Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kadehditko ihmisiä, jotka osaavat

Vierailija
11.09.2006 |

tehdä elämänsä helpoksi? Eli ovat sen verran itsekkäitä, että muiden mielipiteistä tai yleisistä moraali- tms. käsityksistä piittaamatta toimivat, kuten ITSE parhaaksi näkevät?

Minä kadehdin. Ystävä- ja tuttavapiirini kuuluu monia äitejä, jotka esim. hoidattavat lapsiaan todella paljon omilla vanhemillaan, pitävät esikoista täyspäiväisesti hoidossa vaikka itse ovat kotona, hakevat siekailematta sairaslomaa töistä jos vähän väsyttää, eivät stressaa siivoamisista, ruuanlaitoista tms. vaan elävät sotkussa ja syövät eineksia ja purkkiruokaa jne. jne. Heillä on helppo elämä, ja ehkä enemmän kuin tätä helppoa elämää sinänsä, kadehdin heidän kykyään tehdä elämästään sellaista. Oma perfektionismini ja ajattelutapani ei anna myöden tällaiselle.

Ymmärsiköhän kukaan. =)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadehdi, koska kuulun kuvamaasi ihmisryhmään. Lapsen hoidan itse, mutta muulla ei niin väliä =)

Elämänkokemus helpottaa kummasti asioiden priorisointia.

Vierailija
2/7 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa tarkoitan näitä lapsen hoitamiseen liittyviä juttuja. Olen sitä mieltä, että kun lapsia olen itse halunnut ja saanut, en voi joka käänteessä olla sysäämässä heitä muualle hoitoon. Toki silloin tällöin ja tarpeen vaatiessa, mutta en " huvin vuoksi" tai siksi, että vähän väsyttää. Tunnen useita ihmisiä, jotka sitävastoin soittavat vakihoitajat hätiin lähes joka käänteessä saadakseen nukkua tai viettää rennon viikonlopun ilman lapsia. En voi kieltää, etteikö rauhassa nukuttu yö tai vapaa viikonloppu kelpaisi minullekin silloin tällöin, siksi siis kadehdin näitä ihmisiä, ja välillä harmittaa, kun oma moraalini ei anna myöden tällaiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella yks elämä täällä ja minä ainakin haluan elää sen niin kuin huvittaa. Suhtaudun elämään hyvin rennosti ja teen sitä mikä milloinkin fiiliksen mukaan tuntuu miltäkin.

Vierailija
4/7 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkapa siitä, että hoidatat muilla tehtäviä, jotka oikeastaan kuuluvat sinulle?

Vierailija
5/7 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaikkapa siitä, että hoidatat muilla tehtäviä, jotka oikeastaan kuuluvat sinulle?

Vierailija
6/7 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt vissiin vähän eri asia pistää muksu hoitoon kuin antaa valmiita pinaattilettuja?

Vierailija
7/7 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. töistä, taloudenpidosta, lastenhoidosta. En pitäisi itsestäni jos eläisin sellasta elämää.

Ja joo einekset on mustakin vähän eri luokkaa :)