Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä puliakkamaisen ihon hoitoon...

Vierailija
27.11.2021 |

En oikeasti käytä alkoholia tai muutenkaan päihteitä. Sokeria menee suklaapatukan verran viikossa.
Iho on kauhea, punoittava ja katkenneita verisuonia, ihonalaisia näppyjä poskilla ja hilseilevä otsa. Aamulla suihkusta tullessani totesin näyttäväni ihan puliakalta tummanpunaisine poskineni. Jotain täytyisi tehdä.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö kuorinta-aineita?

Vierailija
22/57 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama ongelma. Ihotautilääkärille en haluaisi mennä, koska en halua pilata suolistoani antibioottikuurilla tai muulla lääkityksellä.

Jouduin hiljattain syömään ab-kuurin hampaanpoiston yhteydessä ja samalla vuosia vaivanneet iho-oireet katosivat. Vatsa ei kärsinyt, vaikka olen todella herkkävatsainen. Nappikuurin päätyttyä punoitus uhkasi palata, joten olen omin päin jatkanut alun perin ihan muuhun vaivaan määrätyn antibiootti-hydrokortisonivoiteen käyttöä kasvoilleni, ja sillä iho-oireet on pysyneet poissa.

Omalle punoittavalle ja hilseilevälle kasvojeni iholle muuten parhaiten sopineet tuotteet mitä olen löytänyt ovat olleet: Garnierin Pure Active 3in1 valkosavikuorinta päivittäiseen pesuun ja sitten kosteutukseen geelimäinen Xyliderm-voide apteekista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisonivoiteitahan ei missään nimessä suositella ruusufinniin, se kun ohentaa ihoa eli verisuonet näkyy entistä paremmin.

Vierailija
24/57 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hoidat ihoasi? Tuotteet joita nyt käytät?

Whamisan deep rich toner, frantsilan kasvovoide, garnierin laventeli-hoitoöljy. Meikin puhdistukseen kookosöljy ja sen jälkeen Avrilin puhdistusmaito.

-ap

Ap, kokeilepa käyttää öljyttömiä tuotteita, ne voi olla juuri nuo öljyt, jotka pahentaa iho-oireita. Kaikki ihonhoitotuotteet ns. "kirkkaita" eli geelimäisiä, niin puhdistusaineet kuin kosteusvoidekin.

Vierailija
25/57 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Whamisan deep rich toner, frantsilan kasvovoide, garnierin laventeli-hoitoöljy. Meikin puhdistukseen kookosöljy ja sen jälkeen Avrilin puhdistusmaito.

-ap

Vaihda aineet pariksi viikoksi ihan apteekin perusaineisiin. Jos tutkin noiden INCI:t, niin niissä on eteerisiä öljyä ja useita kasvipohjaisia aineisosia. Luonnonkosmetiikan "kemikaalittomuus" ei tarkoita sitä, että tuote ei voisi ärsyttää herkkää ihoa tai allergisoida. Käyttämissäsi tuotteissa on yhteensä kymmeniä ainesosia, jotka saattavat aiheuttaa oireita.  Kookosöljy tukkii kasvojen ihon. 

Vierailija
26/57 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Vaihda aineet pariksi viikoksi ihan apteekin perusaineisiin. Jos tutkin noiden INCI:t, niin niissä on eteerisiä öljyä ja useita kasvipohjaisia aineisosia. Luonnonkosmetiikan "kemikaalittomuus" ei tarkoita sitä, että tuote ei voisi ärsyttää herkkää ihoa tai allergisoida. Käyttämissäsi tuotteissa on yhteensä kymmeniä ainesosia, jotka saattavat aiheuttaa oireita.  Kookosöljy tukkii kasvojen ihon. 

Se voi olla lopulta kovan työn ja tuskan takana löytää itselle sopivat tuotteet, kun ei mikään apteekkituotekaan sovi automaattisesti vain sen takia että se on apteekista.

Menin jonkin aikaa sitten itse kysymään tuotesuosituksia ongelmaiholleni apteekista, ja lopputulemana "herkän ihon pesuneste" poltti ja veti koko naamani kirkkaanpunaiseksi, ja kosteusvoide vuorostaan alkoi haista ihollani järkyttävän pahalta. Ei jatkoon. Ja oli vielä kalliitakin aineita ja hukkaan meni...

Vierailija
27/57 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun löydät ihollesi sopivat pesu- ja kosteutustuotteet, niin sitten viimeisenä silauksena kylmä vesi. Eli vältä kasvojen pesemistä liian lämpimällä vedellä tai ainakin huuhtele lopuksi kylmällä

Vierailija
28/57 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinua vaivaa kuvauksesi perusteella rosacea eli ruusufinni, kenties myös lievä akne.

Menepä ihotautilääkärille, niin saat avun. Minulla oli vielä kk sitten sama homma, nyt ollut tuon ajan lääkityksellä ja kahdessa viikossa iho alkoi parantua, nyt se on kuin lapsen peppu! En olisi kesällä uskaltanut mennä ilman meikkiä tai maskia ulos, mutta nyt kehtaan.

Älä turhaan kärsi, kun apuakin on saatavissa.

Tämä. Ihotaudit on oikeita sairauksia, joihin saa apua.

Vierailija
29/57 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Apteekissakin myydään paljon tuotteita, joissa on hajusteita, alkoholia, silikoneja ja parabeeneja. Perusvoiteet eivät myöskään ole mitään maailman parhaimpia kosteuttajia.

Vierailija
30/57 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua vaivaa kuvauksesi perusteella rosacea eli ruusufinni, kenties myös lievä akne.

Menepä ihotautilääkärille, niin saat avun. Minulla oli vielä kk sitten sama homma, nyt ollut tuon ajan lääkityksellä ja kahdessa viikossa iho alkoi parantua, nyt se on kuin lapsen peppu! En olisi kesällä uskaltanut mennä ilman meikkiä tai maskia ulos, mutta nyt kehtaan.

Saiko lääkäriltä lääkettä, joka auttoi myös "katkenneisiin" (ts. laajenneisiin) verisuoniin? Tietääkö kukaan mikä muu kuin laser poistaisi noita?

Itselläni auttoi mesolangat. Toinen poskeni oli aivan täynnä noita, oli ollut jo 10v. Menin ottamaan mesolangat lähinnä kohotuksen toivossa 48-vuotiaana mutta ilokseni huomasin toimenpiteen jälkeen päässeeni eroon myös katkenneista verisuonista.

Suosittelen!

Vierailija
31/57 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ihotaudit on oikeita sairauksia, joihin saa apua.

Ruusufinni vaan on niin hankala sairaus, ettei avusta meinaa olla hyötyä.

Vierailija
32/57 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää työntäkö kortisoni voiteita miten sattuu naamaan saatte sillä sen juopon naaman itsellenne.

Vierailija
33/57 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ruusufinni tykkää hyaluronihaposta?

Vierailija
34/57 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on kupeerossa

Vierailija
35/57 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi hyasintti jonka laitoin juurtumaan suupieleen

Vierailija
36/57 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun couperosaiho pitää eniten hajusteettomista tuotteista, suosittelen kokeilemaan. Vaikka toi Whamisan Deep Rich Toner onkin ihanan kosteuttava, niin se myös allergisoi tosi monia.

37/57 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, noissa sun tuotteissa on aika vahvat hajusteet. Varsinkin tuo Whamisa. Ei ole herkän ihon tuote! Oletko kokeilut hajusteettomia hypoallergenisia tuotteita?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
38/57 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi muiden hyväksi kokemat kosmetiikkatuotteet. Millä kosteutatte ja pesette kasvonne?

Vierailija
39/57 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ruusufinni tykkää hyaluronihaposta?

Minun ihoni ei sietänyt hyaluronihappoa, vaan ärsyyntyi entisestään. Voin kyllä käyttää joitakin tuotteita joissa on hh:a mutta esim. vichy mineral 89 ärsytti ihoa.

40/57 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös esim. Retinoli tai mikä tahansa ns. Tehoaine räjäyttää naaman.

Hyviä tuotteita olen löytänyt A-derma -sarjasta. On todella laadukas.

🇺🇦🇮🇱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän