Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkuraskaus ja visiitti coffeshoppiin?

Vierailija
21.02.2015 |

Tilanne siis on se, että ollaan menossa pienellä porukalla Amsterdamiin ja ohjelmaan kuuluu tietysti visiitti coffeshoppiin. 
Taustalla on jo pitkään jatkunut toive ja yritys vauvasta, jo melkein vuosi ollut yritys päällä, mutta toivottua tulosta ei ole tullut. Ekan yrityskierron aikana en edes juonut alkoholia ja olin tietysti aivan sataprosenttisen varma, että olen raskaana ja kuvittelin oireita, mutta nyt olen jo pessimistisempi ja en usko raskauden mahdollisuuteen ennen kuin menkat myöhässä. Alkoholiakin olen kohtuudella nauttinut, en toki silloin jos menkat ovat myöhästyneet.

Nyt sitten toi Damin reissu sattuu juuri sille viikonlopulle, jolloin on mun kuukautiskierron viimeiset päivät. Tämä on eka kierto kun toivon, että en tulisi raskaaksi. Haluaisin niin kovasti vain nauttia tuosta reissusta, jopa kokeilla kannabista siellä coffeeshopissa muiden matkaseuralaisten kanssa. 
Jos nyt sattuisi niin, että olisin tullut raskaaksi tässä kierrossa ja polttaisin kannabista kp 26 niin olisko tosi paha?
Totta kai jätän kannabikset muille jos yhtään koen varhaisia raskausoireita reissussa, ajattelin ottaa pari liuskatestiäkin mukaan että voin kp 26 testata.

Niin onko se kannabis paljon pahempi hyvin varhaisessa vaiheessa raskautta kuin tupakka ja alkoholi?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No periaattessa ne kolme ekaa raskausviikkoa ovat sellaisia, ettei ne äidin teot paljoa vaikuta sikiöön kun ei ole yhteistä verenkiertoa.

Itse en polttaisi maria missään vaiheessa, jos yrittäisin tulla raskaaksi. Mutta voin vain kuvitella, että jos yritystä on takana jo pidemmän aikaa niin ei sitä jaksa elää varoen kuin olisi raskaana joka kuukausi ja nostaa turhia toiveita.

Jos se sut tekee iloiseksi ja onnelliseksi, että saat kokeilla kannabista Damissa, niin tee se. Jos se huolettaa mahdollisen raskauden kannalta, niin älä polta. Ja yleensähän se raskaus saa sitten alkunsa just silloin kun sitä vähiten odottaa ja toivoo.

Vierailija
2/5 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimustietoa aiheesta on vähän, mutta aika varmalta näyttää, ettei siitä ainakaan enempää haittaa ole, kuin tupakasta tai alkoholista. Ei käyttö tosin suositeltavaakaan ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabiksestä ja raskaudesta olen joskus lukenut tutkimuksen jonka mukaan joku tietty pieni määrä ehkäisee liikalihavuutta. En ehkä itse lähtis savuttamaan tämän pohjalta mutta jos välttämättä haluat niin voit vähän savutella ja huoletta. Ei se kannabis sen kummempaa oo ku aspiriini. Suomessa on vaan maalattu piru siitä. Keski-Euroopassa on paljon enemmän kokemusta ja tietoa tästä. Voit halutessa kysästä sieltä Amsterdamista joltai tohtorilta näkökulmaa asiaan.

Vierailija
4/5 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 01:08"]No periaattessa ne kolme ekaa raskausviikkoa ovat sellaisia, ettei ne äidin teot paljoa vaikuta sikiöön kun ei ole yhteistä verenkiertoa.

Itse en polttaisi maria missään vaiheessa, jos yrittäisin tulla raskaaksi. Mutta voin vain kuvitella, että jos yritystä on takana jo pidemmän aikaa niin ei sitä jaksa elää varoen kuin olisi raskaana joka kuukausi ja nostaa turhia toiveita.

Jos se sut tekee iloiseksi ja onnelliseksi, että saat kokeilla kannabista Damissa, niin tee se. Jos se huolettaa mahdollisen raskauden kannalta, niin älä polta. Ja yleensähän se raskaus saa sitten alkunsa just silloin kun sitä vähiten odottaa ja toivoo.
[/quote]

Sikiöllä ja äidillä ei ole missään vaiheessa yhteistä verenkiertoa raskauden aikana.

Vierailija
5/5 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan täti sanoi mulle että niin pitkään kun raskaustestissä ei vielä näy plussaa eikä haamua niin sikiölle ei ole vaaraa esim. alkoholista.
Itse todellakin välttäisin alkoholia ja muita päihteitä jos tietäisin olevan mahdollista että olisin raskaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi