Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huutonetin ärsyttävä hintaehdotus

Vierailija
22.02.2015 |

Pistipä ärsyttämään kun myin käyttämätöntä, uutena n. 45e arvoista hopeakorua osta heti-hintaan 24 eurolla, ja sain hintaehdotuksen 10e sisältäen postikulut.

Joo eihän noita ole pakko hyväksyä tai edes huomioida mutta kyllä ärsyttää tuollainen aliarvioiminen. Oikeastiko kysyjä ajatteli että jos arvioin esineen arvoksi 24e (mielestäni hyvin alakanttiin vieläpä!), myyn sen yli puolet halvemmalla? Oma ajatukseni on että jos myyn osta heti-hintaan, se hinta on summa jonka haluan tavarasta saada.

Ärsyttääkö ketään muuta nämä ehdotukset? Asialliset ehdotukset sitten onkin asia erikseen.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just toi " sisältäen postikulut " riepoo eniten. Voi vittu! En minä niitä postikuluja päästäni keksi. Posti veloittaa sen tietyn summan palveluistaan. Sitä on pakko käyttää, jos tuotteen tahtoo muttei tahdo tulla hakemaan. Ei paljon naurata ottaa persnettoa tollasen takia.

Vierailija
2/16 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää. Jos yli 900 euron arvoiseen uuteen tavaraan tulee hintatarjous 150 kun pyynti on 700 ni pitää olla jollain otsaa. Mutta vielä enemmän ärsyttää se, miten tuo hintaehdotukseen vastaaminen on tehty. Sillä oikein yritetään huijata hyväksymään tarjous, nimittän Hyväksy-napukka on punainen, mikä mun logiikalla olisi Hylkää-nappulan väri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän siihen on tullut sellainen parannus, että myyjä voi tavaraa myyntiin laittaessaan ottaa ruksin pois kohdasta "käyttäjät voivat ehdottaa hintaa".

Vierailija
4/16 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut että kun ehdottavat hintaa niin se ehdotus on yleensä niin naurettavan alhainen että itkettää ja loukkaa myyjää suorastaan. Siis vaikka tuli tuo että voi ottaa sen raksin pois hintaehdotuksesta, olen siis ottanut kaikista kohteista joissa myyn, niin silti siellä kysymys myyjälle-osiossa tulee näitä hintaehdotuksia. Mua harmittaa koska myyn hyvää ja uutta tavaraa, ja halvalla koska en tarvitse niitä ja ehdotuksia tulee suuntaan :" 10 e sis. postikulut".

Vierailija
5/16 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ärsyttää.. Viimeksi myin tavaraa ja se meni hintaan 429€ siitä tuli alussa hintaehdotus 40€

Vierailija
6/16 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoi ehdotusta, että 24 on minimi. Jollei ehdottaja tuota hyväksy, ei kaipaa tavaraa kovastikaan...

Vierailija
7/16 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen voi tietää, mikä on minimihinta, jolla myyt? 

Vierailija
8/16 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan myynti-ilmoitukseen, etten hyväksy alle lähtöhinnan tulevia hintaehdotuksia. Moni jättää ehdottelematta eikä tarvitse vaivautua erikseen ilmoittelemaan hylkäävänsä ehdotuksen, kun ilmoituksessa sanotaan jo suoraan, etten hyväksy.

Vierailija
9/16 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää noissa hintaehdotuksissa tuo, että ehdotetaan jotain hintaa sisältäen postikulut. Olen tehomyyjä ja maksan kaupoistani huutikselle provikkaa. Jos hyväksyn hinnan, jossa on myös postikulut, maksan huutikselle provikan myös postimaksusta. Että hintaehdotukset ilman postikuluja, kiitos!

Vierailija
10/16 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:04"]

[/quote]

Itse ainakin omaan sen verran päättelykykyä että jos jonkin osta heti-hinta on X eikä huutokaupan mahdollisuutta ole, aikoo myyjä myydä esineen siihen X hintaan. Tosin en tiedä käsittääkö kaikki asian samalla lailla.

Vierailija
11/16 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halppiskoru on kaupassa ovh 45euroa, ei musta ole realistista pyytää siitä lähtöhintana puolta hintaa. Mut aina on niitä, jotka kaupittelee esim vuoden vanhaa lastulevylipastoa tosi huokeella. Kaupassa 199, nyt multa koottuna parilla naarmulla 170e. Halpaa hei!

Vierailija
12/16 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:14"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:04"]

[/quote]

Itse ainakin omaan sen verran päättelykykyä että jos jonkin osta heti-hinta on X eikä huutokaupan mahdollisuutta ole, aikoo myyjä myydä esineen siihen X hintaan. Tosin en tiedä käsittääkö kaikki asian samalla lailla.

[/quote] Toiset myy tarjoushinnallakin, mikään ei kiellä kokeilemasta. Tuskinpa sitä tarjousmahdollisuutta olis tullut, jos sille ei olis kysyntää.

Vierailija
13/16 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:18"]

Jos halppiskoru on kaupassa ovh 45euroa, ei musta ole realistista pyytää siitä lähtöhintana puolta hintaa. Mut aina on niitä, jotka kaupittelee esim vuoden vanhaa lastulevylipastoa tosi huokeella. Kaupassa 199, nyt multa koottuna parilla naarmulla 170e. Halpaa hei!

[/quote]

Häh? Halppis? Musta kylläkin aika kallis oli ostaessani. Kyseessä on erään ns. kerättävän korusarjan yksi osanen joka maksaa tälläkin hetkellä uutena kaupassa 45e. Sen hinta laskee siis alle puoleen kun kannan sen kaupasta kotiini? Koru oli siis käyttämätön. En sitä alkuperäishintaan olisi myynytkään mutta ei sen hinta nyt varmaan tuollaista inflaatiota kuitenkaan kärsi?

Joo eihän mikään tietenkään estä tarjoamasta. Itse en ehkä viitsisi vaivautua tarjoamaan noin pientä summaa mutta kukin tavallaan.

Vierailija
14/16 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 10 on ap

Vierailija
15/16 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lopulta löytyi joku joka maksoi sen pyytämäni summan, että en mielestäni hirveästi ylihinnoitellut. AP

Vierailija
16/16 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tarjous mahdollisuus on mukava lisä, mutta toki harmittaa nämä drokaritko ja muut onnen onkijat tai mahd ammattilaiset, jotka kokeilevat onneaan ja tarjoavat reilusti alakanttiin verrattuna lähtöhintaan. Toisaalta itse olen sen veta pöhkö, että en aina muista, että tunnearvoa esineilleni ei taida paljoa muilla ola kuin itselläni ja huomaan vasta jälkeenpäin, jos aina silloinkaan, että tulipahan pyydettyä kovaa hintaa. Oikea hinnoittelu on taitolaji. - Toki suosituimpien kohteiden kohdalla voi hakea osviittaa katsomalla, mitä mahd. muut ovat pyytäneet vastaavasta. Mutta annas olla, jos on joku mahd. harvinaisempi. Sama ongelmahan on usein, myös usein mukavilla itsepalvelukirppareilla, Itse ehkä inhoan eniten niitä ammattilaisia trokareita, jotka sen kerran kuin on päättänyt mennä kesäpäivänä myymään tavaroitaan, esimerkiksi yhdessä lasten kanssa torille, niin nämä trokarit tulevat kuin lokit tonkimaan pöytdälle myyntiin tulevia esineitä tarjoten niistä pilkkahintoja. Ja ainaknin minulta ovat onnistuneet saamaan edullisa löytöjä niin.

Mutta toki vika on minussa pitäisi tarkemmin jo lähtiessä päättää ne tuotteet, joista haluaa saada ainakin tietyn hinnan, eikä antaa antaa hämätä sen, että joku on innokaana, etten sanoisi röyhkeänä katsomassa/ ja ns. tarjoamassa tavaroitasi, ennen kuiin olet purkanut ne esille. Anteeksi jos tästä vuodatuksestani tuli "hieman" sekava.