Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensikoiden tiistaturinat

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkös kaikki on nukkumassa? Ai niin, mutta onhan tietysti olemassa myös mahdollisuus, että jollakin enskalla on myös Elämää... Tosin sehän on vain pienen pieni teoreettinen mahdollisuus :DD

Onks joku nähny aurinkoa? Täällä aamu alkoi niin kauniina aurinkoisena syyspäivänä, mutta nyt joku puhalsi pilvet eteen...

Mitään kovin järkevää ei nyt liiku päässä, ja Aihaakin on käyny nukkumaan, joten taidanpa itsekin mennä elpymään hetkeksi. Jos vaikka jotain järkevää sais sit sen jälkeen aikaseksi... Tänään on ohjelmassa myös treffit opekavereiden & vauvojen kanssa, jälkikasvua kun on jo tänä vuonna meidän viiden hengen porukassa tullut neljälle, kun Ahaata ei vielä lasketa ;))

Sohva kutsuu :)

t. Ope + Ahaa rv 34+1

Vierailija
2/32 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas ihana synnytyskertomus Miillä, itku pääsi kun oli niin liikuttava:)

Onnea vielä kerran!

mä täällä vielä kotona makailen kipuisena, käyn päiväsellä lääkärille näyttään nokkaani kun alkaa taas epäilyttää poskiontelotulehdus kun se valitettavasti pukkaa usein nuhan päälle:( saa sit lääkäri arvioida millon töihin kandee muutenkin mennä. Joku muukin oli jopa toista viikkoo flunssainen, mulle sanottiin neuvolasta että jos flunssa pitkittyy niin kannattaa mennä ajoissa lääkäriin tarkistuttaan josko sittenkin on bakteeritulehdus ja tarvii niitä antibiootteja.

vilkutuksia naukulta rv 12+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#9400D3]Tiistai on mukava päivä..paljon parempi kuin maanantai =) Mä makoilin s' ngyss' aamulla ja mietin, että kohta ei enää paljoa makoillakaan huvin vuoksi..Huih!

Aurora: mä uskon, että niitä finnejä kerkii vielä tulla tässä..=) Itsekin oon välillä kuin pahainen teini ihon puolesta..Ja edelleen vannon sen bellybeltin nimeen..Itsekin käytän niitä kun mulla ei edes ole mitään mammahousuja..=) Kyselit ultrasta ja meidän rakenne oli rv19+5 ja suttuista oli mun mielestä, mutta tätsy kyllä löysi haluamansa =)

Iisa oli käynyt rakenneultrassa..mukavaa, että kaikki oli hyvin. Mekään ei kysytty sitten mitään sukupuolesta kun meilläkin oli vähän pirrinen täti siellä ultraamassa, mutta onneksi päästään vielä sinne 4D:hen..=)

Naukulle voimia flunssan kanssa..

Nektar: ensi kerralla kaupassa sano myyjälle, että mähän oon jo viikolla 25, mutta peitän sen vaan hyvin. XD

Miillä oli ihana synnytyskertomus! Viva epiduraali! =) Onnea vielä pienestä prinssistä! =)

Han ja laralei: meillä on kans on söpöilyä joka päivä..=) Oon miettinyt niin, että sitten kun pikkujutut loppuu niin voi unohtaa koko suhteen..Siis jos esim. ohi kävellessä ei jaksa/ehdi/viitsi ojentaa kättä ja paijata tai tarttua hetkeksi niin sitten on alamäkeä tiedossa. Ei siis niin, että koko ajan lääppii siihen malliin, että alkaa jo ärsyttään =D Kyllähän kaikki ymmärtää mitä mä tarkoitan? =)

Tänään on sämpyläntekoa tiedossa..Dvd:tkin ois täynnä nauhotettuja ohjelmia kun tuntuu, että koko ajan on vaan BB-channel päällä..=) Eilen olikin katselemista kun viikkotehtävä alkoi..paitsi mun mielestä tehtävä meni myttyyn jo eilen ja ne kärvistelee ihan turhaan..=)

Mukavaa tiistaita kaikille!! Milloin se maha muuten tupsahtaa?!?! Hmph! =)

t. poppis ja räpätti rv20+6

Vierailija
4/32 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meillä on netti kotona, vihdoinkin =)

Kävin tänään neuvola lääkärillä ja hän sitten kopeloi ja kaikki oli kunnossa tuolla alhaalla. Ultratessa löytyi jo ISO vauva :) Hänelle oli kasvanut viikossa kädet ja jalat. Ne oli pitkät. Minusta näytti että vaavilla oli aika iso masu. sanoinki että onpas se pullea. Oli kyllä niin ihanaa nähdä miten siellä heitettiin volttia ja jalat ja kädet potki ja sinkoili miten sattuu =) Viikon aikana kasvussa oli tapahtunut ihmeitä. Sain lisää päiviä 4 kpl. Eli nyt on menossa 11+3. Kone antoi välillä lukemat 11+6, mutta sitten se vauva rupes nukkumaan ja vähän kippuraan nii se pienenty siihen 11+3. Oli se ihanaa katsottavaa =) =)

Nyt ei ole mulla muuta mielessä nii en osaa muuta kirjottaakaan =)

Jouhi 11+3

Vierailija
5/32 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi enska, jolla ei ole muuta elämää kuin tämä palsta ;)

Ykkösope: Minäkin ajattelin eilen että tänään saa herätä auringonpaisteeseen niin kuin Pouta eilen lupasi :) Mutta pilviä täällä vain on ja valoilmiöstä ei tietoakaan.. Ehkä me vielä päivemmällä saadaan Tampereelle ja Turkuun aurinkoa :)

Miauu: Toivottavasti sulle ei nyt mitään tulehduksia ole tullut! Mutta onneksi niitä raskaudellekin turvallisia antibiootteja löytyypi! Pikaista paranemista!

Mii: Kiitos todella paljon erittäin ihanasti kirjoitetusta synnytyskertomuksesta! Eipä tuo pituus mitään haitannut, hyvin vierähti aika illalla sitä lueskellessa :)

Han: Hengissä vielä ilman miestä nukutusta yöstä? Minulla edessä sellainen ensi yönä ja ei oo kyllä kivaa yksin nukkua!! Meillä myöskin halaillaan ja pussaillaan jatkuvaan syöttöön kotona ollessa. Anoppikin kävi eilen taas ja sanoi mun miehelle että pitäkäähän parisuhteestanne kiinni ja vaikka mieheni ei ole kotona halailua nähnyt (saanut esimerkkiä), niin hyvin hän on tajunnut sen merkityksen :)

Onko burde jo toipunut viikonlopun reissusta? Eikös sulla oo tänään taas neuvola? Vieläkö päänsärky vaivaa?

Osse: Annetaanko siellä Thaimaassa vai jo vastasyntyneelle riisiä??

Minä tyttö se eilen yllätin jopa itseni ja päätin yli kahden kuukauden tauon jälkeen lähteä lenkille :) Ja kyllä tuli hyvä olo! Kävelin jonkun 2,5 kilsan lenkin ja olisin voinut vaikka maratonin vetästä ;) Kivuttomia supistuksia tuli koko ajan, mutta nepä ei tahtia haitanneet. Illalla vielä kokeiltiin yli parin viikon tauon jälkeen sitä yhtä ÄSSÄÄ ja sehän sai taas kipeät supistukset aikaiseksi, välillä joutui ihan keskittyä hengittämiseen kun sattui niin. Tunnin niitä seurailin ja sitten kuukahdin. Ja tässä sitä taas ollaan energiaa täynnä, joskos vaikka lenkille lähtisi...

MiaMik rv 37+6

Vierailija
6/32 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miauulle pikaista paranemista. Näin raskaana sairastelu on rankkaa kun ei oikein passaisi mitään antibiootteja vedellä. Toivotaan, että sullakaan ei räkä menisi onteloihin asti.

Jouhilla oli suuria ja ihania ultrakuulumisia. :o)

Ykkösope: täällä Helsingissä aurinko paistaa. On nämä syyspäivät vaan ihania :o)

MiaMik: lähetäppä tännekin hiukan tuota sun reippauttasi. Täällä tuntuu, että mä oon aivan kuollut. EHkä tuo vain urheilemaan lähteminen hiukan piristäisi tätä kroppaa. Eilisen työpäivän jälkeen mun jalat on tänään aivan kuolleet...

Omassa navassa kaikki on aivan samalla lailla kuin eilen. Lasken päiviä siihen, kun päätin jäädä saikulle. Eli ensi viikon tiistaina on sitten viimeinen työpäivä. SAa nähdä, jaksanko edes sinne. Sorry tää valitus näistä työasioista.

nyt on pää kyllä todella tyhjä ajatuksista...

Oikein mukavaa tiistaita kaikille :o)

Heidi <3 toukka 31+2

Vierailija
7/32 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona aurinko paistaa ja asteitakin ihan mukavasti=)

Suuri kiitos Miille kertomuksesta, olit tosiaan hyvin kirjoittanut ja oli mukavaa luettavaa!

Nauku vielä painiskelee flunssan kourissa, toivottavasti pärjäilet ilman antibiootteja eikä ole mitään pahempaa pöpöä. Pikaista paranemista sinne:=)

Poppis ja joku muukin tosta bellybeltistä mainisti, pitääkin lähteä googlettamaan ja katsomaan mikä se sellainen oikein on. Taas istun töissä housujen napit auki ja pitkä paita päällä:)) Poppis, kun sä seuraat tota BB:tä niin joko on nimetty uudet pudotusuhan alle joutuvat?

Eilen kyselin mutten saanut vastausta kun Poppikselta, eli mitkä teillä olleet tarkat viikot rakenneultran kanssa ja onko kaikki jo näkynyt hyvin? Kun mulla ens viikolla rv17+4 se ultra ton ulkomaanreisuun takia. Ja mietityttää oonko liian joissa?!

Kaimaseni, missä luuraat kun ei susta kuulunut mitään? Mites kylppäriremppa onnistui, joko tehty kokonaan?

Lara, täällä toinen kiinalaisen fanaattinen ystävä. Voisin syödä monta kertaa viikossa jos vaan joku veis mut ravintolaan=) Varsinkin tulinen Peking keitto... *nam*

Aurora rv 16+2

Vierailija
8/32 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidi: Hae ihan rohkeasti vain saikkua jos olo on kovinkin väsynyt! Eikös sulla niitä supistuksiakin välillä ilmene? Muutaman viikon kun kotona lepäilet niin olet energiaa täynnä, tai sitten et :)

Hei muuten, missäs se AinoAurora tosiaan luuraa? Eipä häntä mesessäkään näy??

Vierailija
9/32 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpäs rouvaa nukutti! Tosin piti kyllä neljän ja viiden välillä nousta syömään, kun eilen illalla ei ruoka jostain syystä maittanut ja yöllähän sitten ei nukuta, jos on vähänkin nälkä... ei mua yövalvomiset kyllä tunnu haittaavan, jos ei aamulla tartte herätä lähteä mihinkään. Ehkä tää on ihan hyvä merkki vauvan tuloakin varten.

Niin että mulla ainakin on elämää palsan ulkopuolella, siihen kuuluu nukkuminen ja syöminen. Herättyä nauratin itseäni ajattelemalla, et pitää syödä et jaksaa nukkua...

Liitoskivut tuntuu olevan kovimmat aina yöllä, kun herää ja kääntää kylkeä. Onkohan se kaikilla niin? Välillä tuntuu yöllä, et pitäis kiljua, kun niin kovasti vihlasee, mutta päivällä niitä ei välttämättä ees huomaa.

MiaMik, ei ne ihan vastasyntyneelle kyllä riisiä anna... mutta 3 kk ikäiselle jo, mikä oli musta tosi aikainen vaihe. Taitavat kuitenkin jatkaa vielä imetyksellä, kun ei se kiintee tosiaan pojalle vielä maistunut ja hyvin näyttää kasvavan ihan maidollakin.

Toivottavasti naukulla ei ole mitään poskiontelotulehdusta, ei oo kiva.

opella oli treffit tiedossa, ne on aina kivoja! Mä kyllä kans kaipaan aurinkoa, eilen oli niin lämmintä ja kivaa...

miin kertomus oli tosiaan ihanaa luettavaa, etenkin nautin niistä kohdista, joissa kerroit kuinka naureskelitte vaan tilanteelle!

poppiksesta on muotoutumassa oikee keittiöhengetär, kun taas on sämpylät tulossa! etkös sä vielä vähän aikaa sitten väittänyt, ettet osaa tehdä mitään...??

jouhin ultrakuvaus oli kans suloinen, mä oon ihan samanlainen aina ultran jälkeen. :)

Heidillä on vissiin samat fiilikset ku mulla, että nukkua vois... ehkä tuo MiaMikin energinen vaihe ennustaa, et kohta synnytetään?? Olis kyllä kiva, jos vielä ennen synnytystä olis ees yks energinen viikko, niin sais ehkä tän kodin kuntoon. Ja kohta se saikku alkaa, ja miks sä et tosiaan hae sitä jo nyt, jos olo on tosi kurja?

Aurora, meille rakenneultra tehtiin vasta tasan rv 20, mutta Tampereen keskusneuvolassa onkin niin huonot laitteet, että hyvä jos sillonkaan näkivät kunnolla... Olin itse ylimääräisessä ultrassa joskus rv 17 ja sillon kyllä yksityisen hyvällä ultralla olis varmasti näkynyt kaikki tarvittava (mutta sillon tarkistettiin vaan, et kaikki on ok).

han, oli ihana lukea, et muutkin saa surukohtauksen, jos joutuu nukkumaan yksin... :)

Nyt taidan siirtyä sohvalle jatkamaan vauvan myssyn tekoa. SAa nähdä mitä siitä tulee...

-Osse ja Santeri rv 31+6

Vierailija
10/32 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovasti tässä kurkistelen josko uskaltautuisin tänne puolelle. Viikkoja ei vielä ole paljoa kasassa ja olo on edelleenkin epäuskoinen. Ja oireitakaan ei oikeastaan ole laisinkaan. Sen takia tässä varmaan itse onkin niin varovaisin mielin.

Mutta näkyy tuo aurinko taas tännekin suuntaan paistavan tuolla ulkona, joten taidan lähteä koirien kera ulkoilemaan ennen illan luentoja. Aloitin tänä syksynä kätilöopinnot, jotka taitavat nyt mahdollisesti hetkeksi keskeytyä. Periaatteessa mun pitäisi valmistua parissa vuodessa aikaisemman sh/th tutkinnon ansiosta, mut jos kaikki menee hyvin niin valmistuminen saattaapi viivastyä..

Hyvää päivän jatkoa kaikille ja supisteluja niitä toivoville!!

-Ninca- rv 5+0

Vierailija
11/32 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#9400D3]Aurora: ei oo vielä uusia putoajia..Nimeämiset kai alkaa vasta tänään..=)

Osse: mä oon ihan homohyvä tekeen ruokaa ja kaikkia suolasia (sämpylät, pasteijat ym.), mutta mitään makeita en oo koskaan tehny..Se vadelmapiirakka oli mun eka makea yritys =) Pulla ja kakut on aika mysteerejä mulle XD

Nincalle tervetuloa! Mukaa saada uusia joukkoon =)

MiaMik on saanut jostain energiapuuskan..Hienoa! =)

Heidille jaksuja saikulle asti!!

t. poppis ja räpsy

Vierailija
12/32 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään Osse peukkuja pystyssä, että meille tulisi pian tuo energinen viikko. Me kun kesällä uudistettiin se meidän vihkivala niin samalla miehen veli toi avopuolisoineen lahjan, jossa lupasivat siivota koko kämpän. Saa nähdä jaksanko pidätellä sen lahjakortin käyttämistä synnyttämiseen asti.

Saikusta: meillä on töissä sellainen tilanne, että jo yksi on saikulla, eikä ketään ekstraa ole. Jotenkin yritän nyt (tiedän tiedän...pitäisi ajatella itseään ja vauvaa) vähän helpottaa työkavereita ja yrittää olla kolleegan saikun loppuun asti töissä. Mutta jos tämä olo jatkuu tällaisena, niin kyllä sitten ennemmin sitä saikkua haen. Supparit on onneksi jääneet nyt vähemmälle.Mä taidan olla vain tällainen liikaa työkavereita ajatteleva yksilö, ja kun en tunne itseäni " sairaaksi" (ei ole edes kuumetta) niin tuntuu hassulta jäädä pois. (toivottavasti tiedätte mitä tarkoitan)

Kiitos myötäelämisestä :o)

Nincalle tervetuloa tälle puolelle. Pidetään peukkuja, että kaikki menee hyvin.

jos sulla on poppis joku huippuhyvä sämpylä resepti niin kerroppa. me tehdään kanssa usein sämpylöitä ja uudet reseptit on tervetulleita :o)

Heidi ja toukka 31+2

Vierailija
13/32 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä vaan vielä yöpaidassa kirjoitellaan, vaikka alkaa olla jo iltapäivä. Meni viime yö valvoessa, kun mies heräili flunssansa takia ja mullekin sitten iski nälkä keskellä yötä ja piti tehdä yöpalaa. Sitten vielä supisteli jonkin aikaa aika topakastikin, niin ei tullut heti uni.

Viikonlopun kuulumiset olen käynyt lueskelemassa, mutta en nyt tässä ala niitä sen suuremmin kommentoimaan. Sen verran kuitenkin, että Pepsis on tainnut lähteä osastolle Villipyllyään hakemaan ja toivottavasti Pepsiksen olo on saatu siellä sairaalassa paranemaan.

Mii oli laittanut synnytyskertomuksensa, kiitos siitä! Onneksi tosiaan tuota kivunlievitystä on tarjolla, itsekin alan luopua luomusynnytys " haaveistani" ja henkisesti valmistautumaan piiitkään ja kivuliaaseen synnytykseen, jossa epiduraali voisi olla ihan paikallaan. Ihanan rauhallisissa merkeissä teillä kuitenkin tuo synnytys sujunut.

Poppis: Mulla olisi kanssa tänään tarkoitus leipoa sämpylöitä, mutta katsoo nyt mitä saa aikaiseksi.

MiaMik: Vai lenkkeilyinto iskenyt ;) Minä tuossa äsken yritin juuri saada kaveria huokuteltua mukaan uimaan. Se liikkuminen kun on niin paljon mukavampaa kivan kaverin kanssa. Eilen vähän mietiskelin kävelylle lähtöä, mutta tuli illan mittaan taas niin paljon suppareita, etten viitsinyt niitä enää entisestään yllyttää.

-Heidi- Ymmärrän sinua ihan täysin siinä, että sairaslomalle jääminen ottaa koville. Mulla edelleenkin jokainen ns. helpompi päivä (supistuksia tulee harvakseltaan) tuntuu lusmuilulta. Sitten kun vähän rasittaa itseään ja supistuksia alkaa tulla jatkuvalla syötöllä, sitä muistaa miksi on saikulla. Joten älä yritä sinnitellä turhan pitkään!

Nincalle onnittelut plussaamisesta! Kyllä niitä oireita vielä ehtii tulla ja vaikka niitä ei tulisikaan, niin siitä ei kannata olla kauhean pahoillaan. Pidetään peukut ylhäällä, että kaikki menee hyvin bd

Osse kirjoitteli liitoskivuista: Minä en varmaan ole vielä sellaisia havainnut *mietiskelee* Missäs niiden liitoskipujen pitäisi tuntua? Mulla menee kaikki keskittyminen vaan noihin supisteluihin.

(.) Viikonloppu meni vauhdikkaasti kaveriseurassa ja meillä oli tosi hauskaa. Lauantaina käytiin ensin kaupungilla ja osteltiin kaikenlaisia tököttejä ja vähän naposteltavaa. Ilta meni sitten saunoessa ja erilaisia kauneushoitoja tehdessä ja illan lopuksi käytiin ravintolassa syömässä. Väsymys ja rasitus alkoi oikeastaan tuntua vasta sunnuntai-iltana ja eilinenkin päivä meni nukkuessa. Sunnuntaina ja maanantaina tuli muutama sellainen supistuskin, että piti henkeä haukkoa. Hyvin ne supistelut kuitenkin tuntuu levolla rauhoittuvan. Kovasti tässä pohdiskelen, että missä vaiheessa sitä alkaisi oikeasti laitella noita vauvatavaroita paikoilleen? Mites muut samoissa menijät olette vauvavalmisteluissa edenneet?

Nyt taidan kuitenkin pukea päälle ja lähteä ostamaan pinnasänkyyn patjan, kankaita vauvan lakanoiden ompelua varten ja sitten pitäisi vielä käydä kaupalla. Missähän välissä saisin niitä sämpylöitä aikaiseksi...

Terkuin,

Mörötin rv32+4

Vierailija
14/32 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nincalle aluksi tervetuloa! Älä niistä oireista huolehdi, joillain niitä on hirveästi, toisilla ei juuri lainkaan.

poppis, niinhän se olikin, että makeet leivonnaiset ei sulta onnaa... mä oon taas ihan käsi tavallisessakin ruoanlaitossa, eilen just laitoin mautonta broiskukastiketta. Vaan niin se mies sitä pisteli poskeensa, söi vielä puolet mun annoksestakin, kun oma maha ei vetänytkään.

mörötin kyseli niistä liitoskivuista. Mä en oo ihan varma, onko nää niitä, mut niin oon päätellyt. Tuossa häpyluun ympäristössä eli käytännössä nivusissa tuntuu kipua, kun häpyluun liitokset löystyy ja tekee tilaa vauvalle syntyä. Pahimpina päivinä tosiaan myös kävellessä tuntuu tosi kipeeltä, mut nyt viime aikoina on pääasiassa öisin kääntyillessä vihlonut. Mä oon tosi huono kuvailemaan niitä, enkä löytänyt oikein mistään netistäkään hyvää kuvailua, joten ilmeisesti niiden selostaminen toisille on tosi hankalaa. Mutta oon päätellyt, että se kipu ei voi olla mitään muuta. Onneksi kävely tuntuu tänään ihan hyvälle, taidan vielä lähteä vähän pidemmälle lenkille illalla.

Tavaroiden laitosta - meillä on vauvanhuoneprojekti ihan samassa vaiheessa ku kolme kuukautta sittenkin... koetan nyt saada meidät lauantaina liikkeelle Ikeaan ja Bauhausiin hakemaan tarvikkeita. Lista on valmiina, pitäis vaan saada liikettä itseensä ja mieheen, että jotain edistystä tapahtuis. Koetan vielä houkutella veljenkin apuun, kun jossain vaiheessa lupas tulla auttamaan miestä hyllykön rakentamisessa. Vauvan vaatteet makaa pesemättöminä hyllyssä, kun ei oo paikkaa mihin ne laittais. Ja pinniskin on vielä hakematta... Eli hommaa piisais, jos vaan sais aikaiseksi!

Mutta nyt menen taas kutomaan hetkeksi, jäin ihan koukkuun!! Harmi vaan, että kädet meinaa puutua kun pitkään kutoo...

-Osse taas

Vierailija
15/32 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miin synnytyskertomus oli aivan ihana ja valoi luottamusta siihen, että itsekin vielä selviytyy synnytyksestä. Kiitos!

Nincalle tervetuloa ja kovasti paljon onnea odotukseen! Ollaankin kollegoita, minä myös sh/th. Kätilöopinnoista olen myöskin haaveillut, mutta saa nähdä, ehkä sitten joskus.. Onkos sulla paljon työhistoriaa takana ennen kätilöopintojen aloittamista?

Ykkösopellahan on mukavat treffit tiedossa!

Naukulle jaksuja flunssan kanssa!

Jouhilla oli hyviä ultrakuulumisia, onnea niistä!

Heidi, täällä kans on tosi korkea kynnys hakea saikkua, saas nähdä miten tässä jaksaa loppuun asti. Usein käy kyllä mielessä että laittaakohan itsensä liian lujille. Toisaalta enää 12 työvuoroa..

Osse, mullakin liitoskivut on pahimpia yöllä. Ja jos makaan pitkään esim. sohvalla, on liikkeellelähtö vaikeaa niitten takia. Mutta tosiaan ei niitä sitten huomaa juurikaan kun on liikkeessä paljon. Samanlaisia on mulla, vihlontaa juuri nivusissa ja häpyluun tienoilla.

Mörötin, meillä alkaa olla kaikki vauvantarvikkeet hommattuna, jotain pientä enää puuttuu (harsoja, vaippoja, rasvoja). Pinniskin on koottu (mies välttämättä halusi viime viikolla =). Vaatteet odottaa vielä pesemistä kaapissaan, ajattelin aloittaa niitten pyykkäämisen heti kun äippäloma alkaa. Minkäslaista pesuainetta pitäisi siinä touhussa käyttää? Ostin LV:n pyykinpesujauhetta, siinä ainakin sanottiin että sopii vauvapyykkiin. Entä huuhteluaine, ei varmaan tarvi ollenkaan? Laitetaanko pesuainetta ns. normaali määrä?

(.) Kaapo potkiskelee kohdunsuulle ja keskelle masua. Kivuttomia suppareita on tasaisesti päivän mittaan. Yöllä niihin herää vähintään kerran, ja tuntuvat paljon napakammilta kuin päiväsaikaan.

Nyt kyllä pitää lähteä, kiirehän tässä taas tulee :)

Viipero & Kaapo rv 32+1

Vierailija
16/32 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amy: Voi kun kuulostaa ihanalta noi teijän " oma koti" -suunnitelmat! =) On varmasti hieno tunne, kun tietää että kohta pääsee laittaa OMAA kotia. ja tosiaan nauttimaan takka tulesta vauvelin kanssa. :)

Mii: Kiitos synnytyskertomuksesta. Niitä on aina mielenkiintosta lukea... Eikä se haitannu yhtään vaikka oli pitkä! =)

Jouhi: Olitte käyny ultrassa... Ihana kuulla, että kaikki oli hyvin!

Ninca: Tervetuloa joukkoon... ei muuta ku rohkeesti vaan kirjottelemaan ja nauttimaan raskaudesta muiden enskojen kanssa!

Heidi: Tollanen siivous lahjakortti olis ihana, mutta mä en kehtais päästää meille ketään siivoomaan ennen ku olisin itte siivonnu jo yhen kierroksen... :D

ON: Viime yö oli taas yhtä tuskaa -> päänsärkyä, pissalla käyntiä, supistuksia jne... Onneks tänään oli sitte se neuvola mistä MiaMik jo kyselikin. Eli

- RR 136/91 ja 150/98 eli noussu oli!

- Pissa +/- eli siinä ja siinä ettei ollu proteiineja (sain kotiin liuskoja mukaan)

- Painoa oli tullu vkossa +2,5kg!!!!!!! järkyttävää

- turvotus +

- sf-mitta 34cm eli nyt ihan ok tasolla, laskenu viime kerrasta

- syke ja liikkeet oli ok

- raivotarjonta edelleen, vauva oli laskeutunu lisää ja kiinnittyny :)

Verenpaineen ja päänsäryn ym. takia terkka laitto äippäpolille lähetteen, eli sinne sitten joko tällä tai ens viikolla. Jos menee ens viikkoon, ni pitää mennä neuvolaan jo perjantaina. Levätä täytyy ja herkästi lähtee synnärille näytille jos vointi muuttuu tai vauva ei liiku.

Nyt on siis ollu sitä että useempaan kertaan on joutunu alkaa laskee liikkeitä. Aikasemmin ei oo todellakaan tarttenu laskee kun niitä on tullu niin paljon. Terkka kyllä sano, että kun se on laskeutunu ni se voi vähentää liikkeitä + sit usein ennen synnytystä vauvat liikkuu vähemmän... Mut siis pitää seurata ja laskeskella pennarin touhuja.

Mä oon kirjottanu taas niin pitkästi, että en viitti enempää omaa napaa jauhaa... =) koitan kohta laittaa linkin tuoreimpaan mahakuvan... mut siihen asti. HEIPPA!

Burde ja pennari 37+2

Vierailija
17/32 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha rv:lla 37+2... Ukko oli kuvia ottaessaan sitä mieltä, että mun maha on luonnottoman näkönen kun se on niin iso... ja että meille tulee neloset. :D

http://i22.photobucket.com/albums/b342/terstil/372kokosivu.jpg

http://i22.photobucket.com/albums/b342/terstil/372paljasvalkonen.jpg

Että näin... :)

Burde ja pennari 37+2

Vierailija
18/32 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Ninca enskoihin kirjoittelemaan :)

Täällä senkus ylienergisyys jatkuu :) Oon ollut koko päivän viuhtomassa mm. kävin leikkimässä kummitytön (1v11kk) kanssa, kävin postissa, pankissa, kaupoilla. Sitten eksyin vielä ostamaan uutta digikameraa ja nyt odottelen että se tuolla latailee ja pääsen ottamaan kuvia :) Ja kohtahan tästä voisi vaikka lenkille lähteä kun ruoka on vähän laskeutunut :) Supistellutkin on koko päivän, suurimmaksi osaksi kylläkin kivuttomasti...

Pelästyin muuten aamulla hetkeksi, kun tämä " TorppaTaneli" masussa ei oikein meinannut liikkua. Vaikka kuinka tökin ja tökin niin mitään ei tapahtunut. Ehdin olla 2½ hereillä ennenkuin ekat liikkeet tunsin, huh huh kun säikäytti!

Burde: Kyllä sun masus on aikasmoinen :) Hyvä että sait sen lähetteen sinne äippäpolille! Tekevät siellä varmaan samaan syssyyn sitä synnytystapa-arviointia tai ainakin arvioivat teitin tyttelin painoa :)

Mutta nyt alkoikin näköjään menemään kaikki verenkierto tuonne mahalaukkuun ja päästä loppui verenkierto :D Muisti siis alkoi pätkimään :)

MiaMik rv 37+6

Vierailija
19/32 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkerasti olen käynyt lukemassa teidän kuulumisia, mutta väsymys on niin valtava ettei mitään järkevää ole ollut sanottavana... Parin aamuvuoron eli klo 6:n herätyksen jälkeen huominen iltavuoro tuntuu ihanalta ajatukselta. Saa nukkua niin pitkään kun unta riittää.

Miille kiitokset tosi tunnepitoisesta ja elävästä kirjoituksesta. Ja sydämellisesti myös onnea! =) Tekstiäsi lukiessa oli kyllä kyyneleet silmissä.

Ninca, sinulle tervetuloa joukkoon! Oma raskauteni on myös alkutaipaleella ja tosi varovaisesti onnellinen olen. Pelko jäytää mielessä, mutta silti yritän olla luottavainen, jotta kaikki menee hyvin. Nyt olisi päivä kerrallaan-filosofia sangen toimiva - ainakin minulle. Välillä meinaa vaan maltti mennä! Niin ja minä muuten myös olen sh ammatiltani.

Flunssaisille pikaista paranemista ja lepoa, mustaviinimarjamehua sekä villasukat jalkaan. Toivottavasti myös pian saadaan lukea lisää synnytystarinoita.

Nyt pötköttelemään, t. iida-linnea 8+0

Vierailija
20/32 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=OrangeRed]Muutaman päivän kauhean väsymyksen jälkeen tänään on ollut pirteämpi päivä. Alkaakohan rautakuuri auttaa? Aamupäivällä kävelin keskustaan käymään apteekissa ja kangaskaupassa. Ostin kankaat kahteen pussilakanaan ja harsoa pukluräteiksi. Oli ihan älyttömän ihania kankaita lakanoita varten. Toiseen ostin nalle Puhia ja toiseen sellaista ihan uutta missä oli oransseja, keltaisia, valkoisia ja vihreitä erikokoisia ruutuja ja ruuduissa erilaisia eläimiä. Varsinkin jälkimmäinen kevyine retroilmeineen on ihan sikamagee. =) Ja sitten tuon reissun jälkeen pyöräilin porukoille ja siellä äitin kanssa poistettiin maalia vanhasta keittiön kaapista, mikä on tarkoitus entisöidä möksän grillikatokseen. Huomenna pitäis sitten maalailla ja petsailla sitä. Hyvin oon jaksanut kaikki nämä, mutta kyllä nyt on selkä " poikki" ja supistelee ja noita alakerran luita kolottelee. Onkohan se nyt sitä liitoskipua?

Opella oli tänään treffipäivä. Kivaa kun pääset nuuskimaan näin etukäteen muitten nyyttejä. =)

Naukun räkis ei hellitä - toivotaan, ettei oo mennyt poskionteloihin!

MiaMik:kin oli saanut energiaa. Vitsit, kai tuolla auringolla on parin sateisen päivän jälkeen aika piristävä vaikutus...

Heidi, et oo ainoo, jolla on vaikeuksia (yleensä) jäädä saikulle. Mulla kans yleensä saa olla pää kainalossa ennen kuin jään, kun tiiän, että hommat jää muitten harteille ja lopulta sitten teen ne vielä ite uudelleen. Mutta nyt oon kyllä ollut ihan hyvällä mielellä, kun sain yhdellä kertaa loppuun saakka tuon saikun ja hyvän sijaisen koko äippäloman ajaks. Mutta siis, älä stressaa, vaan ihan oman olon ja pään kestämisen mukaan meet!

Aurora, mä en sulle eilen vastaillut, kun mulla oli rakenneultra oli vasta rv 22+0 ja silloin kyllä näkyi kaikki tarpeellinen. Noista aiemmista viikoista en tiiä. Mutta eiköhän siellä jo näy, kun keran antavat aikaa silloin. Täällä muuten kans yks " kinkiruuan" ystävä. Nyt vaan jäänyt käymättä pitkään aikaan, kun alkuraskaudessa se ei maistunut. Nyt vois jo taas kokeilla, kun tuli puheeks... ;o)

Osse, millaisia sulla on ne kivut yöllä? Mulla tuntuu kääntyessä kuin jalat ei ois enää niin tiukasti kiinni tuolla lonkissa tai siis ne tuntuu jotenkin olevan " löysemmin" kiinni ja niiden sivuttaissuunnassa liikuttaminen tuntuu ikävältä. Eli jos ne on liitoskipuja, niin täällä kyllä löytyy kohtalotoveri. Jokos sait myssyn valmiiks? Nyt vasta muuten hokasin, että olit jo kirjoitellutkin, millaisia sun kivut on. Juu, vaikea on kuvailla, mutta taitaa meillä olla samat vaivat.

Nincalle onnea odotukseen ja tervetuloa tänne puolelle! Aluksi olo on kyllä kuin klapilla pähän lyöty ja tuntuu, että kaikki muuta on sikapaljon pidemmillä viikoilla, mutta usko vaan: pian ne viikot lähtee rullaamaan! Ja meitä lähes oireettomia on tässä pinossa ollut paljon - ei kannata pelästyä, vaikkei tarttekaan ykäillä montaa viikkoa tms. Kyllä se vauva voi kehittyä ilman mamman oireitakin.

Möröttimellä oli ihana lauantai! Kyllä nuo kaverikemut on aina mukavia, vaikka nykyään vaativatkin veronsa. Nyt vaan taas huilailet rauhassa!

Vai, että pennari saa samalla kertaa kolme sisarusta... =D Toivotaan, ettei enää sun burde kauan tartte odotella edes sen yhden syntymää, kun olo on noin ikävä. Voimia!

No niin, kaikille ei ihan riittänyt kommenttia, mutta ihan jokaiselle kuitenkin hyvää vointia ja vilkutuksia täältä!!!

-Amy ja EkaVekara, rv 33+5[/color]