Voiko lapsen viedä päiväkerhoon kun nenä vuotaa, muttei kuumetta ole?
Eli jonkin sortin lentsua tietenni.
Kommentit (15)
Tätä mä juuri ajattelinkin! Viime talvikin oltiin vähän väliä lentsussa =(
ap
mun lapsilla ei ainakaan koko ajan vuoda nenä. vain silloin kun niillä on nuha. ja jos jollain lapsella on nuha puoli vuotta niin jotain on pahasti vialla.
Todellakin voisi käydä niin, että olisi vähän väliä pois. Kuume on sitten eri juttu! :)
Flunssa saattaa tarttua toisiin lapsiin vielä viikko sen jälkeen kun kuume on laskenut. Eli sinä pitäisit lapsen puolitoista viikkoa kotosalla? Noh, kun sitten viet lapsen hoitoon, hän ainakin alkukuukausinaan saa todennäköisesti heti perään toisen flunssan toisilta lapsilta. Ja taas on lapsi 1,5 viikkoa sairaana ja sinä poissa töistä? Missä työpaikassa sellainen onnistuu? Meillä ainakin maksetaan palkkaa vain 3 ekalta poissaolopäivältä jos on lasta hoitamassa. Ja jos sitä pidempään on lasta hoitamassa, saa olla palkattomalla vapaalla, mutta silläkin vain jos lääkäri määrää sairaslomaa lapselle niin pitkään. Ja eihän ne määrää, vaan heti kun kuume on laskenut ja lapsen yleiskunto hyvä, hän voi mennä päivähoitoon.
muistattehan itsekin olla puoli talvea ihan kotosalla? Mahtais työkaverit tykätä, kun ootte kahden viikon putki töistä pois. Vois jopa potkutkin tulla aikas äkkiä! ;)
Sen flunssan kun saa ihan mistä vain, silloin kun se on tullakseen. Ei sen takia tarvitse eristäytyä kotiin, että suojelisi muita lapsia.
viedä lapsi päiväkerhoon? Silloin on mielestän ihan yks ja sama vietkö lapsesi kerhoon pikkunuhassa vai et.
päiväkerhoon, niin sehän on ihan yks ja sama kumpaan ratkaisuun hän päätyy. Siis että viekö lapsensa päiväkerhoon vai ei. Hänellä ei ole mitään pakottavaa syytä viedä tai olla viemättä.
t:15
Siis kun minä kysyin vain ja ainoastaan, että voiko lapsen viedä päiväkerhoon kun nenä vuotaa, muttei kuumetta ole. Että millainen on noin niin kuin tapana, saako nuhaisena viedä vai ei, ja kun kuitenkin sitä nuhaa pitkin talvea on niin en halua lasta yhden nuhan takia pitää kerhosta poissa, vasta sen aloittikin. Niin, ja olen kotiäiti, kyllä, ja ylpeä siitä!! Ja lapsen vien päiväkerhoon ihan lapsen itsensä takia, että saa harjoitella ryhmässä oloa ja saa leikkiä ikäistensä kanssa, eikä se uskonnollinen puolikaan pahitteeksi ole, sitä kun ei itse oikein tule opetettua mitään raamatun kertomuksia, ei niistä mitään haittaakaan ole.
Mutta että, yksinkertaiseen kysymykseen saa noinkin ihmeellisiä vastauksia kuin mitä joiltakin tuli...??
Kiitos teille asiallisesti vastanneille, vien siis lapsen kerhoon jos ei kuumetta nouse ja mikäli hän jaksaa touhuta.
ap
Eli kai sen voi sitten saada mistä vaan, mutta meille se tulee aina nimenomaan silloin, kun kerhossa on ollut joku nuhainen. Joten kyllä mun puolesta sais jäädä kotiin nää kipeet, niin meille ei tarvis joka nuhan tulla. Mutta kun ei malteta, niin sitten kaikkien muidenkin pitää se saada. Oisko tuo nyt niin vaikeeta olla yhden kerran kotona.
On ikävää, kun monet ajattelee, että kyllähän sitä saa olla sitten puoli talvea pois, jos noin ajattelee. Ja niinhän sitä saakin, jos kaikki kipeät tuolla liikkuu... Jos edes jotkut jäisi kotiin, jotka voivat, noita pöpöjäkin liikkuisi tuolla vähemmän. Ymmärrän, jos on pakko mennä töihin ja lapsi on pakko viedä flunssaisena hoitopaikkaan, mutta jos kyseessä vaan joku " virike" , niin ole vastuullinen, ja jääkää kotiin. Ei se yksi kerta pois mitään haittaa.
Vaan sinne kerhoon on tungettava nuhassakin, ja sitten se nuhaongelma samalla sysätään muillekin.
Jos teidän sairastelevan pojan on oltava puoli vuotta kerhoista pois, niin sitten on oltava. Nykyasenne on se, että kipeenä tuodaan kerhoon, jolloin muiden on oltava puoli vuotta kerhosta pois, esim. siis niiden, jotka saa tartuntoja herkästi tai joilla on alla jokin muu perussairaus.
Muutenhan sieltä pitäs olla poissa puolen talvea...