Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouduitteko alkuraskauden aikana selittelemään miksi ette juo alkoholia?

Vierailija
22.02.2015 |

Siis jos ei ole halunnut suoraan kertoa vielä raskaudesta. Mitä sanoit selitykseksi? 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 22:32"]

up

[/quote]

Vierailija
2/22 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muistaakseni ole tarvinnut selitellä, mutta jos pitäisi, niin vetoaisin varmaan lääkekuuriin, jonka aikana ei saa nauttia alkoholia. Pieni valkoinen valhe...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:03"]En. En ole sellainen densa, joka aina muuten on kännissä tai lasi kourassa. Enemmän mua nähdään selvänä, eikä sitä kukaan ihmettele.
[/quote] vai on sitä densa jos silloin tällöin nauttii alkoholia... :)

Vierailija
4/22 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varminta on ottaa lasi ja olla joumatta siitä. Minä otin työpaikan juhlissa käteeni valkoviinilasillisen ja kuljeskelin sen saman kanssa koko illan. Kukaan ei ollut huomannut mittän. Tosin illallispöydässä, pienemmässä seurueessa tuo ei varmaan onnistuisi.

Vierailija
5/22 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vettä, äläkä tee isoa numeroa juomattomuudesta. Ja pari valkoista valhetta jos pakko käyttää, niin sano että aamulla menoa ei voi olla krapulaa tai selitä että migreeniä ollut niin jätät suosiolla alkoholin pois tänä iltana. Jos ootte baarissa käy vaihvikkaa tilaamassa alkoholiton olut. Tai itse sanon vaan että juon tänään vettä, kun huomenna haluan päästä salille.

Vierailija
6/22 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tietää raskaudesta päivää ennen reissuun lähtöä. Olin siellä pari viikkoa, eipä tarvinnut tuntemattomille selitellä. Takaisin tullessa vetosin ab-kuriin kaverin synttäreillä, sitten oli varhaisultra jonka jälkeen mies möläytti sen ja kaikki sai tietää.

Vierailija
7/22 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sattui alkuraskauteen yksi tiimipäiväreissu, jossa tapasin ensimmäistä kertaa joitain tiimikavereitani (oli hajautettu tiimi, joka toimi kolmessa maassa yhteensä 4 paikkakunnalla). Eli joo, piti vähän selitellä, mutta lähinnä esitettiin vain kysymys, juonko yleensäkään alkoholia.

Vierailija
8/22 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 02:19"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:03"]En. En ole sellainen densa, joka aina muuten on kännissä tai lasi kourassa. Enemmän mua nähdään selvänä, eikä sitä kukaan ihmettele. [/quote] vai on sitä densa jos silloin tällöin nauttii alkoholia... :)

[/quote]

No jos ihmiset ihmettelee miksi sä ET nauti alkoholia, se kai tarkoittaa sitä että ne on tottuneita aina näkemään sut juomassa. Jos joskus nauttisit jotain muutakin kuin alkoholia, ne ei varmaan kyselisi sulta selityksiä. Vai mitä?

Vierailija
9/22 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa niitä ystäviä tapaa sellaisissa tilanteistta missä usein juodaan? Kenties ravintolassa? Jos ap on vaikka tottunut juomaan viiniä ruuan kanssa. Ei se nyt herranjumala meinaa et on joki alkkis.

Vierailija
10/22 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä todennäköisesti välttelisin koko tilaisuuksia silloi. Eli en menisi ollenkaan bileisiin. Tai sit vaan sanoisin et nyt ei tee mieli juoda tai vastaavaa. Todennäköisesti tuputettais juotavaa mut sanoisin et on ny vähä huono olo et ei pysty. Mutta en nyt juo muutenkaan mitenkää usein. 

Vierailija
11/22 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en yleensäkään juuri juo, joten työkavereille ja lähipiirille siinä ei ollut mitään uutta. Mutta seminaarimatkalla tanskalaiset vaikutti hieman yllättyneiltä siitä, että suomalainen ei juo. Kuittasin asian vain sanomalla, että en juo alkoholia.

Vierailija
12/22 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan oli vain yksi (juhla)tilanne, missä olisi varmasti joutunut selittelemään - ja paikalla sellaisia ihmisiä, etten todella olisi siinä vaiheessa halunnut heidän utelevan raskausasiaa. Lähinnä siis sellaista porukkaa, etteivät olisi osanneet antaa asian olla vaan tiedossa olisi ollut tunkeilevaa, kiusallista utelua... Ratkaisin asian siten, että tulin paikalle vain alkuillaksi (syömään) ja lähdin aikaisin kotiin pienen valkoisen valheen turvin.

Noin yleensä ystäväpiirissäni ei nyt erityisesti tehdä numeroa (onneksi!) siitä, jos joku ei juokaan. Joku saattaa kysyä että miksei, mutta ei kukaan kysele enempää vaikka sanoisi vain ettei nyt vain tee mieli. Varmasti osa ystävistäni asiaa epäili jossain vaiheessa (ja olen minäkin joskus juomattomuudesta epäillyt raskausasiaa, useimmiten aiheellisesti), MUTTA onneksi meilläpäin ollaan sen verran hienotunteisia että ymmärretään olla suoraan kyselemättä ja luotetaan että asiasta kerrotaan sitten kun asianomainen itse niin haluaa.

Ei kyllä ole mitään törpömpää kuin mennä suoraan utelemaan asiasta, vaikka toinen antaisi suoraa viestiä siitä, ettei halua asiasta vielä puhua. Siinä taustalla kun voi olla vaikka ja mitä. Yleensä nämä törpöt ovat vielä vähän niitä kaukaisempia sukulaisia, hyvänpäivän tuttuja tms ei-niin-läheisiä. Oikein haaskana paikalla, ihankuin se olisi joku sankariteko paljastaa toisen salaisuus ennen aikojaan.

Vierailija
13/22 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelle pariskunnalle feikkasin koska tiesin että tulevat suuttumaan raskaudesta. Ja niinhän siinä kävi että kun kerroimme, alkoi tätä naista heti väsyttämään ja hänen piti poistua. Eivät kutsuneet meitä koskaan luokseen sen jälkeen. Nainen ei voi saada lapsia joten ei kestä tätä ja mies taas inhoaa lapsia muuten vaan.

Vierailija
14/22 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 08:47"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 02:19"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:03"]En. En ole sellainen densa, joka aina muuten on kännissä tai lasi kourassa. Enemmän mua nähdään selvänä, eikä sitä kukaan ihmettele. [/quote] vai on sitä densa jos silloin tällöin nauttii alkoholia... :)

[/quote]

No jos ihmiset ihmettelee miksi sä ET nauti alkoholia, se kai tarkoittaa sitä että ne on tottuneita aina näkemään sut juomassa. Jos joskus nauttisit jotain muutakin kuin alkoholia, ne ei varmaan kyselisi sulta selityksiä. Vai mitä?
[/quote] Onko sulla kaikki hyvin? :D

Vierailija
15/22 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran mutta silloin oli eka kolmannes jo niin lopuillaan että paljastin kuitenkin totuuden vaikka pari viikkoa olisin vielä ajatellut salailla :)

Vierailija
16/22 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
17/22 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
18/22 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelin tällaisia tilaisuuksia ja liikuin tarvittaessa autolla, jotta pystyin vetoamaan ajamiseen.

Vierailija
19/22 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En kyllä juo muutenkaan :)

Vierailija
20/22 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En ole sellainen densa, joka aina muuten on kännissä tai lasi kourassa. Enemmän mua nähdään selvänä, eikä sitä kukaan ihmettele.