Todistettu: TYÖTTÖMYYS tekee ihmisestä synkän ja inhottavan
No niin, nyt se on sitten oikein laajalla tutkimuksella todistettu. Työttömyys muuttaa ihmisen persoonallisuutta niin, että hänestä tulee sisäänpäinkääntynyt, neuroottinen, uhkakuvia näkevä, päättämätön ja epämiellyttävä. No mitäs tässä sen pitempään selittämään, lukaisepa itse:
http://www.iltalehti.fi/mieli/2015022019234222_md.shtml
Kommentit (22)
Voi vittu! Idioottimainen aloitus..
Tämä pitää paikkansa. Kaiken lisäksi täysin SoMesta ulkona olevana olen myös psykopaatti.
Noin voi olla jos se työ on koko elämä ja identiteetti rakentunut sen varaan. Mun miehestäni tuli ihan kaikkien mielestä parempi ihminen ja onnellisempi kun työt loppui. Monta kertaa on soiteltu ja tarjottu työtä isommalla palkalla mutta ei halua samoihin hommiin neljästä tonnista mennä. Työttömäksi jäätyään on ensimmäistä kertaa elämässään onnellinen. Auttaa paljon muita, meditoi, opiskelee itsekseen kaikenlaista onnellisuusfilosofiaa, urheilee. Ja miettii mitä työtä oikeasti haluaisi tehdä kun vanhaan ei halua palata.
Ei työttömyys sinänsä ihmistä muuta negatiivisesti vaan se että elämästä puuttuu sisältö ja tarkoitus kuten moni kokee, päälle rahavaikeudet ja sosiaalinen leima. Palkkatyö ei välttämättä tuo sisältöä vaan vie kaiken energian jos työ ei ole mieluista.
"Tämä on totta. Tämä on totta. Tämä on totta" (Laura Närhi)
Täähän on tiedetty ilman tutkimuksiakin jo. Näitä on naapureissa. Onneksi on työ.
Olin tuollainen käydessäni vielä töissäkin. Kaupan päälle vielä uupunut.
jos minä olisin esimiehesi, joutuisit ulosantisi johdosta vähintäänkin puhutteluunelli nyt ihan toisiin tehtäviin jossain muualla.
kun katsoo mistä joillekin junteille maksetaan, siinähän on yrittäjä ollut pitkään kanveesissa.
kiinnostaa kuitenkin huuteletko muuten ihmisiä vaikkapa noilla termeillä, vai oletko ollut oikeudessa häirinnästä?
Mä olen kyllä sisäänpäinkääntynyt ja välillä varmaan epämiellyttäväkin vapaalla vaikka on työ. 9h päivässä kun tekee asiakaspalvelua, ei aina vapaalla kiinnosta aukasta suuta ollenkaan, eikä edes kuunnella muiden puhetta.
Miehillä pahempi koska mies syrjäytyy, naiset haluaa rahaa miehissä, sen takia työtön mies ei kelpaa naisille. Naiset kuitenkin saavat silti seuraa, vaikka olisivat työttömiä ja kuten tossakin antamassasi linkissä näkyy naisen käyrä lähtee nousuun (koska pääsevät epäilemättä loisimaan miehen lompakolle silti vaikka ovat työttömiä)
Ei se työttömyys vaan pitkäkestoinen arvottomuuden ja epävarmuuden tunne. Lisäsihän katovuodetkin epätoivoa kun ei voi luottaa että vuoden päästä tulisi hyvä sato ja selvitään hengissä. Työttömyys on tämän päivän katovuodet.
USKOTKO JOKA SANA MITÄ ILTALEHTI TAI ILTASANOMAT KIRJOITTAA ?! Varmaan joidenkin käytös voi muuttua mutta en nyt kuitenkaan lähtisi yleistämään. Kiva ihminen on mukava olipa hän työtön tai työssäkäyvä. Dickface on myös aina dickface olipa hän työssä tai työtön ja voi olla myös nainen vaikka sana viittaakin enemmän mieheen.
Kyse ei ole työttömyydestä sinänsä, vaan muiden ihmisten ja yhteiskunnan suhtautumisesta työttömään (tuomitseminen, haukkuminen, häpäisy, simputtaminen, syyllistäminen, ihmisarvon vieminen, yhteisöstä ulossulkeminen). Itse olen ihan kettuuntunut tylsässä työssäni. Sen sijaan olen vapaa-ajalla iloinen, mukava ja onnellinen.
Tuskin kenenkään tarvitsisi miettiä jos voittasi lotossa jättipoton, että jatkaisiko työssä vai ei.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:57"]
Miehillä pahempi koska mies syrjäytyy, naiset haluaa rahaa miehissä, sen takia työtön mies ei kelpaa naisille. Naiset kuitenkin saavat silti seuraa, vaikka olisivat työttömiä ja kuten tossakin antamassasi linkissä näkyy naisen käyrä lähtee nousuun (koska pääsevät epäilemättä loisimaan miehen lompakolle silti vaikka ovat työttömiä)
[/quote]
voi pyhä vulva sentään! Kaikki naiset etsivät lompakkoa ja missään parisuhteessa nainen ei ole se joka tienaa paremmin, saati että olisi ihan vain naisten välisiä parisuhteita, tai jokunen nainen viihtyisi mieluummin yksin, kuin ruikuttavan, uhriutuvan lassukan kanssa. Ehei, mies on uhri ja hyväksikäytetty ja BYÄÄÄÄH, nyt täytyy päästä haukkumaan naiset joka ketjussa vauva-palstalla ja tehdä mahdollisimman paljon "mies on parempi kuin nainen" -aloituksia, kyllä näin on näin!
Tuossahan mainittiin että ulospäinsuuntautuneet helppoheikit saavat isommat tulot, kun taas toisaalta aidosti avoimet ihmiset kokevat pidempiä työttömyysjaksoja.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 00:07"]
[/quote]
voi pyhä vulva sentään! Kaikki naiset etsivät lompakkoa ja missään parisuhteessa nainen ei ole se joka tienaa paremmin, saati että olisi ihan vain naisten välisiä parisuhteita, tai jokunen nainen viihtyisi mieluummin yksin, kuin ruikuttavan, uhriutuvan lassukan kanssa. Ehei, mies on uhri ja hyväksikäytetty ja BYÄÄÄÄH, nyt täytyy päästä haukkumaan naiset joka ketjussa vauva-palstalla ja tehdä mahdollisimman paljon "mies on parempi kuin nainen" -aloituksia, kyllä näin on näin!
[/quote]
En ole ap ja ei faktat siitä muuksi muutu, vaikka miten lassukkakorttia aina huudellaan. Tilastot puhuvat puolestansa vaikka mitä sanoisitte, alkakaa käyttäytyä toisin käytännön elämässä elkääkä aina juosko rahan perässä, jos ette halua tilastoista kuulla kiusallisia faktoja.
Kummasti näyttää tuon uutisen mukaan ainakin kahden ensimmäisen työttömyysvuoden aikana miesten avoimuus vain kasvavan ja naistenkin avoimuus kasvaa 3-4 vuoden työttömyyden jälkeen. Osa työttömistä naisista näyttää myös olevan tunnollisempia kuin työssäkäyvät naiset tuon uutisen mukaan. :D
Sainpa aikaiseksi melkoisen kuhinan palstalla heittämällä kehiin ääritrollin! No, ei tämä ole minulle uutta... :D Jatkakaa! Ap.
Kokeilkaapa olla työttömiä eli jättäkää työnne. Voin sanoa ettei paljoa kieltämättä naurata. Ja kyllä, kaipaan töitä ja siitä seuraavaa normaalia arkea.
ap on selvästi itse työläinen. olisit kiitollinen (ja hiljaa) mutta oletkin ylpeä , mutta kuinkas ylpeälle lopulta käykään...... muistatko?
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 00:52"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 00:07"]
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1375720/What-women-really-want--money-Research-finds-women-look-paid-job-partner.html
[/quote]
[/quote]
Eivät naiset tietenkään ole ruikuttavien ja uhriutuvien lassukoiden kanssa, vaan itseään ja erinomaisuuttaan puhkuvien narsistien. Sellaisethan pärjää aina kaikissa oloissa, koska he osaavat aina kusta muita linssiin ja kääntää itselleen kaiken, mikä irtoaa tai jonka voi murtaa irti tai edes kuljettaa pois kauhakuormaajalla.
[/quote]
Sä olet varmaankin 14-vuotias. Tuota tyhmyyttä ei voi muuten selittää. Isäsikin on varmaan narsisti, ellei äitisi ole "Suomen ainoa lassukan nainut", siitä huolimatta että kaikki perheelliset suomimiehet narsisteja, joiden lompakolla nainen loisii. Toisaalta sillä ei ole hitonkaan väliä, koska narsistit itse tekevät varkauksia ja murtoja ja linssiinkusemisia minkä ehtivät :'D Voi sua ja sun pikkuista aivotoimintaasi.