Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi syöt margariinia?

Vierailija
22.02.2015 |

.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:09"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:02"]

Omega-6 aiheuttaa sydän ja verisuonitauteja. Siksi syön voita

[/quote]

Entäs transrasvat, joita on voissa neljä kertaa enemmän kuin margariinissa?

[/quote]

Tiedätkö mitään rasvoista?

[/quote]

Jotain tiedän ja kysyin lisää. Voitko kertoa?

Vierailija
42/59 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:08"]

Karppauksen myötä joillekin tuli tuosta voista se "juttu", vaikka siitä on taas herätty varoittelemaan kun ihmiset tuntuvat unohtaneen autuaasti ettei sitä kannata syödä päivittäin ja joka paikassa. 

[/quote]

Miksi karppauksen vedät tähän?

[/quote]

Vain karpaajat ovat niin fanaattisia rasvauskossaan, että kyselevät tällaisia muiden syömisistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:08"]

Karppauksen myötä joillekin tuli tuosta voista se "juttu", vaikka siitä on taas herätty varoittelemaan kun ihmiset tuntuvat unohtaneen autuaasti ettei sitä kannata syödä päivittäin ja joka paikassa. 

[/quote]

Miksi karppauksen vedät tähän?

[/quote]

Vain karpaajat ovat niin fanaattisia rasvauskossaan, että kyselevät tällaisia muiden syömisistä.
[/quote] En oo karppaaja, mutta kyllä mäkin uskon rasvaan. Tosin en voihin. Mutta pellavaöljy, rypsiöljy, auringonkukkaöljy... ne on hyviä. Pähkinöistä ja kalasta saa myös rasvaa! Rasva on paras!

Vierailija
44/59 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli näitä voiuskovaisia, eivät anna periksi voin epäterveydelle vaikka asia on ollut tiedossa jo vuosikymmeniä. Suomessa saatiin valistuksella kovien rasvojen käyttö vähenemään jos -70 luvulla ja samalla vähenivät kansantautimme (sydän- ja verisuonisairaudet).

Karppaus astuu tässä mukaan kuvioon, se hulluus iski kansaan kuin häkä ja siitä lähti voin ja muiden kovien rasvojen kulutus jälleen nousuun ja siitä seurasi myös noiden kansantautien uusi nousu. Surullista miten ihmismieli haluaa vastustaa asiantuntijoiden ja tutkijoiden kertomaa faktaa.

Syökää voita ja kuolkaa nuorina!

Vierailija
45/59 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasva on tärkeää, mutta unohtakaa jo se voi. 

Vierailija
46/59 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:24"]

Sääli näitä voiuskovaisia, eivät anna periksi voin epäterveydelle vaikka asia on ollut tiedossa jo vuosikymmeniä. Suomessa saatiin valistuksella kovien rasvojen käyttö vähenemään jos -70 luvulla ja samalla vähenivät kansantautimme (sydän- ja verisuonisairaudet).

Karppaus astuu tässä mukaan kuvioon, se hulluus iski kansaan kuin häkä ja siitä lähti voin ja muiden kovien rasvojen kulutus jälleen nousuun ja siitä seurasi myös noiden kansantautien uusi nousu. Surullista miten ihmismieli haluaa vastustaa asiantuntijoiden ja tutkijoiden kertomaa faktaa.

Syökää voita ja kuolkaa nuorina!

[/quote]

Sulla ei kuitenkaan ole mitään näyttöä voin haitallisuudesta.

Vierailija
47/59 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:26"]

[/quote]

Eikä sinulla ole mitään näyttöä margariinin haitallisuudesta, joten tasapeli ja kumpikin voi tulla uskossaan autuaaksi. Itse uskon mielummin tutkijoita kuin jotain karrapaushöyrähtäneitä.

Vierailija
48/59 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa, minulla ei ole, mutta esimerkiksi Kansanterveyslaitoksellakin on, samoin varmasti omalääkärisikin löytää sinulle faktoja, kannattaa kysyä ja lopettaa typerä jankkaaminen.

Vierailija
49/59 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon järkyttynyt kuinka moni vielä nykypäivänä luulee margariinin olevan terveellistä. Apua. Etsikääpä oikeasti vaikka googlettamalla tietoa terveellisimmästä rasvasta ja voitte yllättyä. Kasvirasvat oikeasti aiheuttavat sydän- ja verisuonitauteja, koska eivät oikeasti sisällä juurikaan omega -3 vaan pääasiassa omega-6 joka juurikin aiheuttaa sydän- ja verisuonitaudit. Miksi niin moni verenpaineesta kärsivä syö "terveys"margariineja mutta ei silti parane taudistaan....Miettikääpä sitä.

Vierailija
50/59 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:33"]Mä oon järkyttynyt kuinka moni vielä nykypäivänä luulee margariinin olevan terveellistä. Apua. Etsikääpä oikeasti vaikka googlettamalla tietoa terveellisimmästä rasvasta ja voitte yllättyä. Kasvirasvat oikeasti aiheuttavat sydän- ja verisuonitauteja, koska eivät oikeasti sisällä juurikaan omega -3 vaan pääasiassa omega-6 joka juurikin aiheuttaa sydän- ja verisuonitaudit. Miksi niin moni verenpaineesta kärsivä syö "terveys"margariineja mutta ei silti parane taudistaan....Miettikääpä sitä.
[/quote] Toivottavasti olet opiskellut ravitsemustiedettä, etkä vain mutu-tuntumalla tule huutelemaan. Joku hölmö saattaa vielä uskoakin. Linkitä löytämäsi tutkimukset, kiitos.

Vierailija
51/59 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
52/59 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:33"]

Mä oon järkyttynyt kuinka moni vielä nykypäivänä luulee margariinin olevan terveellistä. Apua. Etsikääpä oikeasti vaikka googlettamalla tietoa terveellisimmästä rasvasta ja voitte yllättyä. Kasvirasvat oikeasti aiheuttavat sydän- ja verisuonitauteja, koska eivät oikeasti sisällä juurikaan omega -3 vaan pääasiassa omega-6 joka juurikin aiheuttaa sydän- ja verisuonitaudit. Miksi niin moni verenpaineesta kärsivä syö "terveys"margariineja mutta ei silti parane taudistaan....Miettikääpä sitä.

[/quote]

Katsos, kun margariinia mainostetaan ja suurin osa ihmisistä uskoo mainoksiin. Ei totuudesta välitetä silloin kun mainosmies iskee :):)

Vierailija
53/59 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:31"]

Olet oikeassa, minulla ei ole, mutta esimerkiksi Kansanterveyslaitoksellakin on, samoin varmasti omalääkärisikin löytää sinulle faktoja, kannattaa kysyä ja lopettaa typerä jankkaaminen.

[/quote]

Se nyt on yleisesti tunnustettu fakta että margariini on voita parempi vaihtoehto. Kourallinen persukarppaajia änkyröi vastavirtaan.

https://ravitsemusjaterveys.files.wordpress.com/2014/04/voin-kulutus-kuolleisuus-verenkiertoelinten-sairauksiin.jpg?w=1056&h=578

Vierailija
54/59 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:36"]

http://rasvamaksa.info/2013/07/rasvalla-on-valia/

[/quote]

Oliko sinun oma sivu kyseessä? Ainakin täysin amatöörisivu pelkästään ulkoasultaan, sisältö samaa luokkaa. Ei ainakaan minun silmiini osunut kirjoittajan/asiantuntijan nimeä? Näitä eriaiheisia uskovien sivustoja on vaikka kuinka paljon, ei vakuuttava, EI JATKOON!

Vierailija
55/59 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on halpaa. 0,95snt 500g margariinia vs. 1,99 500g voita. Tai no molempia ostetaan, mutta leivän päälle halpaa ja ruuanlaittoon/leipomiseen voita.

Vierailija
56/59 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:36"]http://rasvamaksa.info/2013/07/rasvalla-on-valia/
[/quote] "En ole koulutukseltani lääkäri tai ravitsemusterapeutti. Tällä ihmiskokeella altistan ainoastaan itseni uuden ruokavalion vaikutuksille, ja kirjoitan siitä kuinka itse koen ruokavalion vaikuttaneen omaan hyvinvointiini. " Tämä on linkkaamaltasi sivulta. Eikä tohonkaan tekstiin ollut merkattu mitään lähteitä.

Vierailija
57/59 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:40"]

Koska se on halpaa. 0,95snt 500g margariinia vs. 1,99 500g voita. Tai no molempia ostetaan, mutta leivän päälle halpaa ja ruuanlaittoon/leipomiseen voita.

[/quote]

Hups, siis ei margariinikaan noin halpaa ole :D Eli 0,95e vs. 1,99e

Vierailija
58/59 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siitä linkatusta sivun tiedon pohjalta jokainen voi varmasti itse lähteä etsimään lisää tietoa kyseisestä asiasta. Ei kai kukaan niin pöllö ole että olisi keksinyt tiedon omaan blogiinsa, jostain se tieto on peräisin ja kun vähän itse viitsii kaivaa niin ehkä tulee jostain vastaan se virallinen tieto tai tutkimustulos jos välttämättä sen haluaa nähdä ennenkuin pystyy uskoa totuutta.
Ja vielä sellainen ihmettelyn aihe...Kuinkas terveellistä se on kun Kasvirasvat on keinotekoisesti kovetettu..?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän