään! Onkohan hänellä itsellään lapsia? Kyse on YHDESTÄ päivästä, oikeasti. Työntekijä on joustava, koska sanoi että miehensä jäisi seuraavanä päivänä kotiin. Joten poissaoloa tulisi vain päivä. Missä on inhimillisyys? Tosiaan, jos on noin kus...pää pomo, niin olisin itse kotona lapsen kanssa useamman päivän, sen ajan minkä hoitaja kirjoittaa. Sitä saa mitä tilaa.

[/quote]

Olin joustava työnantaja. Jousto loppui siihen, kun veljeni käväisi Tallinnassa ja tapasi laivalla työntekijäni perheineen lomailemassa. Minulle oli sanottu, että lapsi on sairas. Ylimääräisiä palkallisia vapaita ei firmassani enää anneta, hoitajan kirjoittama lappunen ei kelpaa vaan vaadin lääkärintodistuksen. Ja osaan soittaa lääkärille kysyäkseni, miksi korvatulehduksesta on annettu 4 päivää vapaata, kun oma lapsi sai samasta vain päivän.

Vierailija
36/55 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 10:17"]Jos lapsi alle kouluikäinen saikkutodistuksen saa neuvolasta puhelimitse soittoaikana.
[/quote]

mulle kyllä sanottiin, että lasten sairaudesta ei saa kirjoittaa todistusta näkemättä lasta. Tosin ku hoitaja tuntee minut, ni kirjoitti kuitenkin.

Vierailija
37/55 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te nyt ymmärrätte, hyvät ihmiset, että kaikki johtuu väärinkäytöksistä. Omalla ilmolla sairasloman pitämiset tulevat loppumaan, koska aina on se pieni ryhmä, joka väärinkäyttää kaikkia mahdollisuuksia. Niin se vaan menee, että rehelliset kärsivät kusipäiden tempuista.

Vierailija
38/55 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsen sairauspäivät ei voisi olla automaattisesti palkattomia? 3 päivää saisi olla pois omalla ilmoituksella. Ketään ei tarvitsisi raahata minnekään ja vastuun lapsesta kantaisi vanhemmat eikä työnantaja. Kyllä pikkulapsiperheissä voitaisiin opetella vähän joustojakin eikä aina vain vaatimaan.

Vierailija
39/55 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 09:19"]

Eikö saa olla "omalla ilmoituksella" pois töistä, eli pomo arvioi tuon tilanteen ja antaa olla pois töistä max. 3 pvää ja sitten lääkärille jos tauti jatkuu? :o

[/quote]

Tämä riippuu ihan työnantajasta. Joissain paikoissa voi olla sen 3 päivää omalla ilmoituksella, mutta toisissa paikoissa vaaditaan aina lääkärintodistus.

Vierailija
40/55 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lapsen hoitaminen voisi aivan hyvin olla palkatonta. Ellei pysty samalla tekemään etätöitä edes osan ajasta (riippuu niin paljon työstä pystyykö).