Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

-- Maalismasujen tiistaiturinat --

12.09.2006 |

Hyvää huomenta vaan kaikille! Onkin ihmeen pirteä olo, kun vertaa eilisaamuun. Pääsin illalla joi nukkumaan kymeneltä ja poitsukin nukkuin ihmeen hyvin verrattuna toissa yöhön... Mutta katsotaan miten tämä päivä lähtee käyntiin. Täällä meillä päin on pilvistä ja katsotaan milloin alkaa satamaan. Tänään olisi taas perhekerhopäivä. Siellä on todella kiva käydä. Saan aina vähän aikaa olla rauhassa ja tehdä erilaisia askarteluja, joita ei kotona tule tehtyä... Toivottavasti ei nyt kauheasti rupeisi satamaan, niin päästäisiin kuivin nahoin perille. :)

Kyselin uudelleensynnyttäjiltä äitiyspakkauksesta. Ajattelin ottaa sen pikkukakkosellemme. Vaikka aluksi hieman emmin. Onhan sitten uudella tulokkaallamme edes jotain uutta. Vaatteita meillä on ihan mielettömästi jäänyt esikoiseltamme mutta kuitenkin. Ajattelin myös sellaista, että on kiva säilyttää kaikki vaatteet. Ajattelin säilyttää kaikki pakkusvaatteet, rotinalahjat, samalla ajattelin laittaa sinne ensimmäisen tutin ja pari vaippaa. Ne voisi kerätä molemmille omiin laatikoihin ja antaa vaikka sitten heille kun saavat (toivottavasti joskus) omia lapsia. Silloin he näkevät minkälainen kehitys on tapahtunut ja voisivat ehkä pitää lapsillaan heidän vauvavaatteitaan. Minusta se olisi ihan kiva ajatus.

Onneksi meidän ei tarvitse hankkia oikeastaan mitää uutta tulokasta varten. Kaikki ovat tallella esikoiseltamme, onhan pojan syntymästa vasta niin vähän aikaa. Ainoat mitä pitänee hankkia on toinen pinnasänky. En usko että poitsu pysyy vähän reilun vuoden ikäisenä tavallisessa sängyssä... Lisäksi meidän pitää vaihtaa auto. Se onkin vähän suuremoi hankinta sitten. Meidän tämänhetkisen auton peräkontti on niin pieni, ettei sisarusrattaat tule mahtumaan sinne. Eikä takapenkille mahdu enää kolmatta matkustajaa kahden turvaistuimen jälkeen... :)

Omassa navassa ei mitään uutta. Viimeisetkin etovat olot ovat muisto vain... Seuraava neuvolakin on vasta lokakuussa. Ei jaksaisi millään odottaa sinne asti. No ensi viikolla olisi ensimmäinen ultra. Toivottavasti kaikki on hyvin. Vaikka kuinka tuntee kaiken olevan hyvin, sitä hetkeä aina jännittää. Minä ainakin niin kuin vähän pelkään sinne menoa. :) Taitaa olla kuitenkin aika tyypillistä.

Ainiin, onnea Dharmalle uuteen kotiin. Kuulosta niin ihanalle! Me asumme omakotitalossa erittäin rauhallisella alueella ja kujamme on umpikuja, joka rauhoittaa asuinaluettamme entisetään... Silti kaipaan jostain syystä maaseudun rauhaa. Olemme vähän silmäilleetkin, mutta mitään sopivaa ei ole vielä löytynyt. Neliöitä pitäisi olla ainakin 150 ja erittäin suuri pihalla isolla ulkorakennuksella... Taitaa olla mahdollista vain unelmissani! :)

Toivottavasti täällä olisi tänään vähän vilkkaampaa kuin eilen... On vaan niin mukava lueskella muidenkin kuulumisia!

Mukavaa päivän jatkoa! Hanna rv 13+2 (Nyt olen varma viikoistani, jaksoin laskea kalenterista.. Heh!)

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli sitten käytyä. Aika vartin myöhässä eikä näköjään ollut sillä tätillä pienoisintakaan kiirettä niiden lippujen ja lappujensa kanssa. Muutoin kaikki ok, paitsi niin kuin vähän arvelinkin, ettei mun hemppa-arvot ole varmaan raskauden alussakaan olleet kovin hyvät, niin eivät olleet nytkään. Viime kerran neuvolan hempan tulos oli sen verikokeen mukaan 116, eli huono jo tuolloin ja nyt oli sit pudonnut jo 108:n. Kääk! Eli rautapurkin kanssa tuli takaisin. 2 tabua syötävä päivässä. Mietittiin siinä, että kuinkahan huonot ne arvot oikein mahtais olla, jos en olis nytkin jo tarkkaan katsonut että syön terveellisesti ja rautapitoista safkaa. No rautanapit nyt siis tähän tueksi. Verenpaine oli ok 69/111. Sydänäänet kuulu hienosti ja löytyivät melki heti. =) Se täti odotti varmaan kyyneleiden vuodatusta niiden äänien vuoksi multa kun tiesi tän km-taustan, mutta näytin vaan iloiselta ja yllättyneeltä, enkä viistinyt edes mainita, että juuri edellisenä päivänä olin itse ääniä kuunnellut omalla kotidoplerilla ja siksi olin niin rauhallinen sinne mennessäni. =) Mutta kun halusin sielä neuvolan laitteillakin kuulla, että miltä ne äänet kuulostaa neuvolan laitteilla. Ihan samoilta kun kotonakin. =) Tai olla lyönnit 156 krt/ min. eli samat luvut mitä sain kotonakin kun laskin kellon kanssa.

Lasketusta ajasta. Tarkasteltuaan sitä kiertohommaa uudelleen, niin lisäsi taas sen yhden päivän menkkoihin eli nyt sama kun ennenkin. TAYS:ssä kehitelty joku käsin tehty taulukko joka kuulemma vähentää siitä sen yhden päivän. Kahdella kiekolla tarkasti minkä sais lasketuks ajaksi. Toisella kiekolla heitti 6pv ja toisella sen 7pv, joten kun jäi tuo toinen alle ton vkon, niin päätti ettei sitä LA:ta sitten muuteta. LA pysyy siis edelleen tuossa 16.3. Ja lyijykynällä se terkka sit kuitenkin merkkas siihen lasketun 16.3. alapuolelle äitiyskorttiin, että UÄ:n mukainen LA 10.3.Eli loppujen lopuksi olen edelleen pihalle noista päivistä. =D Mulle se nyt on sit ihan sama mikä tuo on, mutta sanoin vaan että olen itse kohta ihan sekaisin kun joka puolelta sanotaan eri tavalla. Me tuossa seurataan nyt sitten noita menkkojen antamia vkoja ja ultran antamia vkoja rinnakkain siinä äitiyskortissa. Sekavaa, mutta karvaa vaille siis ettei tuota siirtoa tehty.

Mutta kaiken kaikkiaan ihan hyvä olo. Väsyttää kyllä edelleen. Mutta nyt en ihmettele sitä senkään vertaa jos/kun se hemppa oli tosiaan vaan 108. Se oli jo tosi alhainen, eikä ole varaa sen enää laskea.

Aika rakenneultraan jo saatiin kun pyysin sen ajoissa sen vuoksi, kun miehellä tiedän olevan kaiken näköistä työreissua tulossa ja sen viikon mille se rakenneultra olis laitettu, niin olis luultavasti just osunut sitten sille viikolle minkä mies on pois täältä kokonaan. Mut nyt saatiin sopiva aika. Ja seuraava neuovola sit taas n. kuukauden päästä ja siitä siis vkon päästä tuo rakenneultra.

Ai niin¿töissä jo yksi oli kysynyt mun työkollegalta, että olenko mä raskaana. Työkollega oli vaan vastannut, että ei hän ole kehdannut multa kysellä, mutta että toivottavasti. Saapi nähdä koska uteliaisuus nousee niin korkeeksi, että tulevat kysymään suoraan multa. Masuani en enää ole peitellyt. =)

Nyt pakko jatkaa töitä¿

Titi75 ja kirmeli 13+4 (ultra 14+4)

Vierailija
22/31 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tässä ensimmäistäni odotan, niin pakkauksen meinaan ottaa. maltan tuskin jo odottaa, että pääsisin niitä pieniä vaatteita hypistelemään. kelan sivuilta kävin kuvia katselemassa varmaan jo pari päivää plussa-testin jälkeen :-)

olisin mä mieluummin voinut ottaa vähän neutraalimpia värejä, mutta on tuossa sentään jonkin verran keltaista ja valkoista mukana. ja jos tyttö tulee, niin sitten yhdistelen noihin sinisiin vaaleanpunaista.

olen ajatellut väri-jutun niin, että mieluummin puen tytölle vaaleansinistä kuin pojalle vaaleanpunaista.

kun vaan nämä viikot/kuukaudet menisivät nyt reippaasti ja oikeasti pääsisi odottamaan pakkauksen tuloa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä meinaan jäädä varhennetulle äitiyslomalle, sen saa ihan itse päättää eikä sen ihmeemmin anoa mistään lupaa. Varhennettuhan alkaa sen 20 päivää aikaisemmin mutta lyhentää äitiyslomaa tietysti sieltä loppupäästä saman verran. '

Minä pidän myös ensi vuoden vuosilomat pois ennen äitiyslomaa joten 22.11. olisi viimeinen työpäivä. Joulunpyhät aikaistaa kivasti loman alkua :) Vuosilomien etukäteen pitäminen on sinun ja työnantajan välinen asia, asiasta kannattaa puhua ajoissa. Minä olen jo kertonut ja näin olemme sitten sopineet.

Äitiyspäivärahakemuksessa kysytään tämä varhennettu asia ja lomathan pidetään ennen sen alkua joten sillä ei ole Kelan kanssa mitään tekemistä.

Toivottavasti selvensi edes vähän. Kelasta varmaan neuvovat lisää ja ehkäpä palkanlaskijakin jotain tietää.

Zeldatar 15+4

Vierailija
24/31 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

What?? Siis voiko ENS vuoden lomia pitää jo tänä vuonna ennen äippälomaa??? Siis niitä lomia jotka alkaa kertyä vasta öööö...maaliskuussa?

Mä kun laskin vaan että pidän tän vuoden jäljellä olevat lomat..mieluusti toki pitäisin enemminkin, kun kuitenkin luulen, että ison vauvamasun kanssa en uskalla lehmien seassa riskejä ottaa..ja salakavalasti ajatellen..mähän olen äitiysloman sun muiden vapaiden jälkeen mahdollisesti jäämässä pois kunnan hommista omalle tilalle töihin..joten niitä ens vuoden lomia vois kyllä huoletta pidellä...täytyypä kävästä pomoa morjestamassa tossa ens viikolla ja kysellä kaikenlaista..

KOIRA-ASIAA,

Siis vedonesto-panta? Mitä tarkottaapi? Kuristuspanta ja puolikuristava on lappalaisella kokeiltu, muttei tehonnut, kiskoo vaan kieli parin sentin paksusena sinisenä lätkänä menemään eikä tajua että henki loppuu..ei siis mitään vaikutusta niillä.

Kuonopanta taas lähtee yhdellä tassun raapaisulla pois kun pojulla on niin lyhyt kuono - edes TOSI tiukalle kiristäminen ei auta.

Onko vielä jokin apuväline siis olemassa?? Help meeeee...

Tappi agen

Vierailija
25/31 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Mulla on pikkukakkosen laskettu aika siinä maaliskuun puolenvälin jälkeen. Esikoispoika on 5 ja puol v. Hänestä on yhteishuoltajuus, asuu mun luona. Tätä uutta yllärivaavia odotan yksin. Pojan kaa asutaan siis kaksin omassa (pankin..) kolmiossa. Autona meillä on Ford Ka eikä oikeen mahiksia vaihtaa isompaan - haastetta tilankäyttöön ;)

En pääse usein näitä sivuja katsastamaan, kun ei kotona ole konetta, mutta välillä töissä luikahdan nettiin..

Hyvää vointia kaikille!

Vierailija
26/31 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariin päivään en ole ollutkaan täällä,iski kauhea vatsaflunssa kuumeineen.Olo oli aivan kauhea ja kun muuta ei saa syödä ku panadolia vaan niin eihän niillä pitkälle pötkitty.

Onneksi anoppi oli hoitamassa esikoista että jotenkin pystyi lepäämään.

Vatsa kasvaa kasvamistaan vaikka aika paljon tuli nytkin oksennettua.

Nyt alkaa tuntea jo vaavin potkujakin =) Saapi aina mielen rauhan kun jotain siellä tuntuu...

Äippäpakkauksesta sen verran että meinaan minäkin sen ottaa kun tulee ns talvi/kevät vauva niin siinä menee haalarit heti käyttöön...Onhan nuo vanhatkin mutta kiva saada jotain uuttakin taas.

Koira asiaa: Itselläni 2 hovawarttia toinen 70 kg toinen n 40 kg joten jos vetämään ryhtyvät niin siihen ei omat kädet riitä, Minulla paras oli tuo huskyn kuonopanta,mutta koirakouluttajana kuitenkin päätin että teen koiristani ns vetämättömät. Eli minulla toimi se todella nopeasti että kun otat koiran sivulle käskystä ja lähdet kävelemään ja jokakerta kun koiran keskivartalo ohittaa sinut niin PYSÄHDYT! Eli saatat joutua pysähtymään 20metrin aikana 20 kertaakin ja pysähdyksissä olet niin kauan kun koira rauhoittuu ja tajuaa sitten pikkuhiljaa että matka jatkuu rauhallisesti.Koira kyllästyy hyvin nopeasti jatkuvaan pysähtelyyn ja pysyy vierelläsi, muistakaa myös palkita! Voin vannoa että kahdessa viikossa aktivisella harjottelulla koirasta kun koirasta tule vetämätön! Minullakin on voi sanoa yksi pahimmista päästä oleva koira kouluttaa. Nyt 3 vuotta olen pärjännyt yksin lekillä 2 suuren koiran kanssa sekä vaunujen kanssa.

Toinen koiristani on maastopelastustehtävissä toinen taas ruumiskoirana palokunnan alaisuudessa.

Nyt pitemmittä puheitta ruokaa tekemään kun tyttö alkaa heräillä uniltaan....

kata-72 ja TASAN 15!!!

Vierailija
27/31 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli kauan odotettu ja jännitetty nt-ultra.Sieltä löytyi pieni,vilkas sikiö jolta ei löytynyt liikaa turvotusta(1,1mm)ja nenäluukin paikallistettiin.Pienempi oli kuin kk mukaan viikot olisi(kone antoi la 30.3)mutta lääkäri ei sitä muuttanut joten en minäkään.Mullahan on ollut olo että on hieman nuorempi kuin kk laskettuna.Oloni siis piti paikkansa.

Kaikki oli hienosti!

Äp olen kahden vaiheilla.Tämähän on kuudes lapseni ja kertaakaan en ole ottanut pktia.Mutta nyt osa vanhoista vauvan perus vaatteista alkaa olla kuluneita ja tiedän että niin paljoa en saa enää lahjuksia lapselle kuin ensimmäisistä lapsista.Tarkassa harkinnassa on!

Leanna ja villi-sissi rv 12+(tai 11+)ja liuta mukuloita

Vierailija
28/31 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Ekana sanon tuohon ä-pakkausasiaan, että esikoiselle ottaisin ihan varmasti (niinkuin otinkin), mutta tälle seuraavalle en sitä edes harkitse. Vaatetta on vaikka kuinka ja suuri osa pakkauksen (sisä-)vaatteista jäi pitämättä. Peitto on käytössä edelleen ja rievut ovat pojalle henki ja elämä. Tuolla se vaunuissa yhtä halaa :) Viikonloppuna nään yhden mieheni sukulaisen, jolta aion tingata yhtä pakkauksen makuupussia lisää. Sillä on niitä 3 tai 4.

Taloasiasta sitten seuraavaksi. Esikoisen syntyessä meillä ei ollut kylppäriä eikä suihkua, joten poika pestiin keittiössä (ja pylly tiskialtaassa mummun kauhistukseksi). Keväällä -05 aloitettiin peruskorjaus ja laajennus (sivulle ja ylös) ja nyt ollaan viimeisiä listoja vaille valmiita. Ilman pesukonetta ja itsensä pesemis mahdollisuutta oltiin 7 kuukautta. Onneksi mummu asuu 1,5 km päässä. Nyt on sitten tilaa n. 250 neliötä. Tonttia on 6000 neliötä eikä naapureita ole 200 m säteellä. Mettässä ollaan ja syvällä.

Huomenna lähdetään Tampereelle ostamaan talvihaalaria ja kenkiä pojalle. Nanoukissa ainakin aion poiketa, katsastan samalla miltä Oran tuplat näyttää. Käsittääkseni siellä pitäisi olla näytillä. Pojan kummitädin synttärit käydään samalla reissulla ja S-asiakasomistajapäivät yritetään hyödyntää. Jos vaikka jo joululahjoja saisi hankittua!

Perjantaina 2. neuvola. Hirvittelen painoni kanssa... Turvotusta on, koska paino on illalla melkein 3 kiloa enemmän kuin aamulla. Ruoka ei oikein maistu. Paprika on hyvää ja ananas. Ja kylmä maito!!!

Vaunut heiluu ja poika laulaa itselleen. Palataan!

rouva, poika ja rv 15+5

P.S. Poika lakkasi viikko sitten tissittelemästä. Luojalle kiitos! Ikää hänellä pian 1v 8 kk. Heräsikin viime yönä vain kerran.

Vierailija
29/31 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedonestovaljaista, niistä missä nylonpanta ja ne remmit kainaloiden ali. Ei ne karvoja vieny, mutta eipä ne meillä sen kummempia auttanut, nyt käytössä ihan vaan puolikuristavat pannat ja sama teho :) Tosin oon tiukentanut meidän käysötäpoja, joten jos vedetään, niin pysähdytään, eokä liikuta ennenkun remmi löystyy... Tosin tätä ei jaksa aina ja joka lenkillä, vaikka täsmällinen pitäisi olla. Ilman hihnaa tuntuvat tottelevan paremmin, mutta ei täällä vapaana voi pitää.

Ä-pakkauksesta, ite meinasin ottaa sen nyt kun kolmas tulee, ekoille kahelle otin rahana. Tosiaan aika poikavoittonen ja meillähän odotetaan tyttöä ;) (siltä tuntuu) Mutta onneksi siellä korvessa ei kukaan tulee hellantuututtamaan että onpa tytöllä sininen puku.

Olo ihan ok, käytiin raxissa syömässä. Pitää nauttia näistä kaupungin antimista kun vielä voi :)

Siellä uudessa paikassa on matkaa isompaan kauppaan n.35-40km ja pienempäänkin sellanen päälle 20km :) Joten pizzeriasta on edes vaikea haaveilla.

Torstaina pitää viedä pissaa ja verta labraan :) Aina verenoton jälkeen pyörryn ja oksentelen joten ihanaa tulossa.

Muksaa tiistaita kaikille.

rv 11+5

Vierailija
30/31 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappert, tosiaan joo tarkoitin sitä kuonopantaa :D Kun ajatus toisinaan pätkii ;) Meillä ei ton apinan kanssa auta mikään mitä olen kokeillut siihen vetämiseen, se vetää aina vaan. Paitsi nyt ton kuonopannan kanssa. Ootko Tappert varma että koko on oikea jos se lähtee tassulla kaapimalla pois? Mä joudun tota meijän kuonista lyhentämään niskan takaa kun on liian pitkä ja koira saa sen irti kaapimalla. Tosin se antaa sen jo hyvin olla kun liikutaan. Jos jäädään seisoskelemaan pidemmäksi aikaa tai niinkun tänään kun käytiin puiston laidalla istumassa kun tyttö leikki puistossa niin siinä oli sitten koiralla hyvää aikaa sitä irrotella nokastaan. Tosin mulla on tän koiran kanssa nytten kaapinpaikan näyttö meneillään muutenkin, yrittää hyppiä silmille kun hänestä on nyt tullut aikuinen Mies. Pah. Ja toinen koira on vetämättä kyllä sen pari minuuttia mutta sitten taas matka jatkuu vetäen ja sit taas pitää muistuttaa.

Oon taas tainnu saada riesaksi hiivan. Niitä oli monen monta jo esikoista odottaessa, niin miksei sit nytkin. Inhottavaa!

Mä oon kovasti miettinyt sitä että hommaanko sellasen seisomatelineen vai sisaristuimen rattaisiin/vaunuihin sitten kun vauva syntyy.. Taidan sen istuimen puolelle kuitenkin kallistua.

Anoppi oli sitten eilen saanut jostakin tietää vauvasta ja innoissaan soitti miehelle :)

Esikoinen alkoi ulkona itkemään ja tuli nyt sisälle syömään ja katsomaan hetkeksi telkkua ja sit saa mennä nukkumaan. Tuun taas kurkkaamaan myöhemmin illalla!

Vierailija
31/31 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhasti koskee mahaan, silleen kirvelee. Onkohan närästystä? Koskenu koko päivän.

Tappert: mulla ei oo henk.koht. kokemusta vedonestovaljaista. Oma koira on taas huomannut mun olevan raskaana: ei riehuessaankaan (painitaan koiran kanssa) hypi mun päälle, ei vedä remmissä ollenkaan, vaikka sillä on nyt leveä pehmeä panta, johon olisi mukava nojata. Meillä auttoi koulutustilanteessa ihan kuristava nahkainen panta. Joskus kun oli semmoinen päivä, että ei jaksanut koko ajan muistuttaa koiraa vetämisestä nartun pissien perään, niin laitoin koiralle tavalliset valjaat tai tuon kuristavan panna. Ei toimi kaikille koirille! Vedonestovaljaat vetää kai olkapäistä etujalkoja erilleen ja koiran pitäisi olla mahdotonta vetää. Näin olen kuullut. Entä jos teippaat koirasi etujalat yhteen? Hah hah! Sori, mulla on levoton päivä. Hihittelen ihan ihme juttuja. Tuli vaan mieleen,kun kaverini uhkasi kerran tehdä vetävälle koiralleen niin... Kumpa olisin paikan päällä katsomassa, olisi helpompi antaa vinkkejä. Kokeile kuitenkin noita vedonestovaljaita. En tiedä syökö ne karvaa mitenkä...

Ihmetyttää tuo koira, kun siitä tulee niin kuuliainen kun odotan vauvaa. Niin kävi viimeksikin. Jos joutuu torumaan, niin se alistuu sekunnissa. Ihmeellinen! Luulisi, että sitä on piesty. Hävettää siksi torua sitä julkisilla paikoilla.

Päivät siis sekaisin, nyt onkin rv 13+6

rimma