Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asentohuimauksesta tietävät!!!

Vierailija
22.02.2015 |

Minulla on ollut oireita jo 6 viikkoa. Tiedän että voi kestää kolmekin kuukautta ennen kuin on kunnossa :( Olen tehnyt liikkeitä joka päivä mutta ei vaan helpota. Joudun heräämään aamuisin tosi aikaisin ilkeän tunteen takia ja siitä sitten alkaa taistelu olotilan kanssa. Yleensä vatsa on ihan sekaisin monta tuntia ja paha olo on kamalaa. Joudun kävelemään tosi varovaisesti ja tekemään hitaita liikkeitä. Päätä en kääntele sivuille. Sain närästyslääkkeetkin tän huonon olon takia. Paino on laskenut jokusen kilon näiden viikkojen aikana. Syöminen kun ei ole kivaa.

Sitä ihmettelen että miten päivät voivat olla niin erilaisia. Välillä oireet helpottavat niin että pystyn jotain varovaisesti tekemäänkin, ruoka maistuu tms. Mutta sitten voi taas tulla ihan kauhee olotila. Tila voi vaihtua päivän aikana moneen kertaan. Tai sitten väliin mahtuu jokunen siedettävä päivä ja sitten taas tulee päivä että olen vessassa jatkuvasti ja yritän vain kestää. Kuuluuko tähän sairauteen tämmöset vaihtelut? Alan olla niin loppu ja epätoivoinen :( Parantuuko tästä koskaan..

Kiitos jos joku vastaisi!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut Epleyn menetelmää? Minulla tämä auttaa muutaman päivän sisällä.

http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/dlk/dlk00224.pdf

Vierailija
22/29 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae Betaserc lääkettä , se on auttanutbminullakin1. Vedän sitä 48 mg pöivässä. JA käy ihan oikeesti Terveystalossa Tampereella Tapani Rahkon vastaanotolla. Hän osaa auttaa. Kannattaa mennä käymään kauempaakin !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuota  Epleyn menetelmää olen tehnyt. Tampereelle on kyllä meiltä matkaa. Ainakaan tässä kunnossa en autossa pystyisi pidempää istua kun jo lähikauppaan meneminen aiheuttaa kamalaa oloa. Jännä juttu muuten sekin että telkkaria ei pysty kattomaan kuin lyhyitä aikoja. Kaikkea tuo pää ja niskavaiva tekeekin!

ap

Vierailija
24/29 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin aikaa mennyt. Mitenköhän ap voi?

Luin näitä kun itsellä täysin samanlaiset oieeet jo kuukauden.

Vierailija
25/29 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkin aikaa mennyt. Mitenköhän ap voi?

Luin näitä kun itsellä täysin samanlaiset oieeet jo kuukauden.

Muuta en tiedä, mutta verenpainelääkkeet altistavat asentohuimaukselle.

Vierailija
26/29 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattavat, ehkä oireet erilaisia

Vierailija
27/29 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee seuraavanlaista asentohoitoa semöntin manööverillä. Istu sängyllä ja kierrä päätäsi vasemmalle (= pois päin oire/sakkakorvasta) noin 45 astetta ( pidä leuka hieman koholla) Pidä koko toimenpiteen ajan pää samassa asennossa! kallistu tästä nopeasti oikealle kyljellesi (katse kattoa kohti) ja pysy asennossa noin 3 minuuttia. Tämän jälkeen nouse rivakasti ylös ja kallistu saman tien vasemmalle kyljellesi pää edelleen vasemmalle 45 astetta kiertyneenä. (ts katse lattiaan päin) pysy nyt tässä asennossa n. 3 minuuttia. Tämän jälkeen nk.buuttaus eli nouse istumaan ja pidä pää/ kaularanka keskiasennossa noin 2 minuuttia. Toista aluksi pari kolme kertaa päivässä.  Tepsii mikäli sakka oikean korvan post putkessa ja suoritat manööverin oikein eikä tilanne liian paha.

Vierailija
28/29 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paha asentohuimaus oli yksi keliakian oire! En olisi uskonut, jollen olisi lääkäriltä kuullut. Olen myöhemmin lukenut aiheesta enemmän Duodecimista.

Ja huimaus oli tosiaan niin paha, että esim. sängystä noustessa huone pyöri niin, että kaaduin monena aamuna.

Vierailija
29/29 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy hyvänlaatuiseen asentohuimaukseen erikoistuneen fysioterapeutin vastaanotolla, joka tutkii mistä kaarikäytävästä oire on lähtöisin. Se on ainoa keino, jolla saat tietää mikä asentohoito tepsii juuri sinulle.

-Asentohuimauskoulutuksen käynyt ft

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi