Olen myynyt fb-kirppareilla viikon aikana 685€ edestä!!! Huh!
Porukka ostaa noilla kirppareilla yllättävän hyvin tavaraa! Uskomatonta. Enpä olis uskonut kun uuden iPhonen hommasin että se maksaa itse itsensä takaisin ja että sillä vielä tienaakin. Otan puhelimella kuvan naps, nettiin myyntiin ja rahat on tilillä parin tunnin päästä. Kaikki on kaupan, myynti on intohimoni. Ihan kiva lisä palkan päälle tämä harrastus !!!
Kommentit (81)
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 21:43"]
Mutta silti outoa tuo verotus, että myy kuitenkin itse ostamiaan tavaroita ja saa siitä rahaa. Vaikkakin suurella voitolla.. Kuka tuosta nyt edes ilmoittaa mihinkään :D oikeasti
[/quote]
No vaikka kaupat? Myyvät ihan samalla tavalla itse ostamiaan tavaroita; ostavat halvemmalla ja myyvät kuluttajille kalliimmalle. Kauppojenkaan ei tämän logiikan mukaan tarvitse ilmoittaa toiminnastaan mihinkään, oikeasti! Mitäpä niitä veroja maksamaan...
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 22:53"]
Tuskimpa ap:lla tavaraa riittää niin paljoa, että myy kuukausia tai viikkoja samalla summalla. Itsekin voisin tuon tienata kevyesti, jos laittaisin kaiken turhan myyntiin ja ne vielä menisivät. Jostain voisi saada voittoakin, jos vaikka myisin aivan ihanan täysin hyvän paitani, jonka löysin Tuurista parilla eurolla. Se joka kyseli, että miten ilmiantaa ap, niin ei toivottavasti ollut tosissaan.. Tuskimpa hän suurimmasta osasta saa voittoa. Olen itsekin ajatellut, että ostan halvalla kirppiksellä ja myyn parin euron voitolla, mutta olisi liian työlästä, joten en viitsi.
[/quote]
"Vähemmän kuin myyntihinta olen itse yleensä maksanut. Voitto vaihtelee ihan muutamista euroista useaan kymppiin " sanoi ap ja kannusti aktiivisuuteen.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 11:00"]
Voiko ihmiset oikeesti olla näin tyhmiä? Omia tavaroitaan saa toki myydä tiettyyn pisteeseen asti vuodessa mutta jos ostaa kirpparilta tavaraa ja myy sitä eteenpäin voitolla, se on liiketoimintaa. Kerran se vaan kirpasee kun joudut verottajan haaviin ja siinä sitten arvioivat verotukset, ei se ole kenenkään kateutta.
[/quote]
Omia tavaroitaan saa myydä ihan niin paljon kuin haluaa ja vaikka kirpparilta ostettuja siihen lisäksi, vain se on olennaista, paljonko saat voittoa. Yleensä voittoa ei saa, koska uusi tuote on aina ostaessa ollut kalliimpi kuin mitä käytetystä saa myydessä.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 13:27"]
Voiko ihmiset oikeesti olla näin tyhmiä? Omia tavaroitaan saa toki myydä tiettyyn pisteeseen asti vuodessa mutta jos ostaa kirpparilta tavaraa ja myy sitä eteenpäin voitolla, se on liiketoimintaa. Kerran se vaan kirpasee kun joudut verottajan haaviin ja siinä sitten arvioivat verotukset, ei se ole kenenkään kateutta.
[/quote]
Omia tavaroitaan saa myydä ihan niin paljon kuin haluaa ja vaikka kirpparilta ostettuja siihen lisäksi, vain se on olennaista, paljonko saat voittoa. Yleensä voittoa ei saa, koska uusi tuote on aina ostaessa ollut kalliimpi kuin mitä käytetystä saa myydessä.
[/quote]
Voitostahan tuo edellinen kirjoittaja kirjoittikin.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 22:53"]
Tuskimpa ap:lla tavaraa riittää niin paljoa, että myy kuukausia tai viikkoja samalla summalla. Itsekin voisin tuon tienata kevyesti, jos laittaisin kaiken turhan myyntiin ja ne vielä menisivät. Jostain voisi saada voittoakin, jos vaikka myisin aivan ihanan täysin hyvän paitani, jonka löysin Tuurista parilla eurolla. Se joka kyseli, että miten ilmiantaa ap, niin ei toivottavasti ollut tosissaan.. Tuskimpa hän suurimmasta osasta saa voittoa. Olen itsekin ajatellut, että ostan halvalla kirppiksellä ja myyn parin euron voitolla, mutta olisi liian työlästä, joten en viitsi.
[/quote]
Kaikki eivät pidä sitä työläänä, ja joillakin on silmää nähdä, mistä saa reilusti voittoa ja mistä ei. Kyllä tällaisella tienaa pimeästi kivoja summia, jos tietää mitä tekee ja vielä nauttiikin siitä.
Trokaustahan se on. Jännä, että kirppistrokareista puhutaan aina vähän halveksivaan sävyyn, kun mielikuva on jostain luihusta äijästä, joka huijaa mummoilta halvalla Arabia-kannuja ja myy ne kymmenkertaiseen hintaan. Mutta kuitenkin trokareita pitäisi tällä palstalla ihailla, tai vähintäänkin kannustaa yritteliäisyydestä...
8500€ taitaa olla alv raja, että jos ei ylity niin eipä huolta, verottaja yleensä katsoo että käytetyllä tavaralla harvemmin saa niin paljon voittoa jos ei ole joku kirpparinpitäjä tms. Toiset myös myy uutta ja käytettyä maksamalla siitä verot ihan laillisesti jos myyntiä on paljon. Jonkun verran kyllä voi myydä vuodessa per henkilö ilman että se katsotaan yritystoiminnaksi, usein koskee käytettyä tavaraa. Kateus on kovaa... :D
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 13:44"]
8500€ taitaa olla alv raja, että jos ei ylity niin eipä huolta, verottaja yleensä katsoo että käytetyllä tavaralla harvemmin saa niin paljon voittoa jos ei ole joku kirpparinpitäjä tms. Toiset myös myy uutta ja käytettyä maksamalla siitä verot ihan laillisesti jos myyntiä on paljon. Jonkun verran kyllä voi myydä vuodessa per henkilö ilman että se katsotaan yritystoiminnaksi, usein koskee käytettyä tavaraa. Kateus on kovaa... :D
[/quote]
Alv-raja on ihan eri asia. Verottajan mukaan 5000 euroa on se raja, jonka jälkeen kirpputorimyynnistä saadusta voitosta (huom: voitosta) pitää maksaa veroa.
Kenellekään normaalille kirppismyyjälle ei ole ongelma, mutta kyllä tuo raja ahkerilla jobbareilla menee rikki helpostikin. Mutta näytä minulle jobbari, joka ilmoittaa verottajalle tuloistaan yhtikäs mitään. Ei taida montaa löytyä... jos yhtäkään.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 13:27"]
[/quote]
[/quote]
Niin, mutta kun käytetystäkin tavarasta voi saada voittoa, jopa huomattavaakin voittoa. Mihin luulet, että vintage-kauppojen toiminta perustuu? Löydät 60-luvun Marimekon tai 70-luvun design-lampun kirpputorilta 3 eurolla => myyt sen eteenpäin 100 eurolla.
mielenkiintoinen ketju! Onhan huuto nettikin täynnä ihan uutta tavaraa. Kuka niistä kerää verot voitoista? Ei kukaan vaan myynti on juuri tuota ammattimaista trokausta ilmaisen myyntikanavan kautta.
Ap, kerropas ne vinkit millä saa tavaran helposti kaupaksi. :) Ja vielä hyvän hinnan. Pitäis myydä yhtä sun toista. Enimmäkseen vaatteita.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 14:09"]
mielenkiintoinen ketju! Onhan huuto nettikin täynnä ihan uutta tavaraa. Kuka niistä kerää verot voitoista? Ei kukaan vaan myynti on juuri tuota ammattimaista trokausta ilmaisen myyntikanavan kautta.
[/quote]
Käsittääkseni huuto ilmoittaa verottajalle kun myyjän osalta ylittyy ammattimaisen myynnin raja, samoin ammattimyyjät joutuvat maksamaan jotain provikkaa tms. huudolle.
myynti 685 on ihan eri asia kuin voitto... kuka tollo ei osaa ottaa kuluja huomioon ennenkuin alkaa kadehtimaan
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 08:55"]
Jos joku jaksaa ostaa halvalla ja myydä kalliimmalla kuka senkin jossain kirpparilla huomaa? Millä verottaja sitä voi ratsata? Itse tosin en arvosta sitä, olen aina myynyt kirppareilla halvalla, kun se on mielestäni niiden idea.
Blogilla sen sijaan olen uskaltanut tienata:
http://helpostirikkaaksi.blogspot.fi/
[/quote]
No ei ihme, että tienaat, kun spämmäät tuota blogiasi joka puolella.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 14:26"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 14:09"]
[/quote]
Käsittääkseni huuto ilmoittaa verottajalle kun myyjän osalta ylittyy ammattimaisen myynnin raja, samoin ammattimyyjät joutuvat maksamaan jotain provikkaa tms. huudolle.
[/quote]
Myös sellaiset myyjät joutuvat maksaa provikkaa huutikselle, kun myyntien määrä ylittää 50 kappaletta. Sehän tulee ihan tavalliselle ihmiselle vastaan, jos myy sälää yksittäin. Siitä 50 myynnin ylityksestä,, joutuu joka ikisestä tuotteesta maksaa provikkaa huutikselle.
Miksi tästä ketjusta on poistettu viestejä? Esim mun viesti jossa sanoin että toivottavasti ap ei oo niitä jotka ostaa ebaysta överihalvaöla ja myy moninkertasella hinnalla. Aiemminkin av lla poistettu vastaavia viestejä. Yp taitaa iteki harrastaa tota eBay trokausta.
Jos joku jaksaa ostaa halvalla ja myydä kalliimmalla kuka senkin jossain kirpparilla huomaa? Millä verottaja sitä voi ratsata? Itse tosin en arvosta sitä, olen aina myynyt kirppareilla halvalla, kun se on mielestäni niiden idea.
Blogilla sen sijaan olen uskaltanut tienata:
Niin ap on jobbari, siinä ei sinänsä ole mitään erityisen ihailtavaa ja kadehdittavaa. Fiksumminkin voisi mielestäni aikansa käyttää. Luulin että tässä ketjussa jaetaan vinkkejä tavallisille kirppismyyjille jotka pari kertaa vuodessa vievät turhaa roinaa myyntiin.