Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kännykkä asiaa!!! Auttakaa hölmöä!

Vierailija
22.02.2015 |

Hei!

Mulla edessä pian uuden kännykän osto. Olen aina pitänyt puhelinta monta vuotta ja mulla ollut aina Nokia. Nyt käytössä Nokia Lumia 900 eli ns.vanha puh. Olen pitänyt puhelimesta, mutta miinuksiin on.. Tässä esim. Ei liittää tori.fi kuvia, ei saa soittoääniä ilman tietokoneen kytkemistä, ei voi laittaa Facebookiin kuvia, eikä instaan, eikä liittää sähköpostiinkaan. En tiedä voiko vai enkö vaan osaa :(. Pelit huonoja yms. Plussaa hyvä, kamera, näyttöön voi laittaa muistiin kaikkia hyviä sivuja yms. Ja monia muita.

Nyt harkinnassa Lumian se uusin tai uusin ja uusin mutta 20 megapikselin kamera tai 40 megapikselin kamera Lumia, mikä on iso kokoinen ja siitä myös plussa tuosta vanhasta 900. Mutta onko se ihan samanlainen, kun toi vanha 900, että pitää aina kytkeä tietokoneeseen,yms???? Ja siihen ei edes ole hienoja kuoria tms.. ?? Ja meinaan pitää puhelinta ainakin kolme vuotta.

Ja toinen vaihtoehto on I phone 6 plus, miehellä ja pojalla I phonet ja kehuneet vaan aina niitä ja yhdellä lapsella samsung, mutta Samsungia en halua, enkä mitään muitakaan zte, jollaa, Sonya ja mitä niitä nyt on HUAWEI yms.. Eli kumpi noista mun vaihtoehdoista parempi, tietokone on Microsoft ja tablet on I pad ja ainakin tää I pad on aivan ihana ja helppokäyttöinen verrattuna Samsungiin. Tietokone vähällä käytöllä ja en ole muutenkaan mikään hyvä tietokoneen käyttäjä, en osaa laittaa musaa siihen Lumiaan, enkä saa kuvia Facebookiin sieltä muistista joten.... Ehkä joku kurssi tälläselle blondille : D . 

Mutta omia kokemuksia, ohjeita, neuvoja, vinkkejä ja suosituksia. Akuisa, kaikesta älyluuriasioista yms. Olisi tosi kiitollinen ja Lumia oli eka älyluurini ja nyt en edes muista sen sähköpostin salasanaa, niin se synkronsointi uuteen puhelimeen rasittaa jo valmiiksi, hyvä että sain edes kuvat koneelle. Ja korttiin muuttuu ilmeisesti, jos vaihtaa tuohon I pihoineen 

kiitos etukäteen sekavassa sepustuksesta ja ehkä tulevista vinkeistä :)

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vielä kierrellä liikkeissä yms. Ja kysellä, ompussa on toi putoamisriski ja sit on näyttö säpäleinä, näin kävi kaverille :(. Mun lumia pudonnut ja näytössä pieni viiru, ei haittaa käyttöä :). Mut kaikki hajoaa, suojakuoret kovasana ja ne tietty kalliita., mutta hyvä olla :) . Ei saisi olla liian paljon vaihtoehtoja ja pitäisi olla ns.kokeilupuhelimia niin tietäisi mikä olisi hyvä ja sopiva juuri itselleen. 

Ap

Vierailija
22/33 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toi ompun laturi juttu on suuri miinus, kun meilläkin 4 ja 5 niin erilaturit ja kaikilla kaverilla on aina nykyään se tavallinen USB-laturi, että siinä se suuri minus myös ja autolaturit sitten kaikki erilaisia ja kaliita. Kun Lumiaan ja lasten samsungit latautuu samalla autolaturilla, mutta noi ompun ja padit tarvii omat. Sitten tietenkin ompun saa oman näköiseksi, kun siihen on niin paljon kuoria yms. Ja halvalla ja varaosat myös halpoja, ja osaa ite korjata ( en tietenkään minä. :) ). Mutta Apple on kallis ja vähän jälkeenjäänyt kamerasta yms.esim. Samsung ja muut androidit :). 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä, ap, sanot niin monesta asiasta, ettet osaa? Eikö miehesi tai poikasi voi auttaa vai onko sinulla joku ylpeys, ettet voi pyytää? Jos näin on, niin tuskin tulee olemaan mitään sellaista puhelinta, jota oppisit itseksesi käyttämään niin hyvin kuin haluaisit.

Vierailija
24/33 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy lähteä huomenna kierrokselle luureja katsomaan ja vertaamaan, kun olisikin sellainen puolueeton myyjä. Vaikka makuasioita niinkuin joku edellä jo sanoikin, mutta todella vaikeaa, ennen ostin uuden Nokian vaan. :D.

mutta älyluurini on tullut todella tärkeäksi enkö enää ilman osaa olla, vaikka puhunkin puhelimessa perinteisen vanhanaikaisesti se 1-5 tuntia per päivä :). 

Ap

Vierailija
25/33 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:51"]Tuollaisesta motorolasta en ole kuullutkaan, pitää googleta ja katsoa millainen peli... :) samsungit vaan meidän perheessä hajonnut yksi toisensa jälkeen nopeasti, niin kännykät kuin tabletitkin, niinkuin myös Zte, HUAWEI tabletti yms ja samsungilla ei ole ollut merkitystä onko 600 euron puhelin vai 100 tai kahden sada luuri, siksi olen niitä väitellyt, vaikka siinä olisi myös kaikkia kivoja toimintoja ja paljon. Lumia, I phonet ja I padit ei ole menneet koskaan rikki, edes kovassa käytössä ja ollut osa jo monta vuotta. :)
[/quote]
Mulla taas koskaan ei ole hajonnu samsungit, iphone kyllä.

Vierailija
26/33 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä mielestäni on laittaa yli 500€ puhelimeen. Siis puhelimeen!

Vierailija
27/33 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on työnsä puolesta i6, uusin lumia ja myös samsungin s5. Ja suosikki on yllättäen lumia. Tykkää esim selaimen olevan ehdottomasti paras.

Mulla on samsung itselläni ja tykkään täsyä tosi paljon.

Vierailija
28/33 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole älypuhelinta, mutta miehellä on Sonyn Xperia M ja on tykännyt kovasti. Tosin hän ei ole facebookissa eikä muutenkaan someile, joten noista en osaa sanoa. Mutta tekniikaltaan Sony on hyvä ja siinä on hyvä soitin.

Vierailija
29/33 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ei osaa käyttää Lumiaa, eikä mieheni. Heillä ne samsungit ja I phonet :). Heidän mielestään Lumia niin vaikea eläkeläispuhelin, kukaan heistä ei huolisi mun luuria, kun on niin surkea mukamas :(. Entiä mitä sillä tarkoittavat, omiaan ja tietokonetta kyllä ovat hyviä käyttämään ja siis lapset. Mutta mies on oikeastaan vielä surkeampi ja ei ole mun I phone ja I padit käyttäjä ja ei ole facessa, instassa, eikä kuvaa mitään ja pelaa vain muutamaa peliä, mitkä oli helppo asentaa. Ja olen kyllä yrittänyt, mutta en oikein onnistunut :) en ole mikään tekniikanihmelapsi, vaikka lasten puhelimiin olen sähköpostit luonut ja pelit ladannut, mutta oma Lumian käyttö mulla ollut aina vähän hakusessa, en tiedä miksi :) . Johtuneekohan siitä, ettei onnistu tuo läppärin tai tietokoneen käyttö oikein hyvin. Olen kyllä jopa pari kertaa tehnyt valokuva albumin netissä läppärillä :).

Ap

Vierailija
30/33 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies käyttää vain I phone ja I padia, Lumiaa ei osaa käyttää ollenkaan ja samsungit niin ja näin :). 

Ap

Vierailija
31/33 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok!

Että pitäisi puhelin työntää sellaiseen mitä itselläni ei ole ja huoraksikin olen muuttunut, kun olen Nokian puhelimen aikoinani hankkinut ;). Kaikkea sitä uutta täällä oppiikin :D . Varokaa mitä hankitte ties miksi muututte :) kun siitä vielä joltain jotain kysytte :). Anteeksi vaan sinulle, js ole loukannut mielenterveyttäsi tänään kysymällä ja keskustelemalla puhelimista, haetan apua itsellesi, jos menee yöunet tms. :)

Ap

Vierailija
32/33 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
33/33 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galaxy S4 on hyvä, sen saa nykyisin 2-alkavana summana. Joskin halvin samsung trend plussan saa 60 eurolla ja on täysiverinen android. Onnistuu netin selailu ym. Vaimolla on trend plus ja sillä pärjää hyvin, siihen asentuu näppärästi myös esim lego pelit pikkuväelle. S4 taas on isompi ja nopeampi ja laadukkaampi, esim kamera ja näyttö. Pelit pyörii mainiosti jne. Suosittelen trend plussaa.