En menisi pakkosuomenruotsin tunneille jos olisin koululainen.
Harmi kun minun kouluaikanani ei ollut vielä internettiä, olisin aloittanut pakkoruotsilakon kieltäytymällä menemästä pakkoruotsin tunneille ja siitä olisi tiennyt koko Suomi heti ja nopeasti, pakkosuomenruotsi olisi kaatunut varmaankin alta aikayksikön.
Kommentit (10)
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 17:27"]
Olisit vain jäänyt luokalle, toisaalta taisit jäädä muutenkin.
[/quote]
Keskiarvo oli jotain 9,5 jos musiikki jätetään pois, siitä sain kutosen kun en ole musikaalinen, muuten todistus täynnä kymppejä ja ysejä, olin luokkani priimus.
[/quote]
Ruotsi on maailmankieli, eiks jea!!
[/quote]
Ei pakkoruotsin kannattaminen tee susta eliittiä, typerys.
Mutta kuka ryhtyisi ajamaan pakkomatematiikan poistamista? On nimittäin paljon turhempaa kuin pakkoruotsi.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 17:41"]
Mutta kuka ryhtyisi ajamaan pakkomatematiikan poistamista? On nimittäin paljon turhempaa kuin pakkoruotsi.
[/quote]
Mutta miten me saadaan se pakkomatematiikka poistettua myös kaikkien muiden maiden kouluista?
Kaikkialta muulta pakkoruotsi on poistettu (Ruotsissa sen aineen nimi on pakkoäidinkieli)
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 17:27"]
[/quote]
Keskiarvo oli jotain 9,5 jos musiikki jätetään pois, siitä sain kutosen kun en ole musikaalinen, muuten todistus täynnä kymppejä ja ysejä, olin luokkani priimus.
[/quote]
Kaikki saavat haluamansa keskiarvon, kun vaan jättävät ne heikommat aineet laskematta mukaan. Pisti vaan silmään erikoinen laskutapa, ei millään pahalla. Niin ja eipä sieltä peruskoulusta ulos pääse päättötodistuksen kanssa, jos ei ruotsia suorita.
Toivoisin että lapsenlapseni ja muutkin suomalaiset saisivat opiskella vaikka tätä kaunista kieltä ilman pakkoruotsia.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 17:45"]
Toivoisin että lapsenlapseni ja muutkin suomalaiset saisivat opiskella vaikka tätä kaunista kieltä ilman pakkoruotsia.
[/quote]
On se vaan niin kaunista tuo ranskan kieli, sain kuunnella taas pari viikkoa espanjaa, italiaa ja ranskaa lomamatkallani, musiikiia korville ihanaa!!!
Sityen et saisi valtion ja kaksikielisten kuntien ylempiä työpaikkoja.
Mua kiinnostaa ne ja kävin tunneilla.
Yliopistossakin on pakollinen ruotsi suoritettavana.