Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tumma juova kynnessä, syöpä?

Vierailija
21.02.2015 |

Se on sellainen n. 0,5 cm leveä tumma juova kynsinauhasta kynnen päähän. Huomasin sen n. 1 kk sitten, mutten ajatellut siitä mitään ihmeempää. En ole mikään manikyyritapaus, vaan kynnet on aika naturelle. Nyt menin googlettamaan ja melanoomahan se saattaa olla! Maanantaina lääkäriin. Pelottaa. Onko jollain tarkemmin kokemusta vastaavasta?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on tuo sama... mitä se voi olla? hui

olen vaan ajatellut että se on verenpurkauma jos lyönyt johonkin... mutta se vaan on ja on

Vierailija
2/14 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis ei näköjään sama, minulla on siis kynsinauhan juuresta kynsi tumma. ei tunnu päältä miltään t: 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla siis pystyjuova. Ja en mäkään aatellut tuosta mitään, kunnes menin googlettaa. Ääks!

Vierailija
4/14 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mullakaan tunnu päältä miltään.

Ap (edellinen oli kanssa Ap)

Vierailija
5/14 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, mun tietääkseni verenpurkaumat kynsissä on suht yleisiä. Oon nähnyt sellasia monella, enkä oo kyllä näillä ihmisillä kuullu mitään syöpää todettaneen. Älä ny vielä stressaa. Kyllä se syöpä on yleensä ihan se kaikkein epätodennäköisin vaihtoehto. Rintakyhmyistäkin 9/10 taitaa olla ihan viattomia. Nettiä vain kun lukee, niin tulee käsitys, että joku patti rinnassa on automaattisesti syöpä. 

Vierailija
6/14 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Minä en osaa sanoa minkänäköisiä sinulla ne juovat ovat tarkalleen, mutta minulla on ilmestynyt aina niitä silloin tällöin niin kauan kuin vain muistan. Olin joskus lukevinani tai sitten olen itse päätellyt että liittyy korkeaan verenpaineeseen tai sydän probleemiin. Stressi kenties. Jos ne siis on tuollaisia viivan tyyppisiä.

Vierailija
7/14 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa kuva, niin arvioin.

Vierailija
8/14 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiiiiih ei se nyt mikään melanooma ole! Nyt google pannaan ja koitlääkäriys myös.

Vierailija
9/14 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepsis!!!!!!!!!

Vierailija
10/14 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynnen alla voi olla myös ihan tavallinen pigmenttiluomi, joka ilmenee ruskeaan raitana. Silti se pitäisi tutkia. Kuvaa?

Vierailija
11/14 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on aika samanlainen, paitsi oma viiva on etusormen kynnessä ja se on sivussa (ei keskellä)

http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/ldk/ldk00466.jpg

Ap

Vierailija
12/14 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, joko kuolen?

Ei pitäis googlettaa koskaan mitään :S

Ap

Vierailija
13/14 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta mulle on ilmestynyt myös tuollaiset juovat kolmeen kynteen...huomasin ne tuossa raskaudenloppupuolella noin pari kuukautta sitten, menin tietysti googlettamaan ja melanoomaahan se saattaa olla...kävin yksityisellä ihotautilääkärillä ja sain lähetteen ihotautipolille jonne on aika vasta parinviikonpäästä, nyt pelottaa aikalailla.

Jos aloittaja sattuisi olemaan kuulolla niin selvisikö mistä viiva johtui? Onko kellään muulla ollut tälläistä?

Vierailija
14/14 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kaipailisin kommentteja, miten tämän kanssa kävi? Tajusin nimittäin geelilakkausta ottaessani, että oikeaan nimettömään on ilmestynyt ruskea pystyviiva (ihan tämän kesän aikana varmaankin?). Itse en ollut edes ajatellut sen olevan mitään erikoista, mutta kynsiteknikko sanoi, että kannattaa käydä sitä jossain välin näyttämässä jollekulle. Nyt varasin terveydenhoitajalle ajan, katsotaan... kohtalotovereita?