Ensikoiden tiistaturinat
Kas tässä eiliset höpötykset
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8319228&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (32)
[color=FF00FF]Huh, taas on työ päivä takana ja saa huokaista=) Kiitos kaikille myötätunnosta, kyllä tuo oksentaminen on melkoisen kurjaa, vetää olon aikas ventiksi, nyt on taas kaikki kunnossa ja olo on mitä mainioin=)
Nyt sitten kysymys kaikille.. koska teille on määrätty rauta lääkkeitä, miten alhaalla teidän hb on ollut?? Töissä mitattiin minun hb ja se oli nyt sitten 116, lähtö oli silloin 130¿ mietin vaan, kun lievää väsymystä on ilmassa, mutta se saattaa johtua tästä kiiruustakin ainakin osittain.
Torstaina olisi sitten lähtö koulutuspäiville hämeenlinnaan, eli ainakin torstai ja perjantai on palsta taukoo, tylsää=( Noh, enköhän minä täälä kerkiä roikkumaan ihan yllin kyllin=)
Jospa sitä koittaisi hieman kommentoida jotakin¿
Miille ihan hirmuisesti kiitoksia synnytys kertomuksesta, oli mukavaa luettavaa!! Olit kyllä hyvin osannut kirjoittaa!
Burde, aikamoinen masu sinulla=) Mutta kuitenkin, vaikka kokoa on, niin silti on sellainen sievä vauva masu, eikä sellainen joka puolelle levinnyt;)
naukulle pikaista paranemista! Kurjaa olla kipeänä!!
poppis.. samaa minäkin täälä mietin.. masu ollut minulla kosta kuukauden samanlainen, eli vauva masu näkyy, mutta ei se ole mihinkään siitä kasvanut. Kaikki kyllä sanoo, että onpas masu kasvanut, mutta omasta mielestäni se on nyt jämähtänyt tuohon kokoon..noh kaippa se siitä rupee kasvamaan=) Ei se ainakaan pienene, ennen kuin meidän vauvat sieltä ulos tulee;)
Jouhi oli päässyt kurkkimaan vauvaa, ihanaa! Ja sait sinäkin noitä päiviä lopulta lisää.. eiköhän nyt sinun viikot ole oikein=)
Aurora, minä kävin rakenne ultrassa rv 17+ jotain ja kaikki löytyi, mitä täti etsikin.. meillä oli ainakin suositus rv 17-20 mutta sehän tuntuu suuresti vaihtelevan.
Nincalle tervetuloa joukkoon parhaaseen.. älä ollenkaan sure viikkojen vähyyttä, minulla taisi olla 4+5 kun kirjoitin ensimmäisen kerran odotus puolelle ja niin ne vaan sitten lähti kummasti kertymään.. vaikka minusta se oli ihan eilen kun plussasin;)
heidi, tuo oli ihan kuin minun kirjoittamaani! Täälä kanssa yksi, joka ei millään voisi olla saikulla huonon oman tunnon vuoksi. oksensin koko sunnuntain ja maanantai aamun, mutta silti podin huonoa omaa tuntoa, kun en ollut aamu vuorossa! Jossain vaiheessa sitä kai vaan pitäisi olla hieman itsekäs.. helpommin sanottu kuin tehty.
juups, kai sitä pitää mennä koiruuksen kanssa ulkona käymään ennen salkkareita ja oc:tä, kun on niin hepulissaan tossa, ettei sitä jaksa sisälläkään katsella=) Toivottavasti ei ihan mega paljon kirjotusvirheitä tullut, kun niin pikana koitin kirjoitella.. toivottavasti edes asian jotenkin ymmärtää!!
Jeps, mutta illan jatkoja kaikille=)
t. siru ja tiiti rv 22+0 ja taas uudelle viikolle=)=)=)
[/color]
Kiitokset Miille kertomuksesta. :)
Hih, mies ja poikakissa nukkuvat tyytäväisenä sängyssä, tyttökisu parvekkeella ja minä yritän pysyä hereillä. Koska jos nukkuisin tähän aikaan, en enää heräisi ennen aamua. Saanpahan olla netissä rauhassa. :)
Lauantaina kävimme taas paikallisessa lastentarvikeliikkeessä, kun alennukset oli jo -60%, ja nyt ostimme ihanan nalle puh-hoitolaukun ja yhden tutin. Ja halpaa oli. :) Ostan kaverilta samaan sarjaan kuuluvan rintarepun. Sunnuntaina kävimme höyryveturi ajelulla ja rautatiemuseossa. Sinne pitää mennä uudestaan.
Nyt on sitten pienempi toppapuku työn alla koulussa. Ja yksi body on puolivalmis, resoria pitäisi vielä ostaa. Muutama luokkakaveri sai eilen kuullu pikkuisesta, olivat ihan innoissaan, kommenttia tyyliin " meille tulee vauva." :D
Miten nopeasti tulee vastaukset sokerirastuksesta? Itsellä nyt viikko testistä, ja terkka sanoi ette jos mitään ei löydy, kuulen siitä seuraavalla kerralla, eli huomenna. Voinko jo ollaan hyvillään ettei mitään löytynyt? Eli huomenna on toinen lääkärikäynti, onneksi nyt pitäisi olla eri lääkäri..
puoliväsynyt bejpi ja hyvin pirteä öttiäinen 26+2
Ja kiitoksia tervetulotoivotuksista. Tuosta oireettomuudesta, ehkä sitä täytyis olla nyt onnellinen kun oireita ei ole. Voihan olla, että muutaman viikon päästä valittelen niitä olevan liikakin ;-)
Viipero, Mulla on työkokemusta melkein 3½vuotta ennen nyt aloitettuja opiskeluja, siis valmistumisen jälkeen. Tosin edelleen käyn töissä ja opiskelen sit siinä sivussa. Voi olla, ett nykyisessä työssäni en enää kovin pitkään pysty jatkamaan. Mut mahdollisimman pitkään kuin vain mahdollista. Luulen, etten enää ikinä pääse näihin hommiin vauvelin syntymisen jälkeen. Tosin mies oli jo heti laittamassa mua saikulle, kun sai tietää ilouutisesta. Tekee samoja hommia, joten tietoinen mahdollisista riskeistäkin.
Noilla luennoilla istuessani taas mietin, ett ns. tieto lisää tuskaa melkoisesti. Ollaan tässä lääkärin luennoilla kuunneltu alkuraskauden komplikaatioita ym.. Mut pakkohan niistä on tulevassa ammatissa tietää.
- Ninca-
Amy: Kuulosti kyllä ihan liitoskivuilta ne sivuttaisliikejutut. Mulla ainakin kaikista kipeintä tekee just yöllä kyljeltä toiselle vaihtaminen, kun siinä aukee jalat... tai silleen... Miten sen ny selittäis?! =) Mut oon kyllä kokeillu, että auttaako jos pitää jalat yhdessä, ni ei auta! :D
MiaMik: Kylläpä sulla tosiaan on energiaa riittäny! =) Mulla ei oo energiaa ollu ja vaikka nyt sitä sattuis jostain ilmestymään, ni ihan hukkaan menis sekin, kun pitää levätä. =)
Omaa napaa sen verran vielä tälle päivälle, että kun ne verenpaineet tänään oli pahimmillaan sen 150/98, ni ei se välttämättä kuulosta pahalta, mutta kun miettii että alussa mulla oli alimmillaan RR 88/52, ni siihen nähden se on kyllä noussu. =S
Pennari on onneks liikkunu tänään taas ihan normaaliin tapaan, ni ei oo tarttenu huolestua ja murehtia sitä! =D Nyt on tosi onnellinen ihan mistä tahansa pikku liikahduksestakin tai tosi kipeestä mojauksesta... tietääpähän, että muksu on elossa. =)
Siitä neuvolalääkäristä vielä sen verran, että kysyin tänään siellä neuvolassa, että tekeekö ne lekurit yleensä sen synnytystapa-arvion jne. Ni se alko vähän nauraa ja sano, että kokeneet lääkärit osaa ja tekee sen. Eli ilmeisesti me ollaan sen terkan kanssa samoilla linjoilla sen lääkärin ammattitaidosta. =D
Mites muuten... Onko ne KOTIDOPPLERIT sellasia, että niissä näkyy sykkeen määrä?? Vai millasia ne on? Nyt on ite monesti harmitellu, että kun ei semmosta hommannu... varsinkin kun tässä loppuvaiheessa on tullu vähän sitä pelkoa, että onko vauvalla kaikki hyvin ja onko se edes hengissä.
Mä lähden ettimään jostain omenoita... Oon syöny jo 3 kotimaista pikku omppua ja tekee ihan hirveesti mieli niitä lisää. =)
Burde ja pennari 37+2
(Hullua! Rv 37 jo... aloin kattoo, että hetkinen... muistinko tai kirjotinko väärin?! Tuntuu niin paljolta toi 37. :D Niin se aika vaan näköjään menee.)
Bepji: (meniköhän nikki ihan päin honkia?! =)) Mulla tuli sokerirasituskokeiden tulokset mun mielestä päivässä tai parissa... Eli kyllä sunkin tulokset pitäis olla jo valmiit.
Heidi: Mä liityn kans " huono omatunto sairaslomasta" -porukkaan. Kun jäin töistä viikkoo ennen töiden loppumista saikulle, ni oli ihan järkky olo ja tuntu ihan siltä, että ei voi ja kehtaa lähtee kotoo mihinkään sen viikon aikana ja pitäis olla tosi tosi toooosi kipee koko sen viikon. =) Mut siis reippaasti vaan saikulle jos vähän siltä tuntuu! Niin klisee kun se onkin, ni se on sun ja vauvan parhaaks. :)
Burde ja pannari
Kiitos Mii niin ihanasta synnytyskertomuksesta, jotenkin se oli just sellainen, ku oli kuvitellut synnytyksen olevan. Ihania vauvantuoksuisia päiviä teidän perheelle. Toivottavasti näitä jaksaa muutkin kirjoittaa, ihan tuli tippas silmäkulmaan.
Viikonloppu meni nettipimennossa, mutta kommentoin nyt eilisen ja tämän päivän pinoja.
Siru85 oli kärsinyt pahoinvoinnista, voimia sinne.
MiaMik oli ollut neuvolassa ja energiaa tuntuu nyt piisaavan, se on mukava, että jaksaa liikkua!
Samoin Essi oli neuvolassa :))
Oliskohan Pepsi päässyt synnyttämään, toivotaan että flunssa ainakin on hellittänyt.
Poppis oli ollut sienestämässä...on se kyl kivaa ja sellasta terapeuttista, kun saa mettässä tallustella. Mikäs kivempaa, ku saa tuoreesta sienestä kastikkeen. Mun lemppareita on ehdottomasti suppilovahverot. Ja lääppimisestä oli ollut keskustelua, meilläkin pyritään siihen, et kyllä jotain huomiota pitää päivittäin saada/antaa....pusu ja halaus vähintään!
Auroran masu se kasvaa...belly belt on kyl kätevä. Tilasin netistä, ku en jaksanut metsästää äippähousuja ja kun halusi käyttää normaalihousuja.
Iisa oli ollut ultrassa ja nähnyt pienokaisen, onnea!
Osbornen vauva on ollut aktiivinen...mut niin taitaa mammakin olla ku ostoksilla juokseen ja jaksaa virkkuu hommia tehdä :)
Viipulilla graduhommat kohta työn alla, tsemppiä siihen.
Han oli päässyt evakosta kotiin, mahtaa olla ihana tunne painaa pää omaan tyynyyn :)
Amy75 pääsee kohta muuttamaan. Olit sitten tehnyt ihania kangasostoksia...josko sitä ehtisi itsekin jossain vaiheessa.
Möröttimen viikonloppu oli varmasti ollut ihana...kyl tollasia olisi mukava viel järjestää ennen perheen lisäystä..
Icepiparkakulle jaksuja, josko se hemoglobiini siitä paranee.
Uusia tulokkaita oli ainakin Ninca...tervetuloa vaihtamaan kuulumisia mukavaan porukkaan.
WAU mikä maha Burdella on....johan on iso :)) tuleekohan sieltä oikein potra ja poika viel!!
( . ) Viikonloppu meni päänsärkyä tai sellaista ikävää jomotusta potien ja väsymys oli hirvee. Lisäksi en ole nyt muutamaan yöhön pystynyt nukkumaan selälteen, kun painaa jotenkin tonne virtsarakkoon!
Maha kasvaa nyt sitten silmissä...ku ensin tuntui et eihän se kasva :) liikkeet tuntuu joka päivä ja kovasti jo potkii. Torstaina olisi rakenneultra ja mua taas jännittää. Sitä kun miettii, et onhan vaavilla kaikki hyvin....nyt kun on ollut sellaista painontunnetta vatsassa??
Mut kaikki kuulunee tähän raskauteen, en valita...
Palaan viimeistään torstaina kertomaan ultrakuulumiset, joten kaikille flunssan kourissa kärsiville puhallan sinne parantavia tuulia ja suppareita niille jotka tarvitsevat :))
Mykis ja Hippis 19+4
MiaMik, hengissä yhä, ihme kyllä! :D Olin aivan paniikissa eilen illalla, kun koneella ollessani yht´äkkiä kuulin, kuinka meidän keittiön oviverho helisi niinkuin joku olisi kävellyt siitä ohi. Olin siis yksin. En uskaltanut liikkua vähään aikaan, sykekin nousi varmaan kahteensataan. Pakko oli kuitenkin käydä tarkistamassa, oliko siellä joku (niinkuin kauhuleffoissakin ne tyhmät akat käy tarkistamassa, että " mikä tuo omituinen paholaismainen ääni oli?" ). En onneksi nähnyt ketään keittiössä enkä eteisessä. Makkari oli myös tyhjä. Sitten kuulin saman äänen uudestaan. Sydän hyppäsi kurkkuun enkä varmaan hengittänyt hetkeen. Sitten paikallistin, mistä ääni OIKEASTI lähti: se lähti siitä, kun kylppärin suihkun suuttimesta tippui vettä lattialle :DD
Mykerinos, oli todellakin autuaallista painaa pää OMAAN tyynyyn, istua OMALLA sohvalla ja niin edelleen!
Siru, hyvä että olet jo parempana, ettei tarvinnut pidempään kärvistellä tuon riesan kanssa!
Burdella oli ihailtava maha :) Varmaan pian saadaan lukea sinun synnytyskertomusta ;)
Aah, meni tänään hermo. Piti rämpiä metsässä etsimässä " luonnonmateriaalia leikkivälineeksi" yhtä pakollista kurssia varten. Siinä piti sitten samalla pohdiskella, että minkä hienon innovaation aikoo kehitellä siitä materiaalsita, mitä kerää. Voi jessus, oon vielä sen verran kesäfiiliksissä (lue: aivot narikassa), ettei tuo luovuus oikein tahdo riittää kehittelemään risuista ja kävyistä jotain hienoa leikkivälinettä lapsille! Itsekseni sitten kirosin ja jupisin siellä metikössä, että " meikä kyllä vastustaa tällaista, perhana, kyllä koulun pitäisi tarjota meille materiaalit helkkari soikoon..." . No, ei auttanut uhoaminen. Nyt on sitten pussissa valmiina materiaalia, josta ajattelin kehitellä " metsänpeikkojen ja -keijujen kruunuja" . Kaattos nyt, mitä siitä tulee...
Pahoittelut valittamisesta :D Meni hermo oikeastaan jo koulussa, kun meidän terhakka musiikkikasvatuksen opettajamme yritti saada meidät opiskelijat tuntemaan syyllisyyttä siitä, ettei jaksanut hillua ja hyppiä kuin gaselli jonkun lastenlaulun tahdissa heti aamusta. Perhana soikoon. :D
Joo, lopetanpa valittamisen, oikeasti nautin opiskelusta.
Tämäkin yö pitäisi kestää yksin. Mitähän ääniä sitä tänään kuulee...
Heikkohermo-Han ja Rumpali-Pööpötin 19+6
Jaksoin lukaista vielä päivän pinon läpi, mutta aivotoiminta alkaa jo hiipua tähän aikaan illasta, joten kommentoin enempi joskus toiste ;)
Sairaslomasta vaan oli useampi kirjoitellut. Mä poden yhä edelleen huonoa omaatuntoa, että jäin 2 viikkoa ennen äippälomaa saikulle. Syynä oli/ on väsymys, vaikka olisin mä varmaan ihan hyvin sen työpäivän verran aina voinut sinnitelläkin, mutta muuta elämää ei kyllä olis sit ollu lainkaan. Ja ei se oo oppilaillekaan reilua, etten jaksa niihin oikeesti panostaa, vaan kävin siellä vaan viettämässä aikaa niitten kanssa :) Mietin kyllä, etten " uskalla/ kehtaa" mennä käymään työpaikallakaan sairaslomalla, kun en oikeesti oo tai näytä kauheen sairaalta... Siis mulla kun myös sairas= kuumetta tai jalka poikki eli jotain " selvästi mitattavaa" . Nyt kuitenkin näyttää siltä, että käyn huomenna moikkaamassa työkavereita ohimennen, kun on asioita ihan koulun naapurissa. No, siellä on kyllä onneksi urheilupäivä, eli ovat jokatapauksessa pihalla kaikki :) Jos ne ei katso mua pahasti (mikä oikeesti ei oo todennäköistä) voin mennä vielä äippälomallakin käymään joskus, ehkä ;))
Päivällä olin tosiaan tapaamassa ison joukon pieniä ihmisiä ja mammoja :) Kyllä vaan 2-vuotiaskin on niin iso tyttö, kun muut neljä oli mallia 2006 :) Vanhin niistä oli syntynyt jo tammi-helmikuun vaihteessa, muut sitten touko-elokuussa. Kivaa oli vähän " treenailla" muiden muksuilla, ja viisiviikkoinen " juniorikin" oli jo oikein " kompakti" pakkaus, just sopivasti vähän jo jäntevöitynyt eikä ihan veltto enää, mutta helppo kanniskella kainalossa :)) Oli sitäpaitsi keskimäärin ihan tyytyväinen tapaus, toivottavasti sit Ahaastakin tulis sellainen :)
Ai niin, ja mahakompleksini sai taas vahvistusta, kun kaveritkin totes ettei se niin kovin iso ole... Mut torstaina on neuvola, sit ehkä selviää onko maha kasvanut ja onko se liian pieni...
Hyvää yötä!
t. Ope + Ahaa rv 34+1
Puoliväli saavutettu :)
Vielä kun alkaisi niitä liikkeitä tuntua päivittäin. Nyt on vasta joitain satunnaisia epäilyksiä moisesta, mutta ei kovin varmoja havaintoja.
Sain just uuden mammapaidan valmiiksi. Nyt ois tehtynä pari paitaa, housut ja hame ja niillä vois yrittää pärjätä. Vielä noita ei voi ottaa käyttöön, kun massu on resoreihin liian pieni.
Muiden juttuja kun lukee niin tuntuu aina että teette ihan kauheesti kaikkee (siivoukset, sienestykset, leipomiset, yms.). Ja täällä ei tunnu mikään edistyvän, illat kun pötkötän lähinnä tv:n ääressä. Ja päivisin ei ehdi kun pitää töissä olla. Kolme kuukautta mammaloman alkuun vielä...
Vieläkin potuttaa se pomon viimeviikkoinen kommentointi. Kiitokset muuten kaikista törpöttelykommenteistanne - tsemppasivat kummasti :) Nyt täytyisi vielä vaan löytää se tyystin kadonnut työmotivaatio jostain...
Uusia vauvauutisia ja synnärikertomuksia odottelen innolla!!
Hyviä vointeja (eli flunssanhäätösäteitä ynnä muita) ja mukavaa illanjatkoa itse kullekin!!
t. Essi, rv 20 tasan
Jouhi, ihania uutisia, on se ihanaa kun näkee vauvelinsa:)
Han, hienoo ku pääsitte omaan kotiin, toivottavasti saat pian sen miehesikin sinne turvaksi takaisin:) aika pelottava vesihana tai suihku:D
Burde :) upee masu, kyllä se sieltä tosiaan pian ponkasee;)
Hei Poppis kiltti, laita joku ihana ja HELPPO sämpyläohje, mäkin haluaisin kokeilla pitkästä aikaa leipoo (toki vasta sitten kun pysyypi pystyssä:D)
MiaMik munkin pitäs kans jotenkin saada itteni lenkille, kun on toi alkuvaihe mennyt sohvan pohjalla maatessa ja nyt sit kun olo parani niin taas sängyn pohjalla maatessa, just ku alko oleen normaalimpi olo, höh
kiitti kaikille myötätunnosta, juu flunssa jatkuu ja poskionteloita nyt nenäkannuillaan;DDDD en saanu antibiootteja, ei ja ei anneta enkä sit oisi varmaan uskaltanutkaan, seurataan tilannetta ja lepo määräys ja sairasloma jatkuu. Omalta kohdaltani voin sanoa, että olen mielelläni sairaslomalla silloin kun olen tosiaan sairas enkä aio siitä potea huonoa omaa tuntoa, tosin asiaa auttaa se ettei kukaan töissä joudu tekemään minun töitäni vaan voin jatkaa niitä kun palaan paikalle ja se onkin tietysti iso asia, mikään asia ei mielestäni ole niin kiireinen että oma tai vaavin terveys siitä joutaisi kärsimään, toki ymmärrän tilannetta jossa joku muu kiukuissaan joutuu tekeen kahen eestä hommat ja kun palaa töihin on myrkyllisiä katseita, onneksi ei oo semmosta. Jaksuja siis kaikille jotka joutuvat oleen väsyinä ja sairaina töissä!
muillekin piti kommentoida mutta nyt unohtu taas mitä oli, huomenna sit lisää kaikille hyviä vointeja!
nauku rv 12+4 (mä en vaan keksi luontevaa työnimee pikkuiselle...miettii kuumeisesti)
...millä viikolla teidän maha alkoi erottua vauva mahaksi? Silleen että sen huomasi muutkin kuin vaan itse =)
Minun maha on jo aika isohko, sellainen mikä useilla on ollut viikolla 20 -> Kyllä kaikki ulkopuolisetkin huomaa että vauvaa odotan ja ovat tulleet kysymäänkin että olenko raskaana. Tämä näin aikanen kasvu yllätti minut aivan täysin.
Jouhi 11+3
Burde, kylläpäs sun masu on iso :). Toivottavasti ei sulle raskausmyrkytystä tuu, ku hieman pelottavilta nuo sun arvot on.
Itselläni ei oikeastaan oo mitään erikoista tässä nyt tapahtunut. Vanhemmat tuli eilen illalla vielä moikkaan tänne meitä. Äiti ihmetteli ku olin niinkin virkeä koko ajan ja jaksoin virkeästi jopa kyykistellä sohvalla jne. Sanoi vaan ettet sää kyllä ihan vielä synnytä ku noin virkee oot.. Olispa tiennyt et just nukuin sen 15h niin ei ois puhunut mitään :D