Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olen vasta 25v

Vierailija
22.02.2015 |

Ja sain lääkäriltä tylyn tuomion kun toista lasta ei ole alkanut kuulumaan. Munasarjatoiminta on hiipumassa ja luomuraskauden todennäköisyys on häviävän pieni, sillä en ovulaatio on häiriintynyt. Pidin todella tärkeänä lapsen saamista ja saimmekin ekamme kun olin 20v. Silloin en pahemmin pohtinut ja kyseenalaistanut ikääni. Onneksi näin, koska nyt minulla on edes poikani!! Onko kohtalontovereita?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:40"]Ja sain lääkäriltä tylyn tuomion kun toista lasta ei ole alkanut kuulumaan. Munasarjatoiminta on hiipumassa ja luomuraskauden todennäköisyys on häviävän pieni, sillä en ovulaatio on häiriintynyt. Pidin todella tärkeänä lapsen saamista ja saimmekin ekamme kun olin 20v. Silloin en pahemmin pohtinut ja kyseenalaistanut ikääni. Onneksi näin, koska nyt minulla on edes poikani!! Onko kohtalontovereita?
[/quote]
Ja miksiköhän alapeukku

Vierailija
2/12 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan nyt esikoista ivf-hoidosta ja yritimme 3 vuotta, olen 26v. Syynä lapsettomuuteen hyvänlaatuinen hormonikasvain. En siis ihan kohtalotoveri mutta meitä on aika paljon lapsettomuuden kanssa kamppailevia. Kaksplussan lapsettomuuspalsta on hyvä etsiä vertaistukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että sinulla on poika kuitenkin! Sain saman tuomion 25-vuotiaana, mutta olin sen verran ajoissa liikkeellä, että ehdin saada ivf-hoidolla kaksi lasta. Onneksi en odottanut yli kolmekymppiseksi, koska muuten ei olisi enää onnistunut omilla munasoluilla.

Vierailija
4/12 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:46"]Odotan nyt esikoista ivf-hoidosta ja yritimme 3 vuotta, olen 26v. Syynä lapsettomuuteen hyvänlaatuinen hormonikasvain. En siis ihan kohtalotoveri mutta meitä on aika paljon lapsettomuuden kanssa kamppailevia. Kaksplussan lapsettomuuspalsta on hyvä etsiä vertaistukea.
[/quote]
Me ei lähdetä yrittämään lasta hoidoilla... Eli tämä tilanne on nyt vaan tämä ja olemme yksilapsinen perhe. Toinen olisi tilanne jos olisimme lapsettomia.. Ap

Vierailija
5/12 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, kuulostaa kamalalta :/ Eikö hormonitoimintaa vois saada käyntiin jollain hoidoilla? Vai onko kyse vaihdevuosista? Toivottavasti saatte kaiken mahdollisen tuen, ei kannata jäädä yksin suremaan näitä asioita :) Ja onneks teillä on jo ihana poika <3 Tsemppiä!

T: N25

Vierailija
6/12 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinällään siis yritän vain hyväksyä asian ja nauttia lapsestamme, olemme niiiin onnekkaita että ehdimme hänet saamaan! Olen lapseton, mutta toisaalta en kun lapsi jo on ja hoitoihin emme halua.. Ajatellaan ehkä, että näin kai tämän kuuluikin mennä? Ap

Vierailija
7/12 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei munasarjojen hiipumiseen auta hedelmöityshoidot. Jos on vaihdevuodet niin ei ne munasolut enää edes reagoi pistoksiin.

Vierailija
8/12 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:49"]

Sinällään siis yritän vain hyväksyä asian ja nauttia lapsestamme, olemme niiiin onnekkaita että ehdimme hänet saamaan! Olen lapseton, mutta toisaalta en kun lapsi jo on ja hoitoihin emme halua.. Ajatellaan ehkä, että näin kai tämän kuuluikin mennä? Ap

[/quote]

Olet lapseton?? Et taida ymmärtää sanan merkitystä.

Vierailija
9/12 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:49"]

[/quote]

Olet lapseton?? Et taida ymmärtää sanan merkitystä.
[/quote]
En varmaan sitten. Harva 25v ei vaan voi saada lapsia sitten millään. Se tuntuu aika karulta kohtalolta, vaikka onnellinen olen siitä että yhden ehdin saamaan. Aloitimme nuorena että ehtisimme saamaan useamman lapsen vähän isoimmilla ikäeroilla. Onneksi näin, koska nyt kun aloitimme niin nuorena ehdimme saamaan lapsen. Ap

Vierailija
10/12 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 12:25"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:49"] Sinällään siis yritän vain hyväksyä asian ja nauttia lapsestamme, olemme niiiin onnekkaita että ehdimme hänet saamaan! Olen lapseton, mutta toisaalta en kun lapsi jo on ja hoitoihin emme halua.. Ajatellaan ehkä, että näin kai tämän kuuluikin mennä? Ap [/quote] Olet lapseton?? Et taida ymmärtää sanan merkitystä. [/quote] En varmaan sitten. Harva 25v ei vaan voi saada lapsia sitten millään. Se tuntuu aika karulta kohtalolta, vaikka onnellinen olen siitä että yhden ehdin saamaan. Aloitimme nuorena että ehtisimme saamaan useamman lapsen vähän isoimmilla ikäeroilla. Onneksi näin, koska nyt kun aloitimme niin nuorena ehdimme saamaan lapsen. Ap

[/quote]

Häh...? Ethän sä lapseton ole, jos yhden olet jo saanut. :) 

N25 rv 40+3

Vierailija
11/12 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 12:04"]

Ei munasarjojen hiipumiseen auta hedelmöityshoidot. Jos on vaihdevuodet niin ei ne munasolut enää edes reagoi pistoksiin.

[/quote]

Auttaapa saamaan lapsen silti, jos hoidot aloittaa ajoissa. Hiipumisen näkee verikokeista jo siinä vaiheessa, kun varsinaiset vaihdevuodet ei ole vielä päällä, mutta raskaaksitulomahdollisuudet on jo alkaneet selvästi heikentyä. Minulla huomattiin siinä vaiheessa, kun arvot ei olleet vielä niin huonot, etteikö hoitoihin olisi kannattanut ryhtyä.

4

Vierailija
12/12 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hedelmätön, et lapseton, ap.