Nilkkansa teloneilta apua?
Kauanko nivelsiteet saattavat kipuilla nilkassa nyrjähtämisen jälkeen? Minulta revähti kerralla useammat nivelsiteet melko pahasti, mutta eivät katki asti. Nyt viides viikko meneillään, ja edelleen päivittäistä kipua (toki kipu on vähentynyt pikku hiljaa tässä ajan kuluessa, mutta särkevät kuitenkin selkeästi).
Lääkärissä (ortopedi) olen käynyt jo useasti, ja jalka on kuvattu(ei murtumia). Olen ymmärtänyt, että turvotus rasituksen myötä saattaa kestää pitkäänkin. Nyt kaipaisin kuitenkin kohtalotovereiden kokemuksia, koska kipu nilkasta on lähtenyt...
Kommentit (26)
Mies on kärsinyt samasta jo neljättä vuotta. Ortopedi sanoi että sellaista se on, hidasta paranemista.
No mulla tup pitkittyin, koska rikoin sen niin monta kertaa, kun ei ollut vielä kunnolla parantunut. Pitää jaksaa olla sen kanssa varovainen pitkään, että parantuu mahdollisimman hyvin. Noiss on tosiaan valtavia eroja vammasta johtuen.
Mulla oli nilkka vuosia pyöreä sen ulkosyrjän töröluun päältä. En tiedä pahastiko meni, siihen aikaan sai vain siteen koipeen. Äärikyykyssä se motkottaa nykyisin, välillä astuin sen päälle vähän väliä mutta ei koskaan tapahtunut pahempaa, eli aika löysä varmaan. Nykyisin sitä ei jostain syystä tapahdu. Osaako joku selittää, miksi?
Nro 22, jos nilkkasi lihakset ovat vahvistuneet ja siksei se mene enää alta? Itsellä on vakuutus, jonka vuoksi olen käynyt hoidattamassa yksityisellä. Sen vuoksikin haluaisin laittaa jalan kerralla kunnolla kuntoon, ettei sitten vuosien päästä ala oireilla. Voiko ortopediltä pyytää magneettikuvaan? Missä vaiheessa mahtavat kuvata?
Anteeks ku vastaan näin myöhää mut itellä taittui nilkka noin 10min site ja nyt sattuu nii vietävästi...aijjaij....yritän nyt vaa väkisin klonkata eteenpäin....
Joka ilta jäitä ja jalka kohoasentoon! Myös päivän aikana useamman kerran, jos mahdollista. Kohoasentoon tarkoittaa, että sydämen yläpuolelle.