Mitä järkeä jossain museossa käymisessä on?
Tapailumies ehdotti treffejä museoon. Minulle siellä ei ole mitään nähtävää. Miten te jaksatte kiertää jossain museoissa?
Kommentit (27)
Ulkomailla menemme aina paikallisiin museoihin jos mahdollista. Esim. Pariisin Louvre on aivan uskomaton paikka.
Eilen juuri näin hienoja haarniskoita joita en olisi muuten päässyt näkemään. Ja sain paljon uutta tietoa keskiajasta.
Museoiden tunnelmakin on jotenkin niin rauhoittava.
Riippuu minkälaiseen museoon on menossa, erilaiset tekniikkamuseot on mielenkiintoisia, nykytaidemuseo on jonkun muun asia.
Museoita toki monenlaisia. Itse tykkään käydä taidenäyttelyissä, koska yleensä niissäkin edes pari makeeta teosta. Museokortilla käydessä tuo riittää tekemään käynnistä minulle järkevän. Paljon riippuu kulloisesta näyttelystä, että onko minkä tasoinen. Joku Robert Luongo Sara Hildenissä muutama vuosi sitten ole alusta loppuun todella huikea kokemus. Didrichsenissä ollut myös pari hienoa juttua tai Taidehallin mekaaniset teokset jokunen vuosi sitten.
Ihan museopuolella joku Museo Militaria Hämeenlinnassa ollut itselle yllättävä kokemus. Poikkesin hetkenmielijohteesta tietämättä miten laaja ja tyylikäs katsaus kotimaan puolustusvoimiin viimeisen muutaman sadan vuoden aikana kyseessä olikin. Turun biologinen museo vaikkakin pieni, niin oikein viihdyttävä. Turun museolaivat oli myös hieno kokemus kuten vaikka Salpalinjamuseo idässä.
Ihmiset tykkäävät erilaisista asioista ja toisen viihde ei pakosti kolahda toiseen.
turha mennä treffeille. teillä ei ole yhteistä tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu minkälaiseen museoon on menossa, erilaiset tekniikkamuseot on mielenkiintoisia, nykytaidemuseo on jonkun muun asia.
Toisaalta museoissa on vaihtelevia näyttelyitä. Olen Taidehallissa katsonut mekaanisia koneita tai Kiasmassa erilaista teknistä teosta. Kumpikin näyttely olisi varmasti vedonnut tekniikasta kiinnostuneeseen ihmiseen, vaikka näyttelyn pitopaikka olisi "väärä".
Jos jotakin ei kiinnosta museot ei minuakaan kiinnosta se ihminen. Kiinnostamattomuus kertoo jostain suunnattomasti elämää ja kulttuuria ymmärtämättömästä ihmisestä. Pintaliitäjästä. Koko meidän nykyisyys perustuu menneisyydelle. Itseasiassa se on jopa kiinnostavampaa kuin nykyisyys.