Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruokatilaus omalle lapselle joka muuttanut kotoa pois, teettekö sellaista?

Vierailija
27.11.2021 |

?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni asuu kotona, mutta miksi niin ei voisi tehdä.

Vierailija
2/14 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tehdäkin sitten kun lapsi muuttaa pois, hyvä idea! Nyt vielä armeijaa TJ20 tai jotain ja sitten tienaamaan pikkasen pesämunaa kotoa pois muuttoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee, mistä ihmeestä tietäisin, mitä lapsi haluaa syödä?

Vierailija
4/14 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä kysyä.

Vierailija
5/14 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan, tuohan olisi jo lasta ärsyttävää holhoamista. Jos haluan tarjota lapselleni apua, teen sen vähemmän holhoavalla tavalla.

Vierailija
6/14 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan, tuohan olisi jo lasta ärsyttävää holhoamista. Jos haluan tarjota lapselleni apua, teen sen vähemmän holhoavalla tavalla.

Mulle ainakin kelpaisi hyvin. Mieluiten kyllä tietysti niin, että äiti kysyisi minkälaista ruokaa haluan.

Vierailija
7/14 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähetän välillä. Ja joskus lapsi lähetti mulle kasan erilaisia suklaapatukoita, mikä oli aivan liikuttava synttärilahja.

Oon opettanut lapsilleni, että lahjojen saaminen ja antaminen on kivaa eikä holhoamista. Mikä siinä onkin, että joidenkin ihmisten on vaikea vastaanottaa niin kiitoksia kuin lahjojakin? Onko taustalla joku jääräpäinen kyllämäpärjään-asenne?

Vierailija
8/14 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsesta. Toiselle lapselle se olisi hyvä juttu, koska ei osaisi käyttää rahojaan fiksusti, jos antaisin rahaa ja ruokakaapit olisivat tyhjät rahasta huolimatta, toiselle lapselle tarpeeton, koska hän hyötyisi enemmän rahasta, jonka laittaisi poikimaan ja ostaisi jostain vain tarvitsemansa ruokatarvikkeet, mistä halvimmalla saisi, loput rahat säästäisi.

Vierailija
9/14 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani ovat yrittäneet monta kertaa ehdottaa tätä, mutta tuntuu minusta vain hankalalta :D Olen aikuinen ihminen ja pystyn maksamaan tilausruokani kyllä, en viitsi säätää niin että ilmoittaisin ensin tilauksen heille ja he sitten tilaisivat ja sitten itse odottelisin... Helpompaa hoitaa itse. En pidä ruokatilausta myöskään minään "hemmotteluna", mitä he varmaan ajattelevat.

Wolt-krediittejä voisin kyllä ottaa vastaan mielelläni!

Vierailija
10/14 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ymmärrän miksi taloyhtiön roskiksesta löytyy joskus pahvilaatikosta täysin syömäkelpoista ruokaa.

Vierailija
11/14 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis...

Tarkoitin jonkin isomman marketin ruokatilausta, sellainen isompi tilaus jossa kaikenlaista, en mitään Woltin tmv ruoka-annoksen tilaamista.

Ja tottakai ensin kysytään mitä tilauksen kohde haluaa saada.

Ap

Vierailija
12/14 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis...

Tarkoitin jonkin isomman marketin ruokatilausta, sellainen isompi tilaus jossa kaikenlaista, en mitään Woltin tmv ruoka-annoksen tilaamista.

Ja tottakai ensin kysytään mitä tilauksen kohde haluaa saada.

Ap

Sekin kannattaa selvittää, kuinka paljon mitäkin kannattaa kerralla tilata. Osaako, haluaako ja kerkeääkö hän laittaa ruokaa niistä aineksista, mitä hänelle tilaat?

Haluaako hän kertoa koko totuuden siitä, mitä haluaa syödä? Ja suostutko sinä tilamaan kaikkea, mitä hän haluaa ostaa?

Vierailija
13/14 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä kysyä.

Toki voi, mutta en keksi yhtäkään syytä tehdä asioita noin monimutkaisesti. lapsi tilaa ja lapsi maksaa tililtäni.

Vierailija
14/14 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, en näe asiassa mitään negatiivista, päinvastoin.

Oma nuoreni siis muutti kotoa loppukesästä ja nyt on 2-3x tehty juurikin Prisma-tilaus hänelle, toki niin, että hän itse päättää mitä sieltä laatikosta ilmestyy, mutta pointtina juurikin ne hieman tyyriimmat ainekset kuten paistijauheliha, loimulohi ymv ja toki samalla hevi-puolta, herkkuja, pakasteita, hygieniatarvikkeita esim.isot säästöpakkaukset papereita jne joita hieman hankalampi itse kantaa asunnolle.

Minusta loistava tapa auttaa/tukea itsenäisen elämän aloittanutta eikä sulje pois muita tapoja kuten rahan laittamista tilille jne.