Koirakielto kerrostaloihin!
Näin etätyö ja vuorotyö ajalla pitäisi pystyä takaamaan kotirauha.
Olen melkein joka osotteessa joutunu näitä riivaajia sietämään, ja eine korvatulpat ole suunniteltu jatkuvaan käyttöön, vaan hetkellisesti, niistä saattaa jopa tulla pitkäaikais haittoja kuten tinnitystä kun korva ei pääse lepoasentoon.
Onko kohtalon tovereita täällä ja mitä kaikkee oot joutunu sietää?
Saatais ees tää yksi porukka kuriin.
Kommentit (51)
Ihan yhtä lailla etätyötä haittaavaa meteliä aiheuttavat kiljuvat lapset, itkevä vauva, raivosiivoava naapuri, nokkahuilutaiteilija yläkerrassa. Päivällä ääntä on tavallaan pakko sietää. Yörauha on asia erikseen.
Kun se yksi räksyttäjä kiusaa helposti kymmenen asunnon asujaa kerralla niin on tää nykysysteemi iha vanhentunu.
Koirailijat menkööt rivareihin laitakaupungille, eikä ydin keskustaan.
Jos koira ja äänet ärsyttää ni muuttakaa maalle valittajat
Lähde kirkumaan kadulle kuin mielipuoli, niin pääset mukavan hiljaiseen, nurkattomaan ja pehmeään huoneeseen lämpöisessä paidassa.
Minulla oli parhaimmillaan koira molemmilla seinänaapureilla. Jos koira jätettiin yksin, niin vähintään puolituntia sai kuunnella yhtäjaksoista haukuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Lähde kirkumaan kadulle kuin mielipuoli, niin pääset mukavan hiljaiseen, nurkattomaan ja pehmeään huoneeseen lämpöisessä paidassa.
Näin ehkä ennen.
Nykyään huutaja huutaa kadulla äänensä käheäksi -ketään ei kiinnosta- ja menee sitten takaisin itsemurhakuutionsa avohoitoa jatkamaan.
Jännä juttu että häirikkö saa aina jäädä?
Erityisesti koirilla tuntuu olevan joku erikois suoja mutta kännäävä jonnepetteri saadaan häädettyä jos ei pysty vuokriaan maksaa pariin kuukautee?
Hyvin nukkunu duunari on tehokas duunari, eikö vaa?
Maz zi kirjoitti:
Jännä juttu että häirikkö saa aina jäädä?
Erityisesti koirilla tuntuu olevan joku erikois suoja mutta kännäävä jonnepetteri saadaan häädettyä jos ei pysty vuokriaan maksaa pariin kuukautee?Hyvin nukkunu duunari on tehokas duunari, eikö vaa?
Koirat harvoin haukkuvat yöllä, toisin kuin känniääliöt.
Käytä sellaisia kuppimallisia kuulosuojaimia älä niitä tulppia, jos noin äänet ottaa pannuun.
Vierailija kirjoitti:
Valittajakielto kerrostaloihin!
Taitaa kilahtaa itsensäkriminointilakipykälä tässä kohtaa.
Valittamiskielto ei tule näillä näkymin toteutuu.
Demokratiassa on oikeus tuoda epäkohtia esille, taloyhtiö pitää todennäköisemmin 9/10 tyytyväistä asujaa ja pistää sen yhen rähinän pihalle, ihan maalaisjärjellä.
Valivali-ihmiset maaseudulle omakotitaloon. Suomessa niitä on paljon saatavilla.
Maz zi kirjoitti:
Kun se yksi räksyttäjä kiusaa helposti kymmenen asunnon asujaa kerralla niin on tää nykysysteemi iha vanhentunu.
Koirailijat menkööt rivareihin laitakaupungille, eikä ydin keskustaan.
Minä teen rivarissa etätyötä, joten en todellakaan halua kuunnella räkyttävää koiraa. Myöskään omakotitaloalueella ei kenenkään tarvitse kuunnella 24/7 räkytystä.
Jos koira haukkuu taukoamatta naapurissa, niin kaipa siitä voisi jonkun heippalapun laittaa että koira kärsii yksin ollessaan kun haukkuu taukoamatta ja tarvitsisi apua? Jos ei auta niin ottaa yhteyttä eläinsuojeluun ja isännöitsijään.
Itse asun kerrostalossa jossa melkein jokaisella naapurilla koira, eikä niistä ole juuri lainkaan häiriötä.
Kerrostaloissa olisi kuitenkin ihan hyvä, jos olisi edes joitain perussääntöjä kuten että kaikki liimaisivat niiden hemmetin tuoliensa jalkojen alle ne perkuleen huopapalat, ettei tarvisi pitkin päivää kuunnella jakkaroiden kitinää yläkerrasta. Se on todella pieni vaiva mutta suuri vaikutus asumismukavuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Käytä sellaisia kuppimallisia kuulosuojaimia älä niitä tulppia, jos noin äänet ottaa pannuun.
Ei sellasilla pysty sivuttai nukkuu, ja kyllä nekin alkaa vuosien varrella pysyvää damagee tekee, ne on vaa hetkellisiin tilanteisiin suunniteltu.
Miksei koirailijat voi ryhmittyä laitakaupungille lenkkipolkujen läheisyytee?
korva ei pääse lepoasentoon?? onko ap koira?
Minä oon vajaa 10 vuotta ollu taksihommissa yövuoroissa, ja ainavaa pätkii nukkumiset. Menee se vähänenkin elämisen ilo ja energia siinä sitte.
Ja minä olen yövirkku, pystyn itse elään hiljaa vapaa ajallani koneen äärellä ja käytän kuulokkeita, eioo vaikeeta ja hereillä ollessa ne ei paina täysillä korvaa ruttuun, nukkuessa eri asia.
Vissiin terveellisempi elämä jäädä kelan luukulle ja olla pienemmäs kämpäs pienel kulutuksella kuin enää tällästä järjestelmää tukea missä aina häiriköt saa jatkaa loputtomii.
Eläimet eiole perus elämisen ehto, laitakaupungille ne kuuluu, ei keskustaan.
Vierailija kirjoitti:
korva ei pääse lepoasentoon?? onko ap koira?
Jokainen ruumiinosa tarvii päästä lepotilaan, sama kun pitäisit kuminauhaa sormessa ettei veri kierrä niin eiköhän sullekkin tule ongelmia jos vuodesta toiseen pidät.
Otappa selvää mikä on tinnitys ja tule sitte takasin.
Teidän mielestä hyvät tavat omaava yksineläjä pitäis muuttaa maalle tai metikköö ja häiriköt saa jäädä ydinkeskustaa palveluiden nurkille, että näinkö?
Eihä täs ole mitää järkee, kun hyvät tavat omaavat pystys elää sovussa, ja räyhääjillä olis tilaa laitakaupungilla.
Tälläsenkö systeemin te siis haluutte pitää?
Valittajakielto kerrostaloihin!