60 km työmatka, onko liikaa?
Työ olisi mielenkiintoinen ja palkka parempi kuin nyt. Nyt työmatkaan menee 10 min. Jaksaako tuollaista ajaa vuosia? Ei tosin pitäisi olla ruuhkaa, mutta pimeä tie, ei katuvaloja.
Kommentit (33)
45 min suuntaansa autossa. Ei paha, kun monilla menee sama aika bussissa istuen muutamien kilsojen matkaan pääkaupunkiseudulla.
Monet ajaa Tampereeltä Helsingissä töissä, jos ei nyt ihan 5 päivää viikossa niin 2-3. Kaikki riippuu töistä. Sellaiset paljon palaveeraavat voi suunnitella jo työajon aktiiviseksi työajaksi, eli sitten vaan puhelinneuvottelua ajomatkan ajaksi.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 22:55"]
45 min suuntaansa autossa. Ei paha, kun monilla menee sama aika bussissa istuen muutamien kilsojen matkaan pääkaupunkiseudulla.
[/quote]
Niin mä mietin just sitä, että mun miehellä menee 45-60 min ihan parinkymmenen kilometrin ajoon joka päivä. Yhteen suuntaan, eli työmatka on 1,5-2h päivässä. Lähtee aamulla klo 8 ja on kotona illalla klo 18. Kaikenlaiseen tottuu.
Ei. Ja kai sitä muuttoa voi harkita, jos alkaa nyppiä. Ajan päivittäin miltei tuon matkan suuntaansa ja ihan mukavasti se menee, vaikka on rekkoja ja huonosti ohituspaikkoja. Ekan muutaman viikon jälkeen se alkoi tuntua ihan normaalilta jo. Minulla tietty etuna se, että tarvitsee ajaa vain 4vuotta opiskelujen takia.
Mulla 40km moottoritietä... kesto 30min. Ihan ok... mutta mä en suostuis ajamaan pitkää matkaa muutakuin moottoriteitä.. :(
Itse jaksoin 2 vuotta, matka 65km suuntaansa. Olin ihan kypsä ja vaihdoin ammattia että pääsisin lähemmäs töihin. Nyt työmatka on 4,5km suuntaansa ja tuo matka on ihan luksusta :)
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 22:55"]
[/quote]
Niin mä mietin just sitä, että mun miehellä menee 45-60 min ihan parinkymmenen kilometrin ajoon joka päivä. Yhteen suuntaan, eli työmatka on 1,5-2h päivässä. Lähtee aamulla klo 8 ja on kotona illalla klo 18. Kaikenlaiseen tottuu.
[/quote]
Niinpä. Alle tunnin matka on maailman metropoleissa jo ihan maltillinen työmatka. Itselläni oli parhaimmillaan lähes pari tuntia suuntaansa. Siihenkin tottui. Itse tein vain muutaman vuoden, mutta moni kollegani oli jatkanut sitä jo toistakymmentä vuotta. Moni suomalainen tuttu sitä kyllä jaksoi taivastella, että eivät he vaan tuollaiseen kykenisi. Mutta kun tilanne on mikä on, sillon eletään sen mukaan. Itse asiassa minusta ainakin jonkinlainen työmatka (puolisen tuntia) on ihan hyväkin asia, saa rauhassa siirtyä työmoodista vapaamoodiin ja toisinpäin.
t: ulkosuomalainen
Mulla meni yhteensä 90 km päivässä matkaan. Bensoihin meni noin 500 e kuussa. Eli brutto palkka kannattaa olla jotain 800e enemmän niin kannattaa... matkoihin meni puolitoista tuntia päivässä. Lapsettomana ok. Irtisanouduin kun lapset tuli ja etsin työn lähempää.
En vaihtaisi, arvostan vapaa-aikaani enemmän kuin rahaa.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 22:02"]
Miten päin tahansa katsottuna aivan liian pitkä työmatka. Tuosta aiheutuu tarpeettoman suuri hiilijalanjälki, sekä ei Suomi nyt niiiiiiin harvaan asuttu maa ole. Tuollaisissa työmatkoissa ei ole enää mitään järkeä.
[/quote]
Pitää ituhippi joku maksaa sinun suojatyöpaikkasi ja sossukulut. Jä sähkökin tulee seinään ihan itsestään.
Mulla on lähes 400 km...en kulje kuin viikonloppuisin. Ei, palkka ei ole suuri, mutta vihaan työttömyyttä niin paljon, että mieluumin näin. Aika iso osa matkasta on ns. kakkoshoitoluokan teitä.
Asun Helsingissä ja olen töissä Espoossa. Päivässä voi mennä 2 tuntia työmatkoihin julkisilla, vaikka matkaa on edestakaisin alle 30 km. Eli jos tuo 60 km on jossain maalla niin todennäköisesti työmatkat eivät ole näinkään pitkiä!
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 22:02"]
Miten päin tahansa katsottuna aivan liian pitkä työmatka. Tuosta aiheutuu tarpeettoman suuri hiilijalanjälki, sekä ei Suomi nyt niiiiiiin harvaan asuttu maa ole. Tuollaisissa työmatkoissa ei ole enää mitään järkeä.
[/quote]
Mikähän ituhippi olet? Mulla on 180 km, ja ajan ton 2-3 viikossa kumpaankin suuntaan, muutaman päivän voin tehdä etänä. Joskus toki kaikki 5 pv ajelen. Tunge hiiles ahterii, mä teen töitä.