Klarna?
Ihmettelen, miksi ylläpito poisti Klarnan verkkokauppapalvelun tilaustietojen käsittelyä koskevan tämänaamuisen ketjun. Siinä ihmeteltin sitä, että lomakkeen täydennys ei näyttänyt tuovan vain kyseisellä koneella ja selaimella syötettyjä tilaustietoja vaan kannasta myös muiden (kavereiden, bloggareiden jne.) tietoja, kunhan syötetty sähköpostiosoite ja postinumero täsmäsivät.
Enpä oleta, että ylläpito vastaa tähän ihmettelyyni enkä viitsi lähettää palautettakaan Sanomalle. Joku oli tehnyt siitä juttuvinkin johonkin lehteen. Itse lähetin postia tietosuojavaltuutetulle ja pyysin tutkimaan asiaa.
Kommentit (10)
Ehkä Sanoma ei voi varmistaa että kyseessä ei ole vain kilpailijan mustamaalauskampanja, eikä siksi uskalla julkaista tällaista tekstiä.
Sanoma pystyy kyllä tasan tarkkaan tarkistamaan itsekkin miten tuo Klarnan lomake toimii. Onhan se nyt tietenkin vähän vaarallista levittää tätä tietoa, että sieltä saa ongittua tietoja, mutta pakkohan tästä on puhua.
Joo, voi olla. Tuo vaarallista kertoa, että sieltä saa tietoa voi hyvinkin olla syy poistoon, en tullut sitä ajatelleeksi. Mä aloin miettiä että kirjoittikohan joku siihen ketjuun esimerkkejä kaivamistaan tiedoista tms. kun se katosi samalla, kun olin kirjoittamassa vastausta.
No mutta, ehkä juttuvinkki lehteen ja tietosuojavaltuutettu saa asiaan selvyyden. Huolestuttavaa tekstiä se oli.
-ap-
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:20"]Sanoma pystyy kyllä tasan tarkkaan tarkistamaan itsekkin miten tuo Klarnan lomake toimii. Onhan se nyt tietenkin vähän vaarallista levittää tätä tietoa, että sieltä saa ongittua tietoja, mutta pakkohan tästä on puhua.
[/quote]
Ei moderaattorilla taida olla resursseja/mielenkiintoa lähteä moisia testailemaan. En näe, että tuollainen kuuluisi keskustelupalstan valvojan työnkuvaan.
Luulen, että palstalla on tietty ohjeistus, minkätyyppiset ketjut poistetaan.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:23"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:20"]Sanoma pystyy kyllä tasan tarkkaan tarkistamaan itsekkin miten tuo Klarnan lomake toimii. Onhan se nyt tietenkin vähän vaarallista levittää tätä tietoa, että sieltä saa ongittua tietoja, mutta pakkohan tästä on puhua. [/quote] Ei moderaattorilla taida olla resursseja/mielenkiintoa lähteä moisia testailemaan. En näe, että tuollainen kuuluisi keskustelupalstan valvojan työnkuvaan. Luulen, että palstalla on tietty ohjeistus, minkätyyppiset ketjut poistetaan.
[/quote]
Eiköhän moderaattorit itsekkin menneet kokeilemaan löytyykö sieltä omat tiedot, joten tietävät ettei ole mitään aiheetonta mustamaalausta.
Tietosuojavaltuutetulle kannattaa ilmeisesti soittaa. Sähköpostissa sanotaan olevan useiden kuukausien ruuhka.
Mahtaa ylläpito poistella vaan kun joku mamma täällä vain on ilmoittanut omasta mielestään asiattomaksi. Täällä kun on niin kiivaasti sensurointia vaativia mammoja, joskus voi sitten oikeasti merkittävät asiat jäädä pimentoon.
No toivon mukaan tähän nyt joku media tarttuu. Tämä on ihan pöyristyttävää leväperäisyyttä Klarnalta.
Toivottavasti Klarnan tietovuoto saadaan loppumaan! Hyvä, jos joku on vinkannut lehdille!
Niinpä, onko se laitonta kertoa, että joku yritys toimii laittomasti? Vai missä mättää?