Kolmiolääkkeissä ajaminen
Kuinkahan paljon tuolla liikenteessä on kuskeja jotka ajaa kolmiolääkkeiden vaikutuksen alaisina?
Eikö monet kipulääkkeet ole kolmiolääkkeitä?
Onko verrattavissa rattijuopumukseen?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Entä jos takana uneton yö, otettu kolmiolääkkeitä eli bentsoja ja psykoottisia oireita sekä masennusta... Kannattaako lähteä auton rattiin?
Osaako kukaan vastata tähän? Valvoin viime yön ja otin aamulla bentsoja. Lisäksi olen masentunut ja minulla on harhoja. Saanko lähteä käymään asioilla autolla?
No et todellakaan lähde autolla yhtään mihinkään! Pitäisi jo järki sanoa!
Onhan niitä kolmiolääkekuskeja paljon, täällä yksi. Lääke on kolmiolääke, käytän päivittäin eikä vaikuta ajokykyyn.
Jos en käyttäisi niin seuraukset olisivat huonompia.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos takana uneton yö, otettu kolmiolääkkeitä eli bentsoja ja psykoottisia oireita sekä masennusta... Kannattaako lähteä auton rattiin?
Osaako kukaan vastata tähän? Valvoin viime yön ja otin aamulla bentsoja. Lisäksi olen masentunut ja minulla on harhoja. Saanko lähteä käymään asioilla autolla?
Ei taida ne bentsot olla tässä suurin ongelma. Valvottu yö vastaa 0,5 promillen humalaa. Harhaisuus tuo pienen epävarmuuden mukaan ja bentsot antaa vain kivan säväyksen. Älä aja vähään aikaan, jos ei ole pakko.
Tätä ei epilepsialääkkeiden alaisuudessa elävä ihminen koe tätä pahoinvointia koska syö säännöllisesti tätä lääkettä tai kahtakin. Ne on eri vetää kerran tai kaks silloin tällöin kuin ottaa joka päivä vaikka 5,5 (yhtä lääkettä) ja nämä siis kahdessa osassa aamu/ilta. Ja kyllä näitä lääkkeitä 499ottavan on tällöinki syytä harkita aina ajokykyä. Eli jos riskit ilman lääkettä on suuremmat kuin lääkkeen kanssa niin se on aivan sallittua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Serkkutyttö jäi poliisille kiinni heikosta ajokyvystä ja sai syytteen. Syyte kumoutui oikeudessa, kun hänellä oli resepti esittää. Mielestäni tämä ei ole oikein, mutta näin se nyt meni.
Ei se siinä vaiheessa lohduta, jos joku ihminen on kuollut tai loukkaantunut lääkkeistä johtuvan heikon ajokyvyn seurauksena. On hyvä tietää tämä ennenkuin lähtee riskeeraamaan ihmishenkiä.
Totta. Allergialääkkeiden käyttäjille erittäin hyvä muistutus tarkistaa tolkuraisuus ennen ajoa.
Vierailija kirjoitti:
Valvottu yö vastaa 0,5 promillen humalaa.
Tuossa tilanteessa amfetamiinilääkitys on erityisen hyödyllinen. Kumoaa väsymystä.
Itsellä oli opamox tarvittavana lääkityksenä. Ajoin autollakin eikä vaikuttanut ajokykyyn.
Jos olisin käyttänyt lääkkeitä väärin, niin toki se olisi myös ajokykyyn vaikuttanut eikä resepti olisi vapauttanut minua mistään.