Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen uskossa

Vierailija
20.02.2015 |

Ja Jumala mielessä melkein koko ajan.
Olen kuitenkin huomannut, että se mitä ennen harrastin tai mistä nautin, on jäänyt pois.
Esim. Liikkuminen. Kävin aijemmin jopa juoksemassa ja nautin siitä.
Mutta nyt. Ainut mistä innostun, on kokoukset, että pääsen kokouksiin.
Harmittaa. Sillä en usko että Jumala haluaa mun muuttuvan tälläiseksi.
Vai voiko tää olla ohimenevää?
Olen vaan jotenkin....tympääntynyt tähän maailmassa elämiseen. Ei vaan jaksa kiinnostaa enää.
Tuntuu vaan niin turhalta kaikki.
Ja se ärsyttää itseäni.
Laiskistun vaan, eikä se se ole Jumalan tahto.
Ei auta muu kuin rukoilla että saisi takaisin sen ilon tähän elämiseen....
Onko ketää muuta joka ois samaa kokenu/mietiskelly?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oot ihan kristitty ? Ite oon wicca joten se on elämäntapa eli uskon että sunkin uskonto on noussut tärkeäksi vaikka kyse onkin ihan eri uskonnoista

Vierailija
2/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on protestanttien peruselementti, se että henkisyys ja ruumiillisuus ovat toistensa vastakohtia eikä "ruumiinpalvonta" eli urheilu ole hyväksi Jumalsuhteelle...!

itse olen sitä mieltä, että Jumala haluaa meidän pitävän huolta kehostamme. Emme elä pelkästään ikuista elämää varten, vaan meillä on myös tämä maallinen elämä ja keho jota tulee vaalia parhaan mukaan.

ev.lut äippä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristitty kyllä. Uudestisyntynyt.
Jeesus on todella tullut jotenkin niin tärkeäksi, että kaikki muu tuntuu vaan turhalta.
En kuitenkaan haluaisi tuntea/ajatella näin, koska Jumala on sntanut tämän elämän elettäväksi. Ja kyllä tästä pitäisi myös nauttia ja iloita.
Vai olenko masentunut...?
Tiedän kyllä mitä se on kun olen ollut aijemmin oikeasti masentunut. Enkä koe että nyt olisin...
Ehkä vaan alitajunnassa pelkään että jostain jutusta tulisikin tärkeämpää kuin uskossa eläminen?
Että joku asia veisikin kaiken ajan ja huomion...en tiedä.
Mutta erilaisissa kokouksissa tykkään käydä. Kuulla Jumalan sanaa ja nähdä uskovia ihmisiä.
Se tuo iloa.
Olen 30-v ja tunnen että olen jo kaiken nähnyt ja kokenut...en kaipaa takaisin siihen entiseen elämään...

Vierailija
4/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat vanhoja ohjelmia, mutta voisitko kenties saada näistä ohjelmista inspiraatiota lenkille lähtemiseen:

TV7:n ohjelmasarja Sanan lenkkivieras

http://www.tv7.fi/vod/series/?series=56

Vierailija
5/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni.

Vierailija
6/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on se rakastumisen vaihe, kun Jeesukseen rakastuu, niin alkuhuumassa kaikki muu tuntuu turhalta! Oletko muutenkin voimakkaasti tunteva on-off -ihminen?

Jotenkin itselläni on nyt melko maallinen vaihe, kun perhe-elämä ja työ vie lähes kaikki mehut. Onneksi tulee jonkun verran kuunneltua hengellistä musiikkia ja laulan niitä itsekseni aina kun huomaan kaipaavani Jumalaa. Olen kyllä muutenkin melko tasainen keskitien kulkija, eli en yleensäkään hullaannu mistään niin että menisin täysin sekaisin. Mulle on välillä tullut epäuskon kausia, kuivia kausia jolloin en ole ajatellutuskoa ollenkaan sekä oman henkisen lkasvun kausia, jolloin ihan yksin rukoilen ja luen Raamattua. Seurakuntayhteys olisi tärkeää, sitä minulma ei juurikaan ole lukuunottamatta satunnaisita kirkossa käyntejä.

On hienoa että olet löytänyt Jumalan ja seurakuntayhteyden. Mutta joo, kyllä uskovatkin harrastavat liikuntaa ja pitävät itsestään huolta, harrastavat, ovat omia persooniaan ja heillä on omia mielenkiinnonkohteita... Pidä huolta itsestäsi, kukaan muu kuin sinä ja Jumala ei tiedä mikä sinulle on parasta, ajattele omilla aivoillasi äläkä koita mukautua liikaa muiden uskovien hyväksyttyyn muottiin. Siunausta.

ev.lut äippä

Vierailija
7/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos.
Mulla on ikävä sinne juoksulenkeille mistä todella oon nauttinut.
Nyt on kunto huonontunut ja todella tarvin sen sysäyksen lähteä liikkeelle.
Senkin huomasin, että tunnen turhautumista, kun jokapuolella ulkonäkö tuntuu olevan se tärkein juttu. Siitä puhutaan ja kirjotetaan jokapuolella.
Mutta liikunnasta saa kyllä hyvää mieltä ja pirteyttä eikä varmasti pelkästään ulkonäön takia kaikki harrasta juoksua ym...
Todella..maanantaina on mahollisuus päästä yksin lenkille. Ja koko ensviikko :)
Kiitos jos jaksatte tsempata laiskaa :)

Vierailija
8/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 oli siis ap. Ja tuohon rakastumiseen...kyllä voi olla että todella olen rakastunut Jeesukseen.
Mutta sitä olen kyllä rukoillut ja pyytänytkin, että saisin rakastaa Häntä eniten tässä maailmassa ja että saisin olla tulessa.
Ehkäpä tämä mielenkiinnon menettäminen muita asioita kohtaan on ollut tarkoituskin ja ehkä se ajan kanssa vielä muuttuu...
Ap.

Vierailija
9/12 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskossa. Minulla ei ole minkaanlaisia seksuaalisia tarpeita, eikä muitakaan paheita ollut koskaan. Ei siveellinen ihminen sellaisia kaipaa. Tykkään käydä töissä, opiskella, kuntoilla ja tehdä kotitöitä. Rakastan luontoa, metsää, ulkoilua ja lukemista. Olen onnellinen ja nautin elämästä. Ihmisistä en piittaa, ovat niin seksuaalisia ja paheellisia. Jumala on ystäväni, tukeni ja turvani. Muuta en kaipaa.

Vierailija
10/12 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan tavallista että on elämämmä kausia, jolloin kokoukset maistuvat ja kaikki muu tahtoo jäädä. Olet kuitenkin huomannut että itsestä ja kunnosta huolehtiminenkin on tärkeää. En epäile, etteikö Jumala itse ole muistuttanut että muistat pitää itsestäsi huolta myös muuten. On järjestelykysymys, että raivaat nyt tilaa myös fyysisen kunnon ylläpitämiselle. 

N45

Vierailija
11/12 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti aika vasta tullut uskoon?

Vierailija
12/12 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos.

Mulla on ikävä sinne juoksulenkeille mistä todella oon nauttinut.

Nyt on kunto huonontunut ja todella tarvin sen sysäyksen lähteä liikkeelle.

Senkin huomasin, että tunnen turhautumista, kun jokapuolella ulkonäkö tuntuu olevan se tärkein juttu. Siitä puhutaan ja kirjotetaan jokapuolella.

Mutta liikunnasta saa kyllä hyvää mieltä ja pirteyttä eikä varmasti pelkästään ulkonäön takia kaikki harrasta juoksua ym...

Todella..maanantaina on mahollisuus päästä yksin lenkille. Ja koko ensviikko :)

Kiitos jos jaksatte tsempata laiskaa :)

Tuo on hyvä, että mietit, mikä se liikunnan merkitys on sinulle juuri nyt. Ei sillä ole väliä, vaikka jollain muulla sen merkitys olisi sellainen, mikä ei ole sinulle tärkeää. Liikunta voi ja saa olla sinulle tärkeää, vaikka se syy, miksi se on tärkeää, olisikin jotain aivan muuta kuin mitä se oli sinulle aikaisemmin.