Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti aloitan uuden pinon.

Ompas hiljaista! Joko on kevätkiireet vieneet teidät kaikki mukanaan?!

Mulla ne alkaa sitten vasta koulun loputtua, reilun 4 vk:n päästä. Sitten roudataan vauvan sänky ja hoitopöytä meille ja aletaan pesemään vaatteitakin kaappiin valmiiksi. Sitten tuleekin siskon yo-juhlat ja kaitpa niihin pitää sitten leipoa tms. :)

Ei ole enää kuin reilut 11 vk +/- 2 vkoa ja nyytti on sylissä :D Hui, kuinka lyhyeltä tuo aika kuulostaa!

Väsyttää! Tuli nukuttua jotenkin huonosti viime yönä. Esikoinen menee tänään mummolaan yökylään ja on siellä sitten huomisen hoidossa, kun hoitotäti pitää vapaata. Ajattelin sitten tehdä pizzaa ja herkutella ;) Löysin kyllä yhden ihan sikahyvän suolaisen piirakkaohjeenkin, tekisi kamalasti mieli kokeilla..Ehkäpä..

Mutta nyt piakkoin happihypylle ja sitten vielä 2 tuntia projektin parissa.

~suviande ja öttiäinen 28+4~

Vierailija
2/31 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Pinoudunpa minäkin :) Olen flunssassa kotona, pää on ihan kummallinen vieläkin, vaikkei kuumetta olekkaan. Korvat soi ja humisee ja pyörryttää... ihanaa. Vein esikoisen hoitoon, ei tästä lepäämisestä muuten tule mitään.

Tilasin äsken taas pari uutta kestovaippaa lisää, nyt on jo koossa 10kpl, eiköhän niillä jo pärjää vähän aikaa, jos osittain aikoo kestoilla. Kukkaro ei tosin ilahdu, kun noihin tulee himo! Ne on niin ihanan värisiä ja aina löytyy joku tosi ihana malli jota haluais testata/ostaa :D Laitoin äsken uudet verhot makkariin, tuli tosi stylet :) Vielä pitäis olkkariin vaihtaa. Sitten olis kasa pyykkiä viikkaamatta, mutta taidan jättää sen iltaan. Hirvee sisustusvimma on tullut, vaikka en tiedä onko ihan turhaa kun ei tiedetä muutetaanko kesällä... senkin takia en oo oikein vielä laittanut vauvaakaan varten mitään valmiiksi, mutta pakko se on alkaa laittamaan kun ä-loma alkaa, muuten sitä huomaakin yhtäkkiä että hups, viikkoja on 40 ja mitään ei ole valmiina ;) Jonkinlaista inventaariota pitäis tehdä esikoisen vauvanvaatteistakin, että mitä siellä varastossa on. Ehkä sitten innostuu kun saa äitiyspaketin. Laitan pääsiäisen jälkeen paprut postiin.

Eilen kävin sokerirasituksessa (en muista kerroinko, kun en muista pinouduinko :) ja kaikki arvot oli ihan pyllyllään. Mutta, kun mulla on flunssa päällä niin ei kuulemma voi luottaa niihin, tuttu lääkäri sanoi että silloin nousee arvot. Soittelen tänään iltapäivällä äitipolin diabeteshoitajalle, jos hänellä olisi asiasta mielipide. En halua alkaa pistelemään yms. turhan takia, jos tuo tulos johtuikin vaan mun flunssasta. Mieluummin menen uudestaan sinne tylsään sokerirasitukseen istumaan kaks tuntia... Saa nähdä. En luota yhtään siihen tulokseen että olis oikea. Ärsyttää jo etukäteen jos ne alkaa nipottamaan. Meen sitten vaikka yksityiselle siihen testiin :/

Arvatkaapa vaan huvittaako mennä huomenna töihin??? mun työmotivaatio on tasan nolla, laskee vaan viikkoja että pääsis äippälomalle ;) Onneksi on pääsiäinen. Tosin senkin laittaminen on jäänyt minimiin kun ollaan sairastettu koko perheen voimin. Nyt pitää toivoa ettei esikoinen saisi tätä mun flunssaa, että päästäis eteläpohjanmaalle mummoloihin! aah, ei kodinhoitoa ja ruuanlaittoa edes pariin päivään :D

T:Moonagirl rv 29

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoittelin jokunen viikko sitten siitä, kun ei vauvan liikkeitä vielä tunnu. No siihen asiaan tuli korjaus viime viikolla. Nyt pystyy jo kädellä tuntemaan mahanpäältä kun tulee kättä/jalkaa. Ilmeisesti mulla vaati tommosta vähän konkreettisempaa ennen kuin hoksasin et mistä on kysymys:) No nyt helpottunu olo. Vauva liikkuu!

Kävin eilen hakemassa postista äitiyspakkauksen. Tuli vielä se viimevuotinen. Mutta se kelpaa meille oikeen hyvin. Nyt kun ei vielä tiedä yhtään et kumpiko masussa köllii, niin tuo viimevuotinen menee kivasti tytöllekkin. Vaikka eihän vauvat tietty ymmärrä et mikä on tyttöjen väri ja mikä poikien. Onneksi niin...

Oli kiva saada täydennystä vauvantarvikkeisiin/vaatteisiin. Olenhan minä toki jotain jo itsekkin ostanut, mutta näin kun esikoista odottelee, niin mitään ei ole liikaa.

Eilen soittivat vauvantarvikeliikkeestäkin ja sanoivat että pinnasängyn, hoitopöydän ja kaukalon saisi tulla joku päivä hakemaan. Yhdistelmävaunut meille tulee samaiseen paikkaan toukokuun loppupuolella. En oikeen tykänny kun melkein kaikki vaunut oli niin synkänvärisiä. Halusin jotain ilosempaa, niinpä meille on tilauksessa semmoset missä on limevihreetä. Ne oli mun mieleen.

Saatiin tietokone hommattua tänne kotiinkin viimeviikolla ja eilen kävi mies asentelemassa verkkoyhteyttä. On mukava näin kotona kirjoitella ja surffailla kaikessa rauhassa. Töissä kun se ei ole edes oikeen sallittua, vaikka verkkoon pääseekin... Ehkä nyt tulee paremmin kirjoiteltua tännekkin.

Nyt pitää kuiteskin iltaan töihin, vaikka ei virtaa ja innostusta kauheesti olekkaan.

Netta 25 ja risat

Vierailija
4/31 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kyllä yhtään opiskelumotivaatiota enää.. Nyt vaan pitäis saada hirveästi tehtyä alta pois, mutta ei oikein nappaa. Luentoja on tosi vähän, mutta raportteja ja tenttejä paljon. Kun vaan sais aikaiseksi. Ke ja to ei ole koulua ja pe lähdetään mummoloihin. Just sain tenttituloksen yhdestä tentistä, oli hylätty, mutta arvasin sen tenttiä tehdessä. Hitsi miten vaikeita asioita...

Tsemppiä teille sokerirasituslaisille! Mulle ei ole ikinä tehty sellaista, joten en ymmärrä noista luvuistakaan mitään. Ikävältä kuulostaa kun joudutte ravaamaan niissä.

Ei tosiaan ole enää kauan aikaa, kun kaikilla meillä on vauva sylissä! Siinä kesäkuun puolivälin ja elokuun puolivälin välissä saadaan varmaan kaikki vauvamme :)

Kolmenkympin rv:n rajapyykki lähestyy huimaa vauhtia! Muistan jo sen kun tuli 10 täyteen! Siitä kun tuli 20 täyteen tuntuu olevan vain pikku hetki...

Mahaan ei ihmeempiä kuulu. Poikatunne vahvistuu taas jo noiden turvotusten puuttumisen takiakin (verrattuna edelliseen tytön odotukseen). Kiva, että viimeinenkin meistä tuntee nyt liikkeet (sorry, nimi unohtu taas). Vaikka potkut välillä sattuu ja tuntuu inhottavilta niin kyllä niistä voi kivasti seurata vauvan vointia ja tietää, että tyyppi on kotosalla.

Lumista kevätpäivää!

Liinaharja 28+5

Vierailija
5/31 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä taas pinoutua välillä. Mulla on taas huomenna labraan meno. Hemoglobiini ei nouse millään vaikka söis rautaa kuinka. Viime pe kävin verikokeessa (106) ja ne tulokset oli jostain syystä mennyt tk:hon mun " omalle lääkärille" (jolla en ole ikinä käynyt). No, tämä lääkäri soitti mulle eilen ja oli määrännyt kauhean kasan jotain kokeita anemian vuoksi. Jossain vaiheessa se sitten kysyi onko mulla runsaat kuukautiset kun on Hb niin alhaalla??? Sain siihen sitten soperrettua, että olen raskaana... : )) Piti soittaa ihan tänään neuvolan tädille ja varmistaa onko siellä sen niminen lääkäri ja onko ne kokeet todella määrätty mulle. Sekin oli vähän sitä mieltä, että onpas paljon kokeita mutta kehotti kuitenkin käymään labrassa kun kokeet määrätty. Pikkasen vaikuttaa ylireagoinnilta, mutta käytävä se kai on...

Muuten ei kuulu mitään erikoista. Maha kasvaa ja odotellaan, että viikot kuluis nopeesti. Sain tänään palkkatodistuksen 6kk tuloista, joten nyt pitäis laittaa Kelan paperit eteenpäin ja toivoa, että myöntävät tuet tuon 6kk perusteella.

- Antracite rv 24+5

Vierailija
6/31 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitsi ole aurinkoa tänäänkään, vaikka säätiedotuksessa luvattiin. Mä niin odotan vähän keväisempää.

Meillä meni viime yö vaeltelun merkeissä. Minä siis vaeltelin, kun yritin löytää tilavampaa nukkumapaikkaa, kun meidän sängyn valtasi yksi korvakipua valittanut. Näinkin sitten ihme painajaisia, joista yksi oli ihan hurja, eli anopin seinällä roikkui paistettu kokonainen possu, joka yhtäkkiä alkoikin liikehtiä ja äännellä kuin pikkuvauva. Hyi kamala että oli ahdistava ja omituinen uni. Ja miksköhän se roikkui siellä anopin seinällä...

Juu, on ihan kiva kun liikkeet tuntuu ja näkyy jo hyvin ulospäinkin. Mä yritän aina pongata meidän tenaville niitä liikkeitä, mutta he ovat niin hätäisiä ettei silloin juuri mitään näy kun yrittävät katsella.

Jospa nyt menisi jatkamaan tuota tapetin poistoa, vaikka onkin homma jota inhoan.

Jaksamisia kaikille, Meriaani rv 26+2

Vierailija
7/31 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvää kevättä kaikille!

Flunssan kourista selvinneenä täällä odotellaan. Onneks sai levätä hetken aikaa, vaikkei tuo kipeenä olo niin kivaa ollutkaan. Meillä on vielä asuntokaupatkin kesken, niin stressin aiheita riittää, vaikkei saisikaan oikein stressata.

Harmittaa, että päästään muuttamaan vasta kun koulut loppuu, kun tekis jo mieli laittaa vauvalle kaikki valmiiksi, mutta ei kannata enää tänne vanhaan asuntoon. Uudessa kodissa on sitten enemmän tilaa pienenkin kasvaa. :)

shayen 25+5

Vierailija
8/31 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipeitä supistuksia on ollut ja tänään sitten lääkäri lähetti äitipolille, koska kohdunsuu on pehmennyt. Siellä saatiin käyrälle säännöllisiä supistuksia jopa 2-3min välein! Paikat oli kuitenkin tiukasti kiinni eikä yhtään lyhentymää. Yskiessä ei tapahtunut yhtään mitään, mikä oli hyvä juttu. Pääsin kotiin kuitenkin, ohjeena levätä niin paljon kuin mahdollista. Ei saa tehdä kotitöitä, ei kantaa, ei nostaa, ei kävellä ja pitää heti soittaa, jos tulee levossa säännöllisiä supistuksia. Kolmen viikon päästä on neuvolalääkärissä kontrolli ja jos ei lepo ole auttanut, niin sitten joudun osastolle pakkolepoon.

Tässä sitten mietitään mitä ihmettä teen 6v:n ja 4v:n kanssa. Eskarilaiselle saatiin hakija melkein joka päiväksi, loput saapi pitää lomaa :) 4v:n kanssa pitää jotain tekemistä keksiä, missä äiti voi istua sohvalla tai maata lattialla. Tylsää tiedossa siis...

Vauvalla kaikki hyvin, painoarvio noin 1200g eli on ihan hyvän kokoinen jo. Koitetaan nyt vain päästä niin pitkästi eteenpäin kuin mahdollista. Toivottavasti verikokeista löytyisi jotain syytä, jotain tulehdusta epäilivät, koska flunssaakin on aika paljon ollut.

Heddastiina ja kahden ison keijupaketin painoinen tiukasti kohdunsuulla istuva Inkkari rv 27+4

Vierailija
9/31 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimia heddastiina, toivotaan et pikkuinen vielä pysyy masussa! eikös joku nimimerkki jo joutunut sairaalaan, olikos se eelasofie, mitähän hänelle kuuluu?

maanantaina terveydenhoitaja sanoi et vauva olisi painunut jo tosi alas kun ei meinannut 5 min kuuntelun jälkeen löytää kunnon sydänääniä. sitten siirsi dopleria alaspäin ja sieltä äänet kuulu. eilen mulla oli sitten lääkärineuvola kondunkaulan kontrollin takia. siellä vauva oli ihan normaalissa paikassa eikä paikat ollu pehmenneet. lääkäri sanoi et näillä viikoilla pikkuisella on vielä tilaa liikkua niin voi käydä välillä alhaalla. nyt ei tartte käydä enää kontrolloimassa kohdunkaulantilannetta vaan palataan normaaliin ohjelmaan. tosin kahden viikon päästä on lääkärineuvola jossa tehdään painoarvio. ihme kun ei jo nyt tehnyt vaan sanoi et no tehdä sit kahden viikon päästä.

arvelin et kerranki saan rauhassa kirjoittaa mut eipä esikoista nalle puh nyt kiinnostanu....

yleensä se aamulla katsoo heti herättyään sen videon läpi. huono äiti kun opettaa lapsen videoille :) muuten on niin liikkuvainen lapsi et ei malta paikallaan pysyä joten katsokoon aamusta tunnin filmiä niin saa rauhassa itse syödä aamupalaa kun monesti herää jo 6lta tai 7lta. hyvä kesää ajatellen et videot olemassa et saa joskus keskittyä rauhassa vauvaan.

joko olette laittaneet äp-hakemuksia? mulla edelleen oottaa kun olen odotellut 06 pakkausta. toisaalta 05 on enempi vaatteita ja mukavamman näköisiä, joten en oo pettynyt jos sen saan. haalaria vain on näkynyt liikenteessä et on kerennyt siihen kyllästyä. kestoilla en aio joten siinäkin mielessä 05 pakkaus parempi kun enempi vaatetta. mun pitää jättää hakemus vapun jälkeen viimeistään.

kunnioitus vaan kaikille kestoilijoille! mun pitäis kyllä moraalisesti kestoilla sillä olen opiskellut ympäristöalaa ja työskennellyt siinä ennen ekaa raskautta, mutta käytännössä meillä tulee älyttömästi pyykkiä miehen työ takia ja esikoisen joka ei suostu käyttää ruokalappua.

sassa 28+1

Vierailija
10/31 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Heddastiina!

Pinoudun ihan vaan pikaiseen, tänään lähdetään Tampereelle anopin luo.. Ihanaa saa sitten hiukan levätä!

Rupee kyllä väsyttämään kun tuo kakkonen joka on yöt ruvennut ihan hyvin nukkumaan, mutta herää sitten siinä 5-5.30-aikaan...:-(

Nyt pakkaan loppuun ja sit menoks. Hauskaa pääsiäisen odotusta!!!

maryanne + poika 27+2

Vierailija
11/31 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

....että tänään tulikin huono olo melkeen heti aamusta aamupalan jälkeen. Tuntu niinku sydän ois lyöny joteski kummallisesti ja pikkusen oli oksettava fiilis. Ei tällästä ole ollu ennen. Ekoilla viikoilla oli tietty pahaa oloa mut meni ohi syömällä jotain. Onneks alkaa helpottaa kun töihin pitäs alkaa lähtemään.

Pitäisikö mun mennä sanomaan hänelle että mieltäni vaivaa kuka on eräs joka kuuluu hänen messengeri listaansa kun hölmönä tässä yks päivä satuin sen nimimerkin näkemään enkä tunne/tiedä kuka kyseisen naisen nimimerkin takana on? Tuntuu vaan jotenkin niin typerälle kun olin utelias ja katsoin ne kun kone oli auki. Periaatteeni on ollut etten urki toisen kännykkää/papereita/tms. Enhän halua että itsellenikään kukaan niin tee vaikka salattavaakaan ei kylläkään ole. Teenkö itsestäni typerän jos paljastan nähneeni? Toisaalta en halua että mua petetään joten haluan saada asialle selvyyden...

SurinaS rv24+6

Vierailija
12/31 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. hänelle elikkä tarkoitin miestäni kuten varmaan hoksasittekin...

Vierailija
13/31 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surina, kysy vaan suoraan, että kuka se on, tunnetko sinä sen ihmisen ym. Varmasti siihen on joku selitys...

Mä muistin yhtäkkiä eilen illalla 21 jälkeen, että tänään tulee yksi kaveri kylään tosi kaukaa ohikulkumatkallaan. Onneks kaapissa on sentään ruokaa ja pakastimessa pullia ja jäätelöä. Hassua vaan, että unohdin, kun yleensä stressaan ja mietin ruoat tosi tarkasti ym. No, onneks löytyy aika lailla kaikenlaista kaapista. Pitäis vaan ehtiä imuroida vielä ja opiskellakin ennen kaverin tuloa ja tytön hoidosta hakua.

Voimia Heddastiinalle! Onneks sun lapset on sen ikäisiä, että jotain ymmärtävät jo. Mä joudun nostelemaan joka päivä 13kg tyttöä esim. käsien pesulle (ei yletä jakkarallakaan), autoon, ostoskärryihin ym. ja välillä kyllä tuntuu ikävältä.

Ajatelkaa, kohta puolin aletaan käydä neuvolassa jo kahden viikon välein, sitten viikon välein. Hurjaa.

Hei suviande, oon kateellisena lukenut sun neuvolaultrista. Miten usein teillä oikein ultrataan, kun kirjoitit muistaakseni, että seuraavalla kerrallakin ultrataan. Meillä Keski-Suomessa on se yksi ultra rv 12 paikkeilla, eikä siinä katsota edes niskaturvotusta. Olispa ihanaa taas nähdä pieni! Onneksi käytiin (kalliissa) rakenneultrassa yksityisellä, on ne kuvat mitä tuijottaa, kun tulee ikävä.

t. Liinaharja 28+6, kamala närästys ja harteilla painavat koulutyöt...

Vierailija
14/31 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olikin ihanaa nukkua pitkään! Olen nyt vasta aamupalalla ja on pian puolipäivä;) Mulla alko nyt neljän päivän vapaa ja meinaan ottaa kaiken ilon irti tästä kun ei tartte töihin...

Koira tuossa kyllä odottelee jo lenkille lähtöä, joten kovin pitkään ei saa enää vetkutella. Nyt tuolla onkin jo vähän parempi liikkua, kun on tiet sulanu ja kuivunutkin vähän. Ei ainakaan ole sitä kauheeta lossakkoa enää. Koirakaan ei siitä piitannu. Tietty sitä ahisti vielä lisää, kun minä laitoin sille suojapuvun aina päälle ja töppöset vielä jalkaan. Ne kun helpotti sit kotiintuloa. Ei tarvinnu koko koiraa suihkuttaa lävitte. Tommosen karvakoiran kuin meiillä kuivuminenkin kun kestää jonkusen hetken.

Tänään pitäis mennä neuvolassakin käymään. Olisi vuorossa lääkärin tapaaminen. Ajattelin kysellä et mitä allergialääkkeitä voin ottaa kun pian alkaa olla jo noita siitepölyjä. Toivottavasti joku merkki käy vaikka raskaana onkin. Voi muuten tulla aika surkea kevät. Pitäisi ainakin jotain nuhalääkettä saada.

Huomenna meillä olisi sitten synnärille tutustuminen vuorossa. Saa nähdä minkälaiset fiilikset siellä tulee... En ole kauheesti vielä ajatellut koko synnytystä. Ehkä se onkin näin parempi, et ei murehdi semmoista mistä ei oikeen mitään edes tiedä. Otetaan vastaan se mitä tulee sitten kun se aika koittaa. Enköhän minäkin siitä selviä jotenkin, kun on niin moni muukin selvinnyt. Toivoa ainakin niin sopii.

Netta

Vierailija
15/31 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruhtinaallista saada yli tonni kohta taas tilille, kun on kitkuttanut tällä hemmetin kotihoidontuella jo niin kauan! Kelasta tuli yhteensä kolme lippusta. Äitiysavustuskin on tilillä jo tänään!! Tekispä mieli lähteä vähän vaunuostoksille...vaikkei sillä 140 eurolla mitään saa, mutta onpa hyvä pesämuna kuitenkin!

Sain myös Kelasta selvityspyynnön ' Lasten kotihoidontuen tarkastamisesta' ....voi voi.. Aina pitäisi olla jotain selvittämässä ja kaavaketta täyttelemässä. Ilmeisesti siis esikoisen kotihoidontuki laukkeutetaan, kun uusi vauva syntyy? Ota nyt näistä selvää...

Vuodelepoon joutuneille kovasti zemppistä! Minullakin välillä on jos jonkinlaista vaivaa, mutta aina ne menee ohi. Toissa yönä vihloi niin maan p**keleesti vasemmalle alavatsaan, etten kyennyt kylkeä kääntämään. Ja samaan aikaan vauva pyörii ja hyörii mahassa, ihan kuin olisi jotenkin ' paniikissa' pieni. Pelästyin pahasti enkä saanut sitten enää unta. Mitä lie vihlaisuja olivat sitten. Aamusta kaikki kuitenkin taas hyvin. Alapää tuntuu muutenkin todella ' turvonneelta' ja normaaliahan se on..mutta sen seurauksena olen saanut ' sinne' taas suonikohjun:( Tuntuu ikävältä mm. pyyhkiesssä ja muutenkin. On se kumma, kun jalat säästyvät (vielä ainakin!), mutta sitten just arimpaan paikkaan pitää sen kohjun pukata. Tylsää.

Vointi on muuten ihan ok, jaksan vielä jumppaillakin. Olen kyllä varmaan aika nähtävyys tuolla salilla käydessä, mutta eipäs se mua haittaa!

Lähden tästä vähän jo pakkailemaan pääsiaislomaa varten. Isä hakee jo tänään syöttötuolin ja matkalaukun auton kyytiin ja lähtee ajelemaan kohti pohjoista. Me tullaan sitten lauantaina lentsikalla perästä. Ihanaa!

sitruska rv 27+3

Vierailija
16/31 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli neuvola lääkäri ja alakerrassa oli kaikki tiukasti kiinni, vaikka mulla jo päivittäin onkin jo supistellut ihan kiitettävästi. Hg oli laskenut lähelle satasta ja sen kyllä huomaa, väsyttää koko ajan! Sf oli keskikäyrällä, 24cm ja painoaki jo +4kg.. Eli kaikki ihan kunnossa, lukuunottamatta tota hg:ta.

Pääsiäisen jälkeen pitäisi laittaa kelaan paprut menemään, ei väliä kumpi paketti tulee.

Nyt tyhjeni pää ihan kokonaan, mukamas oli taas niin paljon kirjoitettavaa... no laitan jatkoa jos muistan, nyt aion vetästä päikkärit!

Ihanaa kun alkaa kevät vihdoinkin tulla!

Risuna 27+6

Vierailija
17/31 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun tiet alkavat sulaa ja kuivua vihdoinkin! Taitaa se kevät sieltä kuitenkin tulla.

Eilen kävin neuvolassa. Kaikki hyvin onneksi. Liikkeet on voimistunu ja lisääntynyt niin että tuntuu melkein koko ajan! Sf-mitta oli kasvanu vaan sentin, mutta nyt tuo vaaveli olikin poikittain, joten siitä terkkari sanoi johtuvan vähäisen kasvun. Mutta viimeksi mentiinkin yli kaikkien käyrärajojen reippaasti joten en ole yhtään huolissani! Painoa oli itelle tullu nyt n.200g/viikko, joten ei sitä ole kertynyt paljoa koko aikana vieläkään, luultavasti kerkee tulla ;) Kahden viikon päästä onkin sitten lääkärin tapaaminen ja alkaakos sitten kahen viikon välein neuvolakäynnitkin..? Sitten terkkari antoi vielä synnytysvalmennuksen aikataulun ja se alkaakin sitten heti vapun jälkeen! (Voi kauhia, nyt ollaan jo siinä vaiheessa!) Onko moni heiniksistä jo aloittanu synn.valmennuksen?

Maanantaina koin ensimmäisen supistuksen, kun liian innokkaasti pesin seiniä ja keittiön hyllyjä muuton vuoksi. Kyllä loppu siihen mun puuhani! Sen jälkeen rappusten nouseminenkin teki vähän omituisen tunteen tuonne alavattalle. Sittemmin ei onneksi oo mitään tuntemuksia ollut ja olinkin tyytyväinen että se lääkäriaika on niinkin pian.

Ootteko ottanu vakuutusta vauvalle? Me aiotaan ottaa ja Fennia näyttäis meidän mielestä hyvältä. Onko kellään kokemusta siitä?

AnnaMaria rv 26

Vierailija
18/31 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan näköinen ilma ulkona...toivottavasti ei alkais lunta sataamaan;) Mä niin toivon että vois laittaa tytölle jo uuden kevätpuvun..ehkä sen olis jo voinut laittaa tänään...

Mun pitäis vissiin hommata tukivyö, kun alaselkä, pakara ja lonkkakivut alkaa olla aika tuskaisia ja tässä on kuitenkin aikaa vielä kolme kuukautta kun vaivoista pääsee.

Pieni nieiti tuntuu olevan hereillä koko ajan tuolla mahassa..mulla on ihan sellainen fiilis että hän syntyy ennen laskettua aikaa..saas nähdä.

Onko muilla hillitön makeanhimo? Mulla on ihan samanlainen kun esikoista odottaessa ja tää ei oo kivaa. Kahvia ei vois juoda ilman pullaa tai suklaata ja muutenkin ostan joka ilta kotiin jotain herkkuja. Normaalisti en syö suklaata ollenkaan. Vielä paino ei oo noussu hillittömästi, mutta vähän hirvittää ens viikon sokerirasitus.

Mä oon yrittänyt katsella netistä tuplarattaita, mutta pyyntihinnat on mielestäni tosi hurjia. Mietinkin josko uskaltautuis tilaamaan ulkomailta.

Enää 11 työpäivää ja sit alkaa loma:) Eilen pisti paperit Kelalle, saapa nähdä kuinka kauan kestää ennenku päätös tulee.

Aurinkoista loppupäivää!

-Tiziana rv 26+0

Vierailija
19/31 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heddastiina: otahan nyt rauhallisesti että päästään vielä paremmille viikoille!

Mielenkiintoista sikäli et mulla oli tokassa lääkärineuvolassa rv 25+4 tai jotain ni paikat pehmenneet ja kanava lyhentynyt (jäljellä vielä kuitenki 2 cm) mut onneks paikat vielä kiinni. Ohjeena lääkäri sanoi että fyysiset työt pitäisi minimoida ja jos supistelee ni heti rauhoittaa menoa, ei kuitenkaan komentoa vuodelepoon. Lääkäri tiesi kuitenkin meidän kotitilanteen että mies paljon työreissuilla lähinnä viikonloput kotona ja mä siis yksin 4 v ja 11 kk poikien kanssa. Ei mulle tullu mitään lähetettä äitipolille. Lääkäri kommentoi et " normaali" tilanne alakerrassa eikä vielä tartte huolestua. Sikäli normaali et lyhyt väli edellisestä synnytyksestä ja kolmas lapsi kyseessä.

Suppareita edelleen ollu , vähän helpottaa silloin kun mies kotona ja onneks nyt miehen työreissut pitäisi olla helpottamaan päin eli olis enempi kotona.

Jos esim. aamusta olen poikien kaa ulkona ni turha tosiaan mitään suunnitella illaksi menoa vaan otettava rauhallisemmin.

Minulle tuli kans päätös äitiyspäivärahasta ja kuvittelin et se olis automaattisesti sama kuin kakkosella, koska jään hoitovapaalta uudelle äippälomalle. Kakkosella oli äippäraha 2003 palkan mukaan ja nyt saan äippärahan 2004 palkkojen mukaan joka on n. 10 euroa enemmän per päivä eli ihan kiva juttu! Mulle tuli kans se kotihoidontuen selvitys lappu ja ymmärsin et äippälomalla voisi olla mahdollisuus saada myös hoitolisää muista lapsista, mut hoitolisään vaikuttaa sitten myös puolison tulot. Mä olen kans ihan pihalla näistä mut näin mä sen tajusin.

Närästystä mulla on tässä raskaudessa paljon enemmän kuin aikaisemmissa ja alkuviikosta vielä oksensinkin!!! Pahoinvointi tuli ruuan hajusta. Kaiken lisänä ummetus ollu ajoittain aika pahanakin. Tuntuu et tässä raskaudessa kaikki mahdolliset vaivat ja kahdessa muussa raskaudessa olen voinu tosi hyvin. Mut nautitaan kaikesta vaivoista huolimatta!!!

Iloista pääsiäistä kaikille!!!

Netta ja Nöppis 27+4

Vierailija
20/31 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netta: Nuo allergialääkkeet on tosi tosi kinkkinen juttu. Mulla on paha pujo- ja timoteiallergia ja oon saanut muutaman kerran anafylaktisen shokin. Esikoista odottaessa oli allergiatutkimukset kesken allergiasairaalassa. Sain ihotautilääkäriltä luvan syödä Zyrtegiä. Neuvolan th sanoi myös, että voi syödä, kun on rv 12 täynnä. No, minäpä söin sitten kolme kuukautta sitä eli koko kesän.

Syksyllä soitin jotain muuta allergiajuttua samaiseen sairaalaan ja mainitsin Zyrtegin syömisestä. Sairaanhoitaja puhelimen toisessa päässä kirkaisi, että ei sitä saa syödä raskaana ollessa. Minä ihan että mitä mitä apua, oon syöny koko kesän! Siinä sitten mietittiin, että kuka hitto mulle ne määräs kun ei heidän talossa määrätä Zyrtegiä raskaana oleville! Siinä sitten oli vuorotellen eri hoitajia ja pari lääkäriäkin siinä puhelimessa mun kanssa ja kaikki ihmetteli. Ja minä olin paniikissa. Lääkkeet oli sitten määrännyt joku sijainen...Prkl!

Soitin sitten omaan neuvolaan ja vielä neuvolalääkärille. Kumpikin sanoi, että eihän niitä ole ihmisillä voitu testata, mutta mitään näyttöä ei ole vahingosta ja että hiirisikiöihin ei vaikuttanut. Soitin sitten vielä äitiyspolille. Siellä vastaava ylilääkäri, rauhallinen mies, vastasi mun puheluun ja sanoi vaan että pöh, hänkin määrää niitä raskaana oleville, kun joskus on ihan pakko syödä lääkkeitä. Lääkkeet on usein pienempi uhka molemmille kuin paha allerginen reaktio. Tämän lääkärin mielipide rauhotti, mutta itkin kyllä hysteerisesti ennen puhelua ja vielä kyllä jälkeenkin. No, marraskuussa syntyi täysin terve tyttö. Silti syksystä synnytykseen asti olin kyllä aika peloissani.

Raskaus ja imetys muuten usein vähentää allergisia oireita ja voi jopa poistaa ne kokonaan! Seuraavana kesänä otin riskin enkä syönyt lääkkeitä kun imetin. Oireita ei ollut yhtään! Mun allergiat alkaa niin keskikesällä, että tänä kesänä toivon vauvan olevan jo maailmassa, kun oireet mahdollisesti alkaa. Mutta siis kysy monta mielipidettä ennen kuin otat lääkkeitä!!

Sitruska: Äitiyspäiväraha vähennetään kotihoidontuesta (vai oliko se toisin päin). Mulla on minimi äitiyspäiväraha ja miehen tulot taas vaikuttaa kotihoidontukeen, joten en saa esikoisesta yhtään mitään. Aika hölmöä. Kelan nettisivuilla on hyvin tosta asiaa, siellä lapsiperhe-osiossa. Sitten vielä toinen juttu, nimittäin toi alapään turvotus. Tämä on ihan uutta mulle, esikoisesta ei tosiaan ollut. Nyt on kamala turvotus.. ikävän tuntuista... Kiva kuulla, että on normaalia!

No nyt tuli taas romaania. Jatkanpa imurointia...