Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*¤*¤*MARRASMURUJEN TIISTAI*¤*¤*

12.09.2006 |

Eipä ollut muutakaan tekemistä joten aloitin taas pinon...

Palaan myöhemmin kertoon mitä äippäpolilla kerrottiin...

Rv 30+1

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin-pä,sinne Ikealle munkin piti lauantaina lähteä töporukan kanssa, mutta nyt kun oplen saikulla eivät huoli mua mukaan!!! Vähäkö ottaa päähän! Pitkä lista olis ollut ostettavaa. Täältä Seinäjoelta kun ei niin vaan lähdetä siellä käväisemään. Rahtimaksujakin oli nostettu, eikä netistä saa kaikkia niitä tavaroita, mitä tarvisin. Ja olis muutenkin ollut ihana oman tekemisen päivä. Onhan se toki rankka reissu istua 2x 4-5h autossa per päivä, tämän masun kanssa. Mut harmittaa!

Eilen kun haettiin poikaa koulusta kävellen, niin paluumatkalla alkoi lonkkia kolottaa ja maha kovettumaan ja alapäähän painamaan. Saas nähdä alanko hakea autolla... Pari vilkkaan tien ylitystä on matkalla ja ollaan luvattu, että saatellaan niin kauan, ku poika sitä haluaa. Mua ei mietitytä muu, kuin se, että eivät pojat keskenään ala pölläilemään...

Eipä tältä aamulta muuta, lähdetään tytön kanssa perhekerhoon...

Bubbles 32+3

Vierailija
2/23 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas supisteli kipeästi viime yönä. Heräsin alaselän särkyyn ja supistuksiin, jotka sattuivat yllättäen myös alavatsalle. 10 minuuttia siinä kärvistelin ja kävin sitten heittämässä huiviin pari Panadolia. Hieman pelotti. Alaselkään sattui koko ajan ja tuntui kuin supistuskin olisi ollut päällä koko ajan. Pojat sai varmaan osansa mun adrenaliinista ja aloittivat vielä hirveän myllerryksen. Aikani vielä makasin tuskissani (varmaan noin puoli tuntia) ja pelkäsin, tuleeko lähtö. Onneksi Panadol auttoi tai supistukst laantuivat muuten vaan. Jännä (ja huolestuttava?) sinänsä, että kipeät supparit tuli täysin levossa, rasitus ei mua supistele. Onneksi olen suht " avautumatonta" tyyppiä, mutta jos näitä alkaa useammin tulla, täytyy varmaan poiketa polille.

Alia ja pikkuoravat rv32+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset neuvolasta. Kaikki OK. Pissa puhdas, verenpaine 114/77, vauvan syke 160 kun liikkui, 150 kun oli paikallaan. Oli jo pää alaspäin. Painoa (minulle) tullut reilu 300 grammaa viikossa - en siis saanut nuhteita. Seuraava aika vasta kolmen viikon päästä kun ei ollut mitään erityistä - saa toki soittaa, jos jotain tulee.

Tehtiin eilen esikoisella " vauvakalenteri" . Laitettiin siihen ruudukko, johon jokaiseen ruutuun laitetaan tarra niin kauan kun vauva syntyy. Koristeltiin tietysti kalenteri asiaan kuuluvan hartaasti. Huomasin, että kalenteri oli muutenkin hyvä ajatus, koska siitä hahmottaa koska on viikonloppu (ne merkittiin erilailla kun arkipäivät) ja koska tarhapäiviä. Tytär oli varsin innoissaan ja esitteli ylpeänä kalenteria iskälle, kun tuli töistä kotiin. Tänään sitten valittiin mieluisa tarra arkista ja laitettiin taas kalenteriin. Itku vaan pääsi, kun tarra menikin vahingossa huomiselle - se piti tietysti korjata. Suosittelen lämpimästi - ainakin vajaa nelivuotiaalle tuo vauvan odotuksen konkreettisemmaksi ja on joku käsitys, että koska se vauva oikeasti voi tulla. " kaksi kuukautta" kun ei vielä oikein tuon ikäiselle aukene.

Eilen sain taas Kelalta uuden äitiyspäiväraha päätöksen. Nyt olivat laskeneet oikein ja tulojakaan ei ollut hävinnyt mihinkään. Eihän tuo summa päätä huimaa, erityisesti kun siitä viedään verot pois, mutta kaipa sillä oppii tulemaan toimeen. Eipä sitä äitiyslomalla mitään suuria menojakaan pitäisi olla.

Eipä muuta tällä erää.

Viljonkka74, 31 tasan

Vierailija
4/23 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrän tekstini sitten tänne:

Moikka!

Tänään on sitten käyty neuvolalääkärillä ihmettelemässä kipuja ja kolotuksia. Vauvalla on kaikki hyvin. Syke huiteli 150:n kieppeillä, kohdunsuu oli hivenen alkanut pehmetä, mutta kohdunnapukka oli kuitenkin korkealla, ja kiinni myös, eli ainakaan mitään laskeutumista ei ollut havaittavissa. Vaavi oli mennyt raivotarjontaan pää alaspäin, ilmankos olo on tuolla alavatsalla kummasti helpottanut.

Sf-mitta oli 29cm, joten yläkäyrillä mennään ja tästä syystä, sekä tietenkin siksi, että kuopuskin oli iso ja kun nuo sokeriarvot ovat niin heittelehtivät, pääsen vielä noin kk päästä ultraan, jossa katsotaan minkäkokoinen ihmistaimi siellä oikein köllii. Sitten tarpeen mukaan äitipolille sovitusti käynnistykseen, mikäli iso muksu on tulossa. Ihan huojentavaa tietää, että kaikki on ok ja että asioita todella tällä kertaa mietitään jo etukäteen.

Bubblesille onnea uuden auton johdosta! Me vielä täällä mietiskellään. Että osaakin olla vaikeata...voi kun voisikin valita farmarin, mutta kun on se neljäs muksu mielessä ja tila-auto tarvittaisiin...eikä mikään tarjolla olevista oikein miellytä.

Eilen ostimme mieheni työpaikan kirppikseltä vähän käytetyn (n. 2kk) ABC-sitterin. Kiva on, eikä todellakaan hinnalla pilattu kun se on verrattavissa uuteen. Maksoimme sitteristä 25e.

Äskeisen lääkärikäynnin jälkeen tuli sellainen fiilis, että ei tässä tosiaan enää kauan mene. Vauva voisi olla valmis syntymään jo noin kuuden, seitsemän viikon kuluttua...lääkärikin lohdutteli, ettei enää kauan mene kun helpottaa...

Kanelisokeri 30+3

Vierailija
5/23 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä vähän jatkoa edelliseen; )

MrsCruiser: Kyselit saikkulaisten supisteluista. Itselläni vähän samanlainen tilanne, kuin sinullakin. Supistelujen vuoksi olen sairaslomalla ollut nyt toista viikkoa. Kohdunsuu lyhentynyt pariin senttiin ja ulkosuu pehmeä. Tämä tilanne siis n. pari viikkoa sitten. Nyt odotan soittoa neuvolasta, että mihin väliin pääsisin tarkastukseen. Sairaslomanikin pitää uusia ennen 14.09.06. Minulla lepo on hieman vähentänyt supistuksia, mutta yhtä herkästi supistaa, jos jotain touhuaa. Minulla nuo supistukset tulevat useimmiten rasituksesta (esim. kävely abaut 40 askelta tai kyykistyminen), mutta myös levossa tulee toisinaan suppareita oiken sarjoissa, joskus kivuttomia ja joskus viheliäisen napakoita. Minkälaisia supistuksia sinulla on ollut? Yksittäisiä vai perättäisiä...

Mönkiäinen ei kuitenkaan noista suppailuista ole liiemmin perustanut. Jähmettyy aina supistaessa paikalleen ja kun makaa supparin aikana näkyy vauvan asento erittäin hyvin: ) RT:ssä ompi ja mukavasti liikuskelee.

Momentille voimia ja masukille lisää " masukkiaikaa" toivon!

Hyvää " tätäpäivää" kaikille!

Olivi@ & Mönkiäinen 32+4

Vierailija
6/23 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aikoihin eletty kun minä nukuin yli klo 9.00 asti! normaalisti herään klo 6-7 välillä. taisin olla pikkasen väsynyt. eilen oli muutenkin tosi itkunen päivä. mies lähti työmatkalle ja lapset yöhoitoon isoäidin ja vaarin luokse. tuntuu että olen joutunut olemaan lapsista niin paljon erossa. tosi vähänhän mä olen ollut, kun ei ole tarvinnut sairaalassa olla, mutta silti vaan itkee heittelin.

ilmeisesti se eilinen sisätutkimus ärsytti sen verran että pikkasen tuli punertavaa tuhrua. eilen supisti jokusen kerran napakasti, mutta loppui heti alkuunsa ja sain nukuttua. enpä tiedä. esikoinen on kuulemma isoäidille tolkuttanut että vauva syntyy kolmen päivän päästä, hirvittää edes ajatella.

nyt sitten vaan taas makaan ja odotan että mies ja pojat tulis kotiin jokus illalla.

autojuttua: me ollaan oltu muuten tosi tyytyväisiä siihen uuteen tila-autoon. (mazda5) Nyt pitäs vaan löytää istuinsuojat kun kurakelit on tulossa. ja sellaset jotka käy autoon jossa on sivutörmäyssuojat eli ei saa mennä ympäri kiinnitykset. Ideoita kellään?

remppaa: alakerta on nyt revitty auki saunaa myöten. mies haki batonimyllyn ja varmaan ensi viikolla alkaa mies isänsä kanssa myllyä pyörittää. tekis hirveesti mieli juosta laattaostoksille jne, mutta saunaosaston ja takkahuoneen uusiksipistäminen taitaa mulla nyt jäädä väliin vähäksi aikaa.

sisko kertoi tulevansa kylään ja koulutukseen tännepäin tuossa lokakuun lopussa. ihan hurjalta tuntuu, kun alkoi puhua että teillä sitten varmaan on jo vauvakin. niinhän se todennäköisesti on.

huoh. pitänee lähteä katsastamaan jääkaapin tarjoamiset.

mom rv31+4

Vierailija
7/23 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivi@78 : Minulla on tullut suppareita tiheimmillään 3-4 tunnissa koko ajan ja sitten on ollut taukoa. Välillä hieman " pehmeämpiä" ja sitten taas semmoisia että tuntuu että ei pysty hengittämään. Eilen alkoi rauhoittua ja illalla ei supistellut ollenkaan. Jos malttaa istuskella ja makoilla niin ei ala supistella mutta kyykisellessä ja kävellessä taas alkaa.

Eilen soitteli työasioissa tärkeimmän yhteistyökumppanimme edustaja, ikäiseni mieshenkilö joka oli kuullut että olen sairaslomalla ja että jään kohta pois töistä. Meillä on tänään ja huomenna työn puolesta tärkeä koulutus jonne hänkin oli tulossa ja kovasti pahoitteli etten pääse mukaan, samaan hengenvetoon hän kertoi että heille oli syntynyt vauva vkolla 26. Vauva oli joutunut olemaan 2 kk sairaalassa ja oli vasta päässyt kotiin. Vauva voi kuitenkin nyt hyvin ja kaikki on kunnossa - on se vaan ihmeellistä kuinka noin pienetkin jaksavat taistella olemassaolonsa puolesta... nyyh...

Mutta nyt vuoro seuraavalle...

MrsCruiser - rv 29

Vierailija
8/23 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin tuossa vähän ystävää suututtaa, mutta eipä voi mitään... Eilisessä pinossa siis kerroin siitä, että ystävä yhtä äkkiä veti esikoisen hoitotarjouksen pois iltaa/yötä vasten synnytyksen käynnistyttyä. No, sanoin hänelle äsken asiaa mietittyäni, että voivat kokonaan unohtaa hoitovastuun, että keksimme kyllä jotain muuta. Siis että emme aio heitä vaivata eikä heidän tarvitse sitä asiaa " stressata" ollenkaan (siihen siis vetosi, että olisi niin stressaavaa olla valmiudessa). Ihan nätisti toki asian ilmaisin, siis että olemme nyt järjestäneet asian niin, ettei heidän tarvitse hoitoapuna olla missään tilanteessa. Mutta huomasi kyllä, että vähän naama ystävällä venähti. Itse vain olen sellainen ihminen, että autan ketä vaan missä asiassa vaan ja näen sen avun antamisen eteen aika paljon vaivaakin tarvittaessa. Joten en tosiaankaan halua ottaa vastaan apua sellaiselta henkilöltä, joka asettaa avulleen ehtoja ja sääntöjä, tulee liikaa sellainen olo, että mulle tehdään nyt äärettömän isoa palvelusta ja saisin olla kiitollinen joka murusesta, joka mulle heitetään... Mieluummin sitten otan apua vastaan sellaisilta, jotka sitä ihan oikeasti ja tosissaan haluavat antaa.

Mahaa ei kuulu hirveästi uutta, soittelin tuonne neuvolaan puhelinaikana ja edelleen se terkka oli sitkeästi sitä mieltä, että lääkäriaika rv 36+2 riittää vallan mainiosti siihen, että pääsen ajoissa painoarvioon. Joopa joo. Ei auta sitten kuin odotella. Olisikin kyllä tosi helppoa, jos saisi loppujen lopuksi käynnistysajan rv 40+1, ei tarvitsisi tuota hoitojuttuakaan miettiä sen enempää... Vaikka muuten ottaisin mieluummin itsestään alkavan synnytyksen, niin ihan tuon esikoisen takia olisi käynnistys yksinkertaisesmpi. Hänelle voisi siinä tilanteessa sopia hoitopäivät sairaalapäiviksi, joten ei olisi hoitopulmia ollenkaan.

No mutta nyt ei muuta!

Marrastoive rv 33+2

Vierailija
9/23 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin kirjoittelen, mutta joka päivä kuulumisianne töiden lomassa lueskelen. 2,5 viikkoa olisi äitiysloman alkuun, ei vaan yhtään huvittaisi työt enää, olisi kiva jo lepäillä ja laittaa kotia vauvalle valmiiksi.

Tietääkö joku lisääntyneestä valkovuodosta enempää? Koko raskauden ajan sitä on jonkun verran ollut, mutta nyt selkeästi enemmän, on pakko käyttää pikkuhousunsuojia. Voiko olla joku tulehdus? Miten neuvolassa selvittävät sen onko kyse tulehduksesta tms?

Pikkuinen voi hyvin, möngertää todella paljon ja potkuja satelee joka puolelle mahaa. Nytkin on kunnon rummutus päällä :)

Jos yrittäis taas palata töiden pariin, höh.

Johku 32+0

Vierailija
10/23 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulla tietysti sen aikaa hirmuisen tylsää ja yksinäistä. Mutta ei kauaa...Esikoisen kerhon ajaksi tulevaisuudessa vauvasta saan seuraa. Sitten ei tarvitse olla yksin. En osaa vielä oikein keksiä mitään tekemistä tälle 2,5h...voisin ehkä vähän hengähtää mutta sen sijaan teenkin esim. kotitöitä. Ultra ensi viikolla :D En millään malttaisi odottaa. Edellisestä ultrasta tuntuu olevan ikuisuus. Saankohan nyt tietää kumpaa odottelen...

No...jospa sitä soittaisi siskolle...ja pyytäisi sitä päiväkahville.

Swehina rv 31+2

Vierailija
11/23 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä se neuroottisesti kurkkaan tuonne vauvalaskurin puolelle joka päivä.Nyt rupeaa jo näyttämään paremmalta kun on alle 60 päivää jäljellä (no,tuleehan siihen varmaan sitten lisää vähintään viikko, mutta kuitenkin..).

Vatsa on iso ja vielä varmasti kasvaa,hui.Onneksi tuolla liikenteessä näkee muitakin isoja vatsoja,vaikka eihän sitä tiedä vaikka heillä olisi laskettu aika jo käsillä.

Mitään kremppoja ei ole,väsymystä sen sijaan riittää.Tekisi mieli lähteä ilman perhettä vaikka risteilylle,mutta taidan säästää sen joulukuulle ja lähteä vauvan kanssa.

Ihanaa kun lämmin sää jatkuu!

Jas ja pikkuneiti 31+4

Vierailija
12/23 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs neuvolassa on käyty ja kaikki ok. Verenpain 96/65, virtsassa oli yks plussa proteiinia, mutta se selittynee sillä että olen juonut tosi huonosti viime päivinä. Hb 123, sf 27cm ja syke n.145. Painoa oli tullut hurjat 700g/viikko. Nyt täytyy kyllä jättää makeiset, pullat ja muut hyvät vähemmälle. Olen siis tämän raskauden aikana syöny ihan kaikkea mitä eteen on laitettu. Hyi minua!

Onko teillä muilla ollut neuvolassa puhetta calmette-rokotuksesta? Tänään th haastatteli minua siitä ja laitto tarran neuvolakorttiin ettei BCG-rokotusta suositella. Rokotus annetaan siis edelleen jos kuuluu riskiryhmään.

Seuraava neuvola onkin sitten jo 25.9. Samana päivänä on lääkäri kun saikkua pitää jatkaa. Joku kyseli jotain sairaslomalaisilta, mutta en muista enää mitä. Ite oon ollu saikulla 25rv lähtien kivuliaiden supistelujen vuoksi, ne menneet ohi, mutta fyysisesti raskaan työn takia en saa palata töihin. Äippälomaan asti siis " lomalla" . Se alkaa vasta 18.10, joten on tässä vapaata aikaa. Tekemistä silti tuntuu olevan ihan riittävästi. =)

Pieni galluppi: Otteko jo miettineet joululahjoja?? Mulla alko tulla pieni hätä sen suhteen, kun la aika on vasta 23.11 ja jos sattuu menemään sen kaksi viikkoa yli ollaan jo aika lähellä joulua. Tuskin silloin jaksaa/pääsee jouluostoksille. Joten mun pitäis alkaa miettiä mitä kullekin ostais ja tuntuu olevan aika vaikeeta kun yhtään ei ole joulufiilistä vielä. Mites te muut joilla on la marraskuun loppupuolella??

Illalla olis taas perhevalmennus. =) Kiva nähdä taas muita isomahaisia!

Päivänjatkoja!

rusina 29+5 (jee, pian alkaa kolmosella..)

Vierailija
13/23 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailen heti kysymyksiin, kun muistan, eli Valkovuodosta: Itselläni on erittäin runsasta valkovuotoa ja sen takia otettiin streptokokki näytekin, tulos negatiivinen. Lääkäri siis määrää siihen jos katsoo aiheelliseksi. Runsas valkovuoto kuuluu osittain myös raskauteen, vähenee välillä.

Joululahjoista: Mä olen jo osan hankkinut, ihan sen takia, koska la25 päivä ja en kyllä jaksa ottaa stressiä enää siinä vaiheessa niistä. Mies kun tunnetusti ei niitä hanki ;) Osa ostamatta kylläkin, mutta pikkuhiljaa olen laittanut ylös mitä kenellekin ostan ja kaupasta sitten napannut mukaan. Tuntuu, että vähemmän rahaakin niihin menee, kun pikkuhiljaa ostelee.

Rokotteesta on minultakin kysytty ja keltainen tarra neuvolakortissa; ei tarvetta.

omaa napaa: Olo ihan ok. Pikkusupisteluita aina välillä. Nyt väsyttää jatkuvasti, mutta hemppa oli ihan ok. Mulla verenpaineet tosi alhaiset 92/56 oli viimeksi mikä osaltaan aiheuttaa väsymystä.

Niin ja hermot olleet jotenkin tosi kireät viime aikoina... ei oikein mitään kunon syytä siihen ole, kunhan kaikki ärsyttää ;)

Eipä tähän hätään muuta, pizzaa pitäis lähteä tekemään!!

Tahmasormi ja poika 29+3

Vierailija
14/23 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo miettinyt joulua ollenkaan. Mulla LA 15.11 ja 99% varmuudella sektio edessä, joka ilmeisesti tehdään rv 38-39 eli marraskuun alkupuolella.

SILTI tuskin lähden minnekkään jouluostoksille vauvan syntymän jälkeen. Ei tulis mieleenikään viedä niin pientä vauva ihmismassojen keskelle pahimpaan tautiaikaan. Ja tuskin niin pieni vauva pärjää kovin pitkään ilman ruokaa, joten kyllä meidäm taloudessa joululahja ostokset tehdään etukäteen loka-marraskuun vaihteessa.

Viime viikolla kuulin että anopilla olis joulukuussa juhlat. Täyttää vuosia. Luulempa että mies saa lähteä juhliin esikoisen kanssa ja minä jään vauvan kanssa kotiin. Vaikka varmasti sukulaiset haluaisivat tutustua vauvaan, kun on vielä ensimmäinen lapsen lapsi siltä puolen sukua.

Mun mielestä on kuitenkin parempi reissata vauvan kanssa sitten joulun jälkeen kun on pieni kasvanut jo vähän isommaksi. Jos sillä voi pelastaa vauvan korvatulehdukselta, rs-virukselta jne. tai edes vähentää riskiä. Muutenkin on ihana viettää ekat kuukaudet rauhassa kotona tutustellen toisiimme.

Tuo ajankohta jolloin meidän pikkuiset syntyy on pahaa rs-virus ja flunssa aikaa. Kun pikkusiskoni viime vuoden marraskuussa sai vauvan ja reissasivat aika paljon myös ekan 2kk aikana ja pieni oli kipeänä vähän väliä. Voihan tietty olla että olis sairastellut muutenkin, mutta tuskin niin paljoa.

Mitäs muut ajattelette asiasta? Olenko liian varovainen?

Vaavaa 30+6

Vierailija
15/23 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänä uutisena ettei tartte aloittaa koko odotusaikana insuliineja jos ei mitään kamalan mullistavaa tapahdu koska arvot edelleen ok!

Vauvan paino arvioksi annettiin jo 1,800kg,joten iso viikkoihin nähden.

Sanoivat myös että perätilassa vauveli oleilee,joten oli kääntynyt sitten täysin perätilaan viime ultran jälkeen joka oli rv 26+4...

Lapsivettäkin oli kuulemma normaalisti.

Kamalan pitkän juttelun jälkeen olikin tämä lääkäri sitten sitä mieltä että jos synnyttäisinkin kuitenkin alateitse ja miehelle tehtäisiin vasektomia eikä mulle sterilisaatiota!

Joten nyt sitten saan tressata sitä että kuinka isoa joudun synnyttämään,kun ei sitä leikattaisikaan...

Seuraavan äippäpoli ajankin antoi vasta rv 36.

Verenpaine oli 128/78.

Mutta ei siellä muuta sitten selvinnyt.

Sitten haettiin mun ystävältä turvaistuin,sitteri ja syöttötuoli ja hyppykiikunkin antoi sekä " jumppamaton" mulle ilmaiseksi...

Tarjottiin miehen kanssa hälle kyllä rahaa,mutta ei huolinut.

No paljon auttoi ainakin rahallisesti kyllä.

Mutta nyt lopettelen ja annan taas muille vuoroa!

Vierailija
16/23 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään uudella neuvolalääkärillä, ja hän laittoi minut sairaslomalle, kun töitä olisi ollut jäljellä vielä 4 viikkoa. Kivuttomia supistuksia mulla on ollut kesä-heinäkuusta lähtien, eivätkä ne ole aiheuttaneet mitään kohdunsuulla. Sen verran tiheään (pahimmillaan 10 kertaa 45 minuutissa) niitä tulee ja maha menee niin kovaksi että tuntuu poksahtavan, että haittaavat työntekoakin. Muutenkin fyysinen jaksaminen selkä- ja iskiassärkyineen on mennyt sellaiseksi, etten pysty täysipainoisesti tekemään työtäni. Puhumattakaan sitten henkisestä jaksamisesta... No, niin pitkälle pinnistelin töissä, kuin pystyin. Lääkäri vain totesi, ettei kannata vetää itseään ihan piippuun.

Vauva voi hyvin ja masu kasvaa. Sf-mitta (viikkoja 30+5) on 29 cm, kuten jollain muullakin täällä, olikohan Kanelisokerilla. Mulla on koko ajan mennyt mitat yläkäyrillä, mutta neuvolassa eivät ole olleet siitä huolissaan. Käyn kuukausittain ultrassa, joten siellä näkevät, jos jotain liian suurta on tulossa :)

timaja 30+5

Vierailija
17/23 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on tullut nyt sitä pientä vuotoa tässä eilisestä asti. kokeilin sitten piruuttani lakmuspaperia pikkuhousunsuojaan ja punainen lakmus värjäytyi sinisemmäksi. nyt sitten pähkin tässä, että emäksinen lapsivesi värjää se vai onko kyse siitä että valkovuodon seassa on hiven verta- verihän on myös emäksistä ja siten sekin värjäis paperia.

kokeilin sitten ihan pyyhkäsemällä valkovuotoa, mutta ei toinen paperi värjäytynyt. että mitähän tää nyt on?! noh, ajattelin odotella sitten uuden pikkuhousunsuojan kanssa testailemaan. jos sekin värjäytyy niin varmasti lähdetään näytille synnärille.

ei mua mitenkään supistele tai mitään muutakaan ihmeellistä ole.

ja edellisestä raskaudesta oli viikolla 30 samanlainen tapaus. prom-testi näytti negaa taysissa mutta ottivat mut osastolle varuilta antibioottitippaan. vuotkin loppui sitten ja vauva syntyi vasta 6 viikon päästä. voi huoh.

ketään kemistiä paikalla?

Vierailija
18/23 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva taas lukea teidan kuulumisianne.

Ei mitaan jannaa reportoitavaa taalla, vointi on hyva ja on niin ihanaa kun selkaan ei satu. Valilla saa haukkoa henkea kun tuntuu ettei saa tarpeeksi happea ku maha on tiella.

Hyva idea tuo *vauvakalenteri* , mista muuten loytyy se la kalenteri joka ilmoittaa kuinka monta paivaa on jaljella?

Nyt aamutoimiin, tanaan on pojan eka paiva eskarissa!

Vierailija
19/23 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein? Menette synnärille?

Voimia! Toivottavasti kaikki sujuu parhainpäin!

Swehina rv 31+2

Vierailija
20/23 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saat vielä päiviä tai viikkojakin kasaan!

Mua nyt pelottaa kyllä sama kohtalo. Tässä taas ihan rauhassa istuin, söin ja juttelin miehen kanssa, kun alkoi alaselkä juilimaan ja maha kovettumaan. Ensi yö pelottaa. Enkä oikein tiedä, miten herkästi pitäisi lähteä polille. Mähän kun söin viime raskaudessakin Panadolia tosi kipeisiin suppareihin, jotka ei kuitenkaan kypsyttäneet paikkoja. Huomenna on kyllä neuvola. Täytyy kysyä vinkkiä, jos sinne asti selkiän.

Alia ja pikkuoravat rv32+1